iZettle - smart betalingsløsning for iOS

Grunnen for at Visa

Innleggav byfixar » ons 29.02.2012 13:01

Grunnen for at Visa Electron/BA ikke fungerer er fordi dem benytter signatur som godkjenning. Forstår godt at dem har satt 18 års aldersgrense på den. Se for dere en 14 åring som sitter med en slik på skolen, og noen har lagt igjen kortet sitt på skolen. Det er veldig lett for den personen da og leke "kul" over de andre i klassen, og trekke fra 50kr fra kortet som ligger der (hvis VE/BA hadde fungert).

Ganske enig med Wavelength. Klart man finner enkelte over 18 år som enda har VE kort, men det er ett fåtall. Ett rent Visa/MC kort er ofte billigere å bruke, enn BA-kort. Spesielt i utlandet.

Kostnadene de tar for å benytte kortene er lite i forhold til enkelte andre (prøv å sjekk hva det koster å ha MC avtale i en vanlig butikk), såfremt man ikke har over 100 transaksjoner hver dag. "Standardtakst" på Visa/MC kort er ca 90kr/mnd + 1,99% av kjøpesummen.

Det som er synd er egentlig at alt for mange bestiller dette for å ha hjemme på «gutterommet», når enkelte små-bedrifter kunne hatt bruk for dette istedet. Selv om at jeg tror jeg heller ville investert i en mobil bankterminal (ca 7000kr) med avtale med teller.

Og til alle som sier «de under 18 år kan ikke handle hos deg», de kan faktisk ikke handle noen plasser.

Hvis en under 18 år kommer inn og kjøper en jakke til 5000kr, betaler med sitt eget kort/kontant, drar hjem og ødelegger jakken. Så kan faktisk foreldrene komme tilbake med jakken og si at «H*n hadde ikke lov til kjøpe jakken, og vi skal ha hevet kjøpet». Etter norsk lov, må man faktisk kreditere jakken, selv om at man ikke kan selge jakken videre til noen andre etterpå.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Jeg har flyttet for 10 mnd

Innleggav sag » ons 29.02.2012 13:48

Jeg har flyttet for 10 mnd siden (dvs. har vært registrert med ny adresse like lenge i folkeregisteret). Fikk dermed ikke registrert meg med riktig adresse.

Løste det ved å bruke min utdaterte adresse for å få registrert (og så byttet adresse i profilen etterpå).

Litt skummelt at de har kjøpt (?) en gammel folkeregisterliste...

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: iZettle - smart betalingsløsning for iOS

Innleggav Graimer » ons 29.02.2012 13:55

tm: nå er det vel bedre at noen kan betale med kort enn alle. Å så lenge brukeren har visa, mc eller diners(var det vel?) så kan de betale. Ingen aldersgrense for kjøper, kun for 18år for bruker av izettle(som er selgeren).

Dette er jo ment som en billig løsning for privatpersoner og små bedrifter, så om de ikke godtar de 5% som kun kan betale med VE eller andre ustøttede kort, så er ikke det så farlig. Da får man kjøpe skikkelig terminal da.
medlem i 191 måneder
 

Re: iZettle - smart betalingsløsning for iOS

Innleggav macsam » ons 29.02.2012 15:06

De under 18 år får løpe til nærmeste minibank og ta ut penger, unge og spreke som de er burde ikke dette være noe problem... :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Her får du penn til å

Innleggav nomercy » fre 02.03.2012 13:45

Her får du penn til å signere kjøpet:
http://www.podpad.no/products.php?produ ... n-for-iPad
medlem i 188 måneder
 

Re: Her får du penn til å

Innleggav eivinda » fre 02.03.2012 14:25

nomercy skrev:Her får du penn til å signere kjøpet:
http://www.podpad.no/products.php?produ ... n-for-iPad


Mye billigere her:
http://s.dealextreme.com/search/Touchpa ... n+for+iPad

E;>
medlem i 175 måneder
 

Re: iZettle - smart betalingsløsning for iOS

Innleggav Myge » lør 03.03.2012 12:19

Noen som har fått kortleser til nå?
medlem i 160 måneder
 

Jeg venter også! Ingen som

Innleggav Storpai » søn 04.03.2012 22:02

Jeg venter også! Ingen som har fått? Satser på å få den i løpet av denne uken :)
medlem i 186 måneder
 

Re: iZettle - smart betalingsløsning for iOS

Innleggav ivan_danko » man 05.03.2012 3:11

crap!

Ser at mange her har fått e-post med beskjed om at kortleser er på vei. Da er det bare for meg å gi opp i alle fall. Skikkelig nedtur!
medlem i 185 måneder
 

Fikk bekreftelse på avsendt

Innleggav Maidennor » man 05.03.2012 15:49

Fikk bekreftelse på avsendt kortleser idag. Jeg registrerte meg 28. februar, så tror det er håp for flere :-)

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Min lå og venta på meg da

Innleggav Storpai » tir 06.03.2012 16:37

Min lå og venta på meg da jeg kom fra skola nå nettopp :D
medlem i 186 måneder
 

Re: iZettle - smart betalingsløsning for iOS

Innleggav macsam » tir 06.03.2012 22:38

Bor du i Halden ell :-P

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: iZettle - smart betalingsløsning for iOS

Innleggav Lakxsan » tir 06.03.2012 23:30

Jeg har også fått min! Den ser stilig ut! Har ikke fått testet den enda! Ser ikke poenget med å betale til meg selv for å så bli trukket 1,50 + 2,75% av beløpet :-!
medlem i 155 måneder
 

Meg? Neh ;) Trondheim,

Innleggav Storpai » ons 07.03.2012 8:22

Meg? Neh ;) Trondheim, Stjørdal, sentrum av vårt langstrakte land. Tidligere Nidaros, tidligere hovedstad! :)
medlem i 186 måneder
 

Re: iZettle - smart betalingsløsning for iOS

Innleggav egilp » ons 07.03.2012 12:12

Fikk min også nå i dag bor i Trondheim.. :-)
medlem i 172 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron