Logitech Harmony Link gjør din iPad om til en fjernkontroll

Logitech Harmony Link gjør din iPad om til en fjernkontroll

Innleggav panther » tir 20.09.2011 15:23

Logitech Harmony Link

Logitech har blitt kjent for deres fjernkontroller med navn Harmony og disse lar deg styre mange enheter med en og samme kontroll. Nå har Logitech introdusert Harmony Link, et nytt Harmony-produkt som gjør din iPad eller iPhone om til en fjernkontroll.

Det finnes en rekke forskjellige fjernkontroller til iPhone og iPad, men ingen har helt enda klart å knekke denne nøtten. Harmony Link gjør dette derimot litt annerledes og ser ganske så lovende ut.

Harmony LinkI all hovedsak består Harmony Link av to ting. En hardwareenhet som du plasserer og kobler IR-sendere sammen med TVen, dekoderen, hjemmekinoanlegg osv. Denne hardwareenheten kobles også opp mot ditt trådløse nettverk.

Med en iPad eller iPhone koblet på samme trådløse nettverk og med Logitech sin applikasjon installert kan du gjøre din iPhone eller iPad om til en multifjernkontroll. Du kan styre alle enhetene direkte fra telefonen på samme måte som du kan med dagens Harmony-fjernkontroller fra Logitech.

Det virkelig interessante finner du i Logitech sin iPad-applikasjon. Denne inkluderer nemlig en komplett TV-guide som kan styre ditt TV og dekoder. Du kan i ro og fred bla gjennom TV-guiden på iPaden og finner du noen du liker, vil applikasjonen skru på TVen og finne riktig kanal.

Logitech sin video viser hvor tøft dette egentlig kan være:



Prisen er $99 og produktet skal være å finne i butikkene i løpet av oktober. Det vites ikke om Link kommer til Norge, men Logitech i Norge har vært relativt flinke til å få lansert deres produkter også på denne siden av dammen.

Du kan lese mer om Logitech Harmony Link hos Logitech.

Sist endret av panther den tir 20.09.2011 15:23, endret 1 gang
medlem i 249 måneder
 

Må ha. Noen som vil kjøpe

Innleggav Macaholic » tir 20.09.2011 16:10

Må ha. Noen som vil kjøpe en Harmony 900? ;o)
medlem i 183 måneder
 

Ser knall ut. Synd jeg ikke

Innleggav stigolsn » tir 20.09.2011 17:43

Ser knall ut. Synd jeg ikke har iPad da. Får nøye meg med iphone appen. Men om den funker som orginal kontrollen kan jeg jo kvitte meg med 3 kontroller fra stuebordet!! :)
medlem i 162 måneder
 

Hvis dette kommer til Norge,

Innleggav pettereialien » tir 20.09.2011 18:49

Hvis dette kommer til Norge, funker det som en helt vanlig kontroll + (hva mer)? Virket ganske kult
medlem i 161 måneder
 

ah, spennende!! Har en

Innleggav Ignifer » tir 20.09.2011 18:52

ah, spennende!!
Har en Harmony One, og den er helt genial!
Men dette var jo veldig spennende da, må testu ut dette trur jeg!
medlem i 164 måneder
 

Freakin Epic! detta blir

Innleggav Domsky » tir 20.09.2011 19:07

Freakin Epic! detta blir sweet as fudge. Bare an får samme funksjonane som dei andre kontrollene logitech har gitt ut så du kan styra alt foran tv'en kan d jo bli rektigt så bra. =D
Blir nok ein forhåndsbestilling d her ja.
Sist endret av Domsky den tir 20.09.2011 19:09, endret 2 ganger.
medlem i 162 måneder
 

Men, noen som har testet

Innleggav Ignifer » tir 20.09.2011 21:53

medlem i 164 måneder
 

Re: Logitech Harmony Link gjør din iPad om til en fjernkontroll

Innleggav Fekkoh » ons 21.09.2011 12:20

Eneste skuffende ved denne nyheten var at det ikke er tilgjengelig ennå. Blir absolutt et kjøp ettersom min Harmony One har elendig batteri for tiden.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Den youtube-videoen forsvant

Innleggav fuzzy76 » ons 21.09.2011 12:31

Den youtube-videoen forsvant fort :-/

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Er det slik at denne lille

Innleggav norwayboy_2005 » ons 21.09.2011 13:04

Er det slik at denne lille dongelen må kobles (les: kables) til alle enhetene i hjemmekinoen???
medlem i 171 måneder
 

Nei. Den sender IR til

Innleggav Macaholic » ons 21.09.2011 13:10

Nei. Den sender IR til enhetene. Om du skulle ha noen enheter utenfor "synsvidde" (inni skap el.l) for denne, kan du legge en kabel fra denne til enheten.
medlem i 183 måneder
 

Harmony one suger når det

Innleggav Hwikene » ons 21.09.2011 20:23

Harmony one suger når det gjelder batteri.
Så får håpe Logitech legger ut appen i Norge :)

Brukerens avatar
medlem i 161 måneder
 

HÆ? Harmony One har jo

Innleggav Ignifer » ons 21.09.2011 22:00

HÆ? Harmony One har jo veldug bra batteri da!!
Så er det jo bare lå legge den i laderen over natta en gang i blant da!
medlem i 164 måneder
 

Min Harmony One liker å dø

Innleggav Fekkoh » tor 22.09.2011 8:35

Min Harmony One liker å dø for ofte, at en fjernkontroll så og si må lades like ofte som en iPhone som er i bruk gjennom hele dagen er uakseptabelt for min del. Men batteriet var bra - i starten.

Blir nok bestilt en IR-mottaker for Boxee Boxen nå så jeg slipper å ha egen app for å styre Boxee også - noen som vet om en som vil funke og som selges i Oslo eller nettbutikk?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Logitech Harmony Link gjør din iPad om til en fjernkontroll

Innleggav Chok » tor 22.09.2011 10:08

Ignifer:
Ja, jeg har hatt Unityremote fra Gear4 i noen måneder nå. Bruker den mot iPad. Den fungerer utmerket. Den beste universalfjernkontrollen jeg noensinne har hatt.
medlem i 227 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (iPod1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]