Slik rekalibrerer du hjem-knappen på din iOS-enhet

Re: Slik rekalibrerer du hjem-knappen på din iOS-enhet

Innleggav slangen99999 » ons 18.01.2012 14:02

Fantastisk! Spennende å se hvor lenge dette holder da.......jeg trodde i utgangspunktet det skyldtes at telefonen min hadde vært i kontakt med saltvann i sommer og regnet ikke med at jeg hadde noen reklamasjonsmulighet. Selgeren i Netcom tipset meg om denne siden, skulle ha visst om dette for leeeeenge siden :-)
medlem i 146 måneder
 

Å kalibrere en knapp gir

Innleggav Ferry » ons 18.01.2012 21:47

Å kalibrere en knapp gir egentlig ingen mening. Den har kun to tilstander, av eller på. On - off , 0 - 1 , false - true, kjært barn mange navn. Er det noen som VET helt sikkert hvordan denne knappen er laget? Hvis den er som knapper flest så består den av to kontaktflater som holdes fra hverandre av en fjærende mekanisme. Enten så er det kontakt, eller så er det ikke kontakt. Det finnes ikke noe halveis trykk, delvis trykk e.l. Det ser vi jo også klart på bruken; enkelttrykk, dobbeltrykk, trippeltrykk.
Det som eventuelt kunne gi en mening er å justere debouncetida. Jeg opplever ofte at homeknappen enten ikke virker, eller at den tror jeg dobbeltrykker. Jeg mistenker at det er måten den blir debouncet (fgi) på som er synderen. Selv om knapper i prinsippet er meget enkle, så kan de være temmelig kompliserte når en graver seg ned i detaljene.
medlem i 196 måneder
 

funka gull!!

Innleggav ab-80 » tor 12.07.2012 23:10

funka gull!!
medlem i 180 måneder
 

Hei. Jeg har åpnet og

Innleggav oklona » tir 18.09.2012 9:37

Hei. Jeg har åpnet og byttet deler på en iPhone 2G, og kan bekrefte at iallefall denne har det tradisjonelle trykkplate - designet på knappen. -Og som regel når knappen er slitt, er det som micktravis sier, støv inne i knappen, eller endog slitasje på "mottaker-print" i knappen. -Så noen kalibrering av home-knapp er ikke mulig, dessverre. Jeg hadde en gang en gammel telefon med tastatur som ikke virket. Til slutt ble jeg så lei av tastene, at jeg kastet telefonen i veggen. Dermed flyttet tydeligvis støvet seg, og tastaturet virket fint i noen uker igjen. -Så det er kanskje en bedre kur for iPhone også? ;-) -Forøvrig koster en ny home-knapp for iPhone 4 ca 20 - 30 kroner (3,95$) på eBay. -Så har garantien gått ut, og du er litt fingernem, bytter du den i løpet av en time.
Sist endret av oklona den tir 18.09.2012 9:41, endret 1 gang
medlem i 138 måneder
 

Fungerte 100 ! Vurderte på

Innleggav SteinA » ons 13.02.2013 20:21

Fungerte 100 ! Vurderte på å skifte ut knappen, med deler fra Deal Extreme, slapp det bryet ! Fungerer helt Topp nå.
medlem i 133 måneder
 

Finnes det en lignende

Innleggav nosey » man 02.12.2013 21:35

Finnes det en lignende metode for å fikse av-/på-knappen? Har iPhone 5.

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]