Jambox vokser opp

Jambox vokser opp

Innleggav admin » ons 02.05.2012 13:14

Jambox vokser opp

Jeg har vært en fan av Jawbone sin Jambox siden jeg første gang så den i episode 30 av ping. Den trådløse Bluetooth-høytaleren er vesentlig bedre enn det meste annet jeg har sett av slike produkter. Nå har Jambox vokst opp og kommet i en ny og større versjon - Big Jambox.

Jambox fra Jawbone er enkelt forklart en batteridrevet trådløs høytaler med et stilig og robust design. Den kan motta musikkstrømmer over Bluetooth og lyden i denne lille Jambox er overraskende god med størrelsen tatt i betraktning.

Selv om Jawbone gikk på tidenes smell med Jawbone Up har de klokelig valgt å fokusere mer på Jambox-suksessen. Resultatet er Big Jambox, den lille nette Jambox sin storebror. Big Jambox måler nesten 26 cm i bredden (25,6 x 8 x 9,3) og har en vekt på 1.2 kilo - vesentlig større enn lillebror.

Jambox vokser opp

Jawbone lover derimot også at Big Jambox skal gi mye mer lyd og dermed kunne brukes i flere situasjoner. Du skal kunne spille musikk i opptil 15 timer trådløst og ladingen foregår over mikro-USB enten koblet til en Mac/PC eller til medfølgende adapter i strømnettet. Du trenger dermed ikke å bruke Big Jambox på batteri hele tiden.

Lyden strømmer du over Bluetooth eller direkte fra en medfølgende lydkabel som kan brukes på alt med jack-tilkobling. Som lillebror har Big Jambox også en innebygd mikrofon og du kan dermed bruke den som en «handsfree» - kanskje noe for møterommet eller kontoret?

Inne i boksen sitter det et oppladbart batteri som sørger for spilleglede i opp til 15 timer, i henhold til produsenten. Da kan du feste natten lang (men kanskje du må lade batteriene til nachspielet).

Prisen er på $300 i USA, men side blant annet Eplehuset fører Jawbone i Norge får vi nok se produktet her i landet før eller senere. Les mer om produktet hos Jawbone.

Video



Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]