Pollenvarsel - ny utgave med pushvarsling

Pollenvarsel - ny utgave med pushvarsling

Innleggav kolby » ons 28.03.2012 10:42

Pollenvarsel

Pollenvarsel gir deg daglig oppdatert oversikt over pollenspredning i hele landet for hassel, bjørk, salix, gress og burot. Vi skrev om appen i 2010 da den ble lansert av duoen Gjermund Gustavsen og Anders Svendal. Siden den gangen har appen fått et nytt liv sammen med Astma- og Allergiforbundet.

Etter flere tusen nedlastninger i 2011-sesongen banket Astma- og Allergiforbundet på døra til gutta. Det endte med at de kjøpte produktet i sin helhet, men tok med gründerne på videreutviklingen.

Pollenvarsel

«Pollenvarsel» startet som et hobbyprosjekt for oss. Vi er selv allergikere, og irriterte oss over at det ikke fantes en mobiltilpasset varsling, verken på webben eller i appform. Dette var sommeren 2010 at appen i hovedsak ble laget etter arbeidstid på kaféer rundt på Grünerløkka.


Pollenvarsel

At Astma- og Allergiforbundet viste interesse har ført til flere forbedringer for appen. De kunne da ta skikkelig ansvar for pollenvarslingene i tillegg til at det har blitt pustet nytt liv i utviklingen. De har nå fått på plass kartvisning og pushvarsling, en pen overhaling av grensesnittet samt en mulighet for å sende ut notiser til førsteskjermen.

Historien om «Pollenvarsel» viser at man kan utvikle og gi ut noe som løser et problem godt som ikke de åpenbare utgiverne eller eierne av dataen nødvendigvis har løst selv. Gjør dette godt og kanskje finner de ut at den er bra nok til å kjøpes opp.

Pollenvarsel

Jeg tror denne appen funker bra fordi den løser ett problem godt, og fordi den hadde sitt utspring i to gutters ønske om å lage noe – helt fri fra organisasjonsbyråkrati og komitéarbeid. Dermed var vi veldig på brukernes side hele veien og dette tror jeg flere apper hadde hatt godt av,
sier Gjermund Gustavsen fra Tight Interactive.

Pollenvarsel koster 7 kroner i App Store.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Her er fem gratiskoder til

Innleggav kolby » ons 28.03.2012 10:55

Her er fem gratiskoder til appen. Si ifra hvilken kode du bruker så kan jeg markere de som brukt.

M39NK49PEE9X
37HHP9F3R9W6
9TAPT4MM6WTA
X3AN4Y4M6XNW
WTR47H7WJF77

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Jeg brukte

Innleggav eidsvold » ons 28.03.2012 11:10

Jeg brukte WTR47H7WJF77.

Tusen takk, har pollenallergi så denne gjør nok nok nytta si!

Brukerens avatar
medlem i 149 måneder
 

Takk for koden. Jeg brukte

Innleggav HaaksFox » ons 28.03.2012 11:10

Takk for koden. Jeg brukte 9TAPT4MM6WTA

Brukerens avatar
medlem i 149 måneder
 

Re: Pollenvarsel - ny utgave med pushvarsling

Innleggav krillbaaten » ons 28.03.2012 11:18

Appen ser lovende ut. Alle kodene er brukt så jeg får heller kjøpe appen.

-krillbaaten

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]