Paper gjør tegning lett på iPad

Paper gjør tegning lett på iPad

Innleggav admin » tor 29.03.2012 19:17

Paper gjør tegning lett på iPadVed iPadens lansering var det mange som mente at det iPaden ville erstatte pen og papir i mange tilfeller. Foreløpig har få applikasjoner dog gitt oss den følelsen av at vi ikke trenger papir - helt til nå.

De siste dagene har jeg testet Paper, en ny applikasjon til iPad som tar noen viktige steg mot å erstatte penn og papir. I hvert fall for meg.

Paper er enkelt og greit en applikasjon som lar deg tegne på iPaden din og kan brukes på mange forskjellige måter. Det virkelig fine med Paper er grensesnittet. Det baserer seg rundt et konsept om at du har flere notatblokker som du kan tegne i. Du kan opprette en for ideer, en for tegninger, en for bedriften din osv.

Paper

Notatblokkene er det første du ser når du starter applikasjonen og også det eneste du må forholde deg til av navigasjon. Her er det ingen tilbakeknapp. Hver notatblokk har et gitt antall sider og du kan legge til flere sider. Du navigere mellom sidene ved å dra fineren til venstre eller høyre og alle dine tegniner eller notater vil dermed være lett tilgjengelig.

Notatblokkene ligner på «Moleskin»-blokker og du kan selv tilpasse forsiden i forskjellige farger eller egne bilder. Hver notatblokk kan dermed være unik til sitt prosjekt.

I bunnen av hver notatblokk har du dine penner. Med applikasjonen følger kun en kaligrafipenn og et viskelær med og du kan kjøpe flere for penner. Det er her utviklerne tjener penger ettersom programmet er gratis.

Personlig har jeg kjøpt alle pennene og har brukt dette verktøyet flittig de siste dagene. Det er så raskt, pent og enkelt å bruke Paper til å tegne en ide ned på «papiret» og jeg trenger ikke å tenke på lagring eller noe annet. Applikasjonen er laget med tanke på den nye iPaden og har Retina Display-støtte, men du kan også bruke eldre iPader med Paper.

Hvis jeg skulle plukke på noe i denne applikasjonen, må det være at utviklerne ikke lar meg velge vilkårlige farger. Jeg må forholde meg til deres relativt begrensede fargepalett og kan ikke velge helt fritt. Jeg savner også en enkel måte å angre det siste jeg gjorde - viskelæret blir litt for mye arbeid.

Paper

En stylus er foretrukket hvis du ønsker å tegne litt mer detaljert. Applikasjonen er tilgjengelig gratis i App Store.


Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Du kan "undoe" ved å vri to

Innleggav MadsA » tor 29.03.2012 19:30

Du kan "undoe" ved å vri to fingre mot klokken.
medlem i 144 måneder
 

Det MadsA sa.

Innleggav foffster » tor 29.03.2012 19:42

Det MadsA sa.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Husk at vi er nordmenn!

Innleggav eplefrik » tor 29.03.2012 19:42

Husk at vi er nordmenn! Slutt å skriv på engelsk, det heter penn og papir. Ikke pen... ;-)
Sist endret av eplefrik den tor 29.03.2012 19:43, endret 1 gang
medlem i 145 måneder
 

finne det jo ikke mange

Innleggav K.D.G » tor 29.03.2012 19:55

finne det jo ikke mange såne app fra får ??

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Hvilken stylus er den beste

Innleggav supermax » fre 30.03.2012 20:13

Hvilken stylus er den beste på markedet nå?
medlem i 190 måneder
 

@supermax Dette lurer jeg

Innleggav Berg » lør 31.03.2012 3:15

@supermax
Dette lurer jeg også på.
medlem i 182 måneder
 

Re: Paper gjør tegning lett på iPad

Innleggav runema » lør 31.03.2012 13:07

Jeg bruker denne: http://www.multicom.no/-/cat-p/c/p4033415
Fungerer meget godt.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]