Square Register erstatter kassesystemer

Square Register erstatter kassesystemer

Innleggav admin » man 05.03.2012 18:24

Square Register erstatter kassesystemerI forrige uke omtalte vi betalingsløsningen iZettle som nylig lanserte i Norge og gjør din iPhone eller iPad om til en betalingsterminal. iZettle er kraftig inspirert av amerikanske Square som ble lansert i 2010 av Twitter-gründeren Jack Dorsey.

I dag har Square tatt steget videre og lansert Square Register, en applikasjon som samme med deres kredittkortleser, ønsker å erstatte vanlige kassesystemer.

Square sin kredittkortløsning har siden lansering i 2010 bestått av en applikasjon for iPad og iPhone og en firkantet kortleser (derav navnet «square») som man putter i minijack-inngangen. Denne leser kun magnetstripen og ikke chip som er påkrevd i Europa. For øyeblikket er dermed Square sin løsning verken interessant eller lansert på det europeiske markedet.

Dagens nyhet fra Square er derimot interessant med tanke på at iZettle tilbyr noe lignende funksjon i sin applikasjon, at Square før eller senere vil komme til Europa og at dette sier noe om hvor markedet er på vei.

Square Register erstatter kassesystemer

Square Register er en iPad-applikasjon som gjør din iPad om til et kassasystem. Kortleseren er den samme, men applikasjonen er tilpasset bedrifter og lover å gjøre det enkelt å ta i mot både kredittkortbetalinger og kontantbetalinger for små og mellomstore butikker.

Kortløsningen er i første omgang ikke beregnet på butikker med svært store transaksjonsvolumer, men heller for mindre butikker som ønsker en enkel og helhetlig løsning. Square baserer seg, som iZettle, på en transaksjonsavgift. Det vil si de tar 2.75% av ordreverdi i gebyr, men både applikasjon og leser er gratis.

Dette kan bli mye for selskaper med store volumer, men for mindre butikker som ikke ønsker å investere i både dyre og kompliserte kassesystemer er dette perfekt. Square Register gir også butikkene mye mer oversikt gjennom sanntidsoppdateringer i et webgrensesnitt.

Square Register erstatter kassesystemer

Square Register inneholder også et eget lojalitetsprogram slik at små butikker enklere kan gi lojale kunder noe ekstra - enten i form av rabatter eller personlig behandling. Du kan lese mer om Square Register på Squareup.com eller se videoen under.


Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Tja, det ser da ikke så

Innleggav njadve » man 05.03.2012 19:15

Tja, det ser da ikke så værst ut, men hvordan er integrasjon mot ERP? Løsningen er jo egentlig ganske håpløs hvis den ikke snakker med forretningssystemet...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Square Register erstatter kassesystemer

Innleggav quadra800 » man 05.03.2012 19:16

Den så ikke lite usolid ut da. Ville nok heller satset på vanlig kassasystem eller iZettle.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Veldig "kult og

Innleggav Kyrre Johansson » man 05.03.2012 19:35

Veldig "kult og fremtidsrettet" - but why, I said WHY!

Jeg vil bli kvitt kortet, jeg. Det er jo bare hodebry å ha et fysisk kort. Det må være med det over alt, du må kanskje huske en kode, blir det stjålet er du uten penger i dagesvis, og til slutt går det ut på dato eller blir så slitt at det ikke kan brukes - og du er uten penger i dagesvis.

JA til fingeravtrykkslesere på kassapparater :) Fingern er tingen, da blir det ingen (problemer).

kyrre.no

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Square Register erstatter kassesystemer

Innleggav njadve » man 05.03.2012 20:01

Jeg ser heller frem til de har fått tatt i bruk NFC. Stadig flere telefoner har det, og pilotprosjekter både i butikker og busser lover bra.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Square Register erstatter kassesystemer

Innleggav Kyrre Johansson » man 05.03.2012 20:45

njadve skrev:Jeg ser heller frem til de har fått tatt i bruk NFC. Stadig flere telefoner har det, og pilotprosjekter både i butikker og busser lover bra.


NFC... kan du uttype? Link? :)

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Square Register erstatter kassesystemer

Innleggav Dinael » man 05.03.2012 20:59


Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Square Register erstatter kassesystemer

Innleggav Kyrre Johansson » man 05.03.2012 21:08

Aha! Det blir samme teknologi som brikken jeg fører over alarmboksen hjemme, altså. Den funker kun på et par centimeters avstand og deaktiverer alarmen.

Ja, det er en betalingsform jeg kunne tenke meg - dvs - jeg vil ikke ha transaksjonen på telefonregningen, men jeg vil knytte telefonen opp til en bankkonto som jeg kan bruke til småhandling. Med litt klok håndtering av mengden penger på denne kontoen er det ikke krise om telefonen blir borte.

Synd at begge sider av bransjen sitter på gjerdet da... både salgspunktene og mobiltelefonutviklerne.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Kyrre og njadve, Square har

Innleggav fuzzy76 » man 05.03.2012 22:41

Kyrre og njadve, Square har allerede gjort mye for å fjerne kortet, helt uten bruk av NFC. Gå til nettstedet og velg "Square Card Case" i menyen :)

Synd Square bruker magnetstripe og derfor ikke kan brukes i Norge.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Square Register erstatter kassesystemer

Innleggav njadve » tir 06.03.2012 18:51

Hvorfor kan den ikke brukes i Norge? 99% av alle kort har jo fortsatt magnetstripe. Dessuten har og bør alle kassasystemer ha en nødløsning med manuell inntasting av kortnummer i en krisesituasjon. Jeg regner med det er Square Card Case du sikter til når det gjelder kortløs løsning. For meg virker det litt vel enkelt og for lite universelt, man er avhengig av iOS og sikkerheten vil sikkert ikke bli god nok til at man kan bruke det som et selvstendig betalingsalternativ. Spesielt ikke om man skal ta det i bruk på Android som har latterlig sikring av telefonen.

Til Kyrre: Slik NFC er tatt i bruk i dag, så er bankkortet registrert i SIM-kortet, og det er SIM-kortet som sørger for sikkerheten. Mener også å huske at det foreløpig kreves PIN-kode for større beløp.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Square Register erstatter kassesystemer

Innleggav fuzzy76 » ons 07.03.2012 9:33

Det gis ikke godkjenning for terminaler som kun støtter magnetstripe lenger, de få plassene det fortsatt støttes (parkeringsautomater o.l.) har midlertidig dispensasjon.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Square Register erstatter kassesystemer

Innleggav njadve » ons 07.03.2012 11:25

Da så, det visste jeg ikke. Jeg tenkte mer på at det ikke var noe i veien for at de kunne brukes, rent praktisk...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron