TaxiStation gjør taxibestilling lett

TaxiStation gjør taxibestilling lett

Innleggav admin » man 12.03.2012 14:45

TaxistationTaxibestillinger og medfølgende telefonkøer er sjeldent det mest morsomme man opplever, men med en ny norsk iPhone-applikasjon blir faktisk taxibestilling både lett og en fornøyelse.

TaxiStation gjør det nemlig mulig å både bestille og betale taxituren gjennom en og samme applikasjon.

TaxiStation er en iPhone-applikasjon og tjeneste som har som mål å gjøre det lettere å bestille og betale for taxiturer. Ved å registrere deg som bruker av TaxiStation og installere applikasjonen på din iPhone kan du enkelt bestille taxi i sanntid uten å måtte ringe et telefonnummer og stå i kø.

TaxiStation-applikasjonen benytter din iPhone sin innebygde GPS til å lokalisere deg og deretter gjøre det enkelt å angi korrekt hentested. Når du har angitt hvor du vil hentes, vil du få en oversikt over hvilke selskaper som har biler i nærheten og du kan bestille en taxi.Foreløpig er det Christiania Taxi, Nedre Romerike Taxi og Asker & Bærum Taxi som deltar i Taxistation-konseptet og bruken er dermed begrenset til Oslo og Akershus og selskapenes 800 taxier i dette området.

Taxistation gjør taxibestilling lett Taxistation gjør taxibestilling lett

Når du har valgt i taxi, vil du få beskjed om taxiens nummer og på et kart vil du også se hvor taxien befinner seg, samt hvor lang tid det er til ankomst. Gjennom applikasjonen kan du også kontakte taxisjåføren direkte over telefon. Ditt telefonnummer blir også delt til sjåføren slik at han kan kontakte deg hvis han for eksempel ikke finner deg.

Taxistation gjør taxibestilling lett Taxistation gjør taxibestilling lett

Det som kanskje er det smarteste med TaxiStation er at du også har mulighet til å slippe betaling direkte i bilen. Du kan nemlig på forhånd registrere ditt kredittkort på nettsiden til TaxiStation og når turen er ferdig vil du automatisk belastes denne kontoen. Kvitteringer kan for eksempel sendes elektronisk hvis du skal skrive reiseregninger for din arbeidsgiver.

Jeg har ved flere anledninger brukt TaxiStation og har så langt bare gode erfaringer. Det er ikke alle taxisjåfører som kjenner konseptet, men dette har de så langt løst fint med en telefonsamtale til sentralen som har forklart hvordan det fungerer. Jeg har betalt alle mine taxiturer direkte med TaxiStation og alt har fungert som det skal.

Bestillingene har også gått smertefritt og jeg har ofte sluppet lange taxikøer ved å bestille taxien direkte på applikasjonen fremfor å stille meg i en taxikø. Jeg savner flere taxiselskaper i applikasjonen samt støtte for å bestille taxi fram i tid. Nå er det kun mulig å bestille taxi her og nå, ikke for eksempel bestille en taxi til henting om to timer.

Ifølge Taxistation er målet deres at alle taxiselskaper skal delta i løsningen og dermed skape en markedsplass for taxi hvor brukere får god oversikt over tid, service og også prisen. Jeg ser fram til flere selskaper deltar i TaxiStation og at tjenesten dermed utvides utenfor Oslo og Akershus.

Taxistation er tilgjengelig gratis App Store, men det koster NOK 10,- for bestilling med TaxiStation Basic og NOK 14,- ned TaxiStation Flex (betaling av taxitur via bilen). Ifølge TaxiStation er dette omtrent det samme det vil koste å ringe sentralen som er et 5-sifret nummer og derfor koster mellom 2-4 kr i minuttet avhengig av hvilket mobilabonnement man har.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Noen som vet om man kan

Innleggav colocomo » man 12.03.2012 21:33

Noen som vet om man kan taste inn antall seter?

Om man er en gjeng sammen, si tolv, så er det praktisk å kunne taste inn det slik at du ikke må bestille tre taxier, men heller få en maxitaxi.
medlem i 193 måneder
 

Det er ikke mulig. En mangel

Innleggav admin » man 12.03.2012 21:35

Det er ikke mulig. En mangel jeg ikke har tenkt på, men som absolutt bør kunne legges til.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Kult, skal testes!

Innleggav G5 » tor 15.03.2012 7:13

Kult, skal testes!
medlem i 233 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron