Apple lanserer Podcasts-app

Apple lanserer Podcasts-app

Innleggav Henrik Christiansen » tir 26.06.2012 20:53

Apple lanserer Podcasts-appI all stillhet lanserte Apple i dag en ny app på App Store.
Applikasjonen med det selvforklarende navnet Podcasts skal gjøre det enkelt å håndtere podcastene dine. Siden iOS 6 introduksjonen hvor podcaster var tatt ut av musikkapplikasjonen, har det vært ryktet at Apple ville komme til å introdusere en egen dedikert podcast-app. I dag kom den.



Podcasts samler alle lyd- og videopodcaster i en enkel app, og samtidig blir topplistefunksjonen implementert.I tillegg muliggjør appen både streaming av nye podcaster, eller nedlasting, slik at man kan lytte til podcastene sine uten å ha tilgang til WiFi- eller datanettverk. I tillegg vil alle nye episoder lastes ned automatisk så snart de blir tilgjengelige, slik at man slipper å tenke på dette.

I tillegg har Apple introdusert en kjekk funksjon som kalles "Sleep Timer", som teller ned og stopper podcasten hvis du hører på i sengen. Alle podcastene dine synkroniserer naturligvis til både Mac og PC, og hvis du har flere iOS-enheter blir det også synkronisert på tvers av disse, slik at man sømløst kan fortsette der man slapp på en annen enhet.

Podcasts fungerer på både iPhone, iPad og iPod touch, og krever iOS 5.1 eller nyere og er helt gratis.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Ha, ha. Denne hadde jeg

Innleggav okvalle » tir 26.06.2012 22:30

Ha, ha. Denne hadde jeg installert før dere skrev om den ;)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Jeg har mange podcast jeg

Innleggav CPurcellC » tir 26.06.2012 22:38

Jeg har mange podcast jeg følger med på, som jeg ser på hjemme og på vei til og fra jobb. Lenge har jeg syns at podcast delen på iOS har vært oversett, så dette syns jeg var på tide! Har sett kjapt på appen, og den ser bra ut så langt.
medlem i 152 måneder
 

Ikke veldig imponert

Innleggav Shezz » ons 27.06.2012 10:12

Ikke veldig imponert (førsteinntrykk) av Apple på denne applikasjonen. Foretrekker fremdeles Downcast. Jeg forstår ikke hvorfor Apple har gått over til så mange horisontale lister i alle Storene sine. Slik som topplistene. Det tar mer tid å få oversikt, og mer tid å bla!

http://www.downcastapp.com/
medlem i 195 måneder
 

Skjønner ikke vitsen med

Innleggav zeegratar » ons 27.06.2012 13:47

Skjønner ikke vitsen med denne appen. Podcastene ligger jo i Musikk-og iTunes-appene

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

@zeegrater Dette vil endre

Innleggav Tkima1 » ons 27.06.2012 14:01

@zeegrater Dette vil endre seg i iOS 6. Da vil ikke musikk appen ha Podcastene lengre.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Jeg har podcast i min

Innleggav Gutt » ons 27.06.2012 14:04

Jeg har podcast i min Musikk-app i iOS 6 Beta 2. Ligger under "Mer", der den også lå før.
medlem i 207 måneder
 

Jeg har oppgradert til iOS

Innleggav GakkNet » ons 27.06.2012 14:10

Jeg har oppgradert til iOS 6, men har podcaster fortsatt i musikk-applikasjonen på iPhone. Men kanskje den er fjernet fra musikk-applikasjonen på iPad, der jeg ikke har oppgradert enda?
medlem i 173 måneder
 

Re: Apple lanserer Podcasts-app

Innleggav Xhypo » ons 27.06.2012 15:02

Til å være laget av Apple syns jeg designet på denne app'en var helt jævlig.
medlem i 176 måneder
 

Hælle måne! Dette var

Innleggav Joker » ons 27.06.2012 21:53

Hælle måne! Dette var dårlig!
Den gikk tregt.
Den viser ikke hvor lang jeg har spilt av podcasten. Selv om jeg spoler så står den bare fast på linjen som viser tiden på podcasten.
Jeg får ikke valg om at automatisk nedlasting av podcast skal skje bare når jeg er på wi-fi
Om jeg velger at den automatisk skal slette podcaster ettersom jeg har sett de så vil den slette podcasten før jeg har hørt igjennom hele episoden.
Det er fremdeles problemet at jeg må synkroniserer den med iTunes for at jeg skal ha system på hvilke podcaster som er avspilt og uavspilt.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Dette var kjempedårlig av

Innleggav Aeyoun » tor 28.06.2012 23:08

Dette var kjempedårlig av Apple. Programmet kan synkronisere episoder med iTunes, men ikke abonnement. Det er heller ingen måte å importere abonnementer (OPML) fra andre programmer eller iTunes. Du må altså sette opp alle abonnementene på nytt.

Du kan ikke manuelt skrive inn en RSS-adresse heller. Du er effektivt begrenset til hva Apple tillater i sin podkastkatalog.

Så du må altså bygge opp igjen alle abonnementene dine på nytt fra iTunes Store. Det ble alt for mye arbeid for meg!
medlem i 142 måneder
 

Re: Apple lanserer Podcasts-app

Innleggav espen007 » fre 29.06.2012 9:02

Litt pussig grenesnitt. Unødvendig mye design effekter på noe, og manglende funksjonalitet (bla. lagring instiling av hastighet, informasjon av "uhørte" podcast på frontsiden, tekst beskrivelsen av den enkelte postcast mangler) gjør at det her må komme en oppdtart versjon ganskje snart vil jeg både håpe og tro.
medlem i 184 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]