Apple bytter din iPod nano

Apple bytter din iPod nano

Innleggav admin » man 14.11.2011 12:32

Apple bytter din iPod nanoHar du en gammel førstegenerasjons iPod nano? I så fall kan det hende at du kan få en ny iPod nano fra Apple. Årsaken er enkel - visse iPod nanoer produsert mellom 2005 og 2006 har problemer med batteriet.

Apple tilbyr nå å kostnadsfritt bytte alle disse iPod nanoene og alt du må gjøre er å fylle ut et skjema på Apple sitt supportnettsted.

Apple sier ikke noe om hva de vil bytte din iPod nano med, men det er vel mulig at de fortsatt har gamle iPod nanoer tilgjengelig eller produserer opp nye. Hvis ikke får man kanskje en av de nyere modellene?

Uansett, har du en gammel iPod nano liggende så kan du altså nå få en ny (så fremt den er rammet av batteriproblemene) ved å gå til denne nettsiden hos Apple.


Apple bytter din iPod nano

Feilen kunne få batteriet på iPod nano til å overopphete og dermed få nanoen til å smelte eller ta fyr. Apple har kjent til problemet en stund og har erstattet nanoer med problemer. Det er først nå Apple gjennomfører et fullstendig erstatningsprogram og erstatter alle nanoer med problemer.

iPod nano overoppheting

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Apple bytter din iPod nano

Innleggav alexo89 » man 14.11.2011 12:46

Fikk denne i mail i natt etter jeg meldte meg på programmet:


Vår første diagnose angir at produkterstatningen mest sannsynlig dekkes av garantien, en AppleCare Protection Plan eller at annet Apple-program for reparasjon eller utskifting, så det skulle ikke påløpe noen kostnader for deg. Vi vil underrette deg hvis vi har spørsmål eller tvil med hensyn til reparasjonsdekningen.

og at de sender meg retur pose eller noe.

Det betyr vel at jeg får ny :D uten riper og bedre batteri enn non timer. :P

Håper de gir en av de nyere modellene :)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Noen som har en idè om hvor

Innleggav -Even » man 14.11.2011 17:52

Noen som har en idè om hvor lang tid det kan ta før de svarer? Registrerte meg inatt, men har enda ikke fått noe tilbakemelding, og ikke finner jeg innloggingssiden for serviceopplegget heller, servicenummeret har jeg heller ikke fått notert :P

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Du kan registrere din nano

Innleggav jag » man 14.11.2011 22:21

Du kan registrere din nano her, det har jeg gjort



/Jan
medlem i 185 måneder
 

Får man en refurbished

Innleggav Humbro » fre 18.11.2011 21:13

Får man en refurbished førstegenerasjonsnano da? Eller den nyeste? Eller en eller annen midt imellom?

Nanoen min begynner jo å bli litt sliten (selv om den ikke har smelta ennå), men hvis jeg risikerer å få en "fatty" isteden vet jeg ikke om jeg er så frista…
medlem i 222 måneder
 

Hvis din er sliten er det jo

Innleggav alexo89 » man 21.11.2011 1:37

Hvis din er sliten er det jo greit med ny deksler og nytt batteri uansett :)

Tyder på at det er den gamle som blir levert ut. Men greit med å få ripefri tilbake og slikt da :)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Apple bytter din iPod nano

Innleggav Humbro » man 21.11.2011 17:09

Ja, absolutt :)

Så da er det vel egentlig bare et spørsmål om man synes det er verdt å gå et par-tre uker uten Nanoen sin for å bedre batteriet og bli kvitt ripene ;)
medlem i 222 måneder
 

Re: Apple bytter din iPod nano

Innleggav vintris » man 21.11.2011 19:23

@Alexo89 Kjøpte du din iPod Nano i Norge eller USA?
Flere på jobben som har kjøpt i USA, og som har blitt kontaktet ang. bytte. Men ingen av de som kjøpte i Norge har fått tilbud om å bytte. Mulig dette kun er tilfeldigheter blant kollegene mine, men hadde vært interessant å se om dette gjelder flere her på forumet også :-)
medlem i 189 måneder
 

Kjøpte min i Norge. fikk

Innleggav alexo89 » tir 22.11.2011 8:30

Kjøpte min i Norge. fikk ingen melding om bytte. fant ut på nettet selv tilfeldig.

Kjøpt på apple.no

Merklig nok sier de at min ipod har en annen kvinnes navn som eier :S Men ipoden er gravert med mitt fornavn og etternavn.

Apple har klussa med infoen av eieren. men det skulle gå greit sa de ang bytte.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Registrerte også min gamle

Innleggav mskedsmo » tor 24.11.2011 19:09

Registrerte også min gamle nano. Fikk en mail som bekreftet at den kunne byttes ut, og forsto det slik at jeg skal motta en pakke som jeg skal legge den i og sende tilbake. Stemmer dette, og er det noen som har fått slik pakke ennå? Fikk min mail 14 november, altså forrige mandag, og har ennå ikke mottatt noe.
medlem i 191 måneder
 

Re: Apple bytter din iPod nano

Innleggav iandreasg » tor 24.11.2011 22:57

Jeg har heller ikke mottatt den superviktige emballasjen den må sendes i. Og det ser jo ut som den må sendes innen ti dager... så da får man vel bare anta at dette ikke er fra registrering, når de er så sene til å sende ut

Noen om har mottatt retur-konvolutt?
medlem i 189 måneder
 

Snakket med apple, det har

Innleggav alexo89 » fre 25.11.2011 1:18

Snakket med apple, det har skjedd en feil med utsendelsene av disse retur pakkene. De kommer snart sa dem. og fristen for å sende inn osm er 10 dager er utvidet pga feilen.

kun europa er berørt

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

hvis det har seg sånn ar de

Innleggav gulicious » lør 26.11.2011 9:24

hvis det har seg sånn ar de ikke vil fikse på nanoen. sender de den da tilbake kostnastfritt hjem igjen?
medlem i 153 måneder
 

Fikk retur pose idag :)

Innleggav alexo89 » ons 30.11.2011 17:30

Fikk retur pose idag :)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Noen som har fått nano

Innleggav mskedsmo » fre 23.12.2011 22:08

Noen som har fått nano tilbake?
medlem i 191 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]