Touch-ID ved bytte av skjerm (iPhone 6s)

Touch-ID ved bytte av skjerm (iPhone 6s)

Innleggav Markusft » tir 06.09.2016 21:48

Hei! Jeg har ødelagt skjermen på min iphone 6s og sitter og lurer på hva jeg skal gjøre. Home-knappen er i orden. Har lest at hvis man bytter skjermen selv mister man touch-ID funksjonen, og at man er nødt til å sende inn til Apple for å beholde denne funksjonen.

Noen som vet om jeg beholder touch-ID hvis jeg kjøper ny skjerm og bruker den gamle home-knappen?

Markus
medlem i 101 måneder
 

Re: Touch-ID ved bytte av skjerm (iPhone 6s)

Innleggav Brimi » ons 07.09.2016 15:31

Det høres rart ut, jeg har byttet skjerm på en iphone 5s med touch id, og opplevde ingen problemer med det.

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Touch-ID ved bytte av skjerm (iPhone 6s)

Innleggav MSg » ons 07.09.2016 20:11

Når vi skifter skjerm på iPhoner med TouchID på jobb advarer vi alltid mot å bytte hjemknappen da den kan slutte å fungere for TouchID hvis den byttes ut. Har opplevd det på flere modeller; derfor vi sjelden bytter hjemknapper med TouchID.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Touch-ID ved bytte av skjerm (iPhone 6s)

Innleggav Markusft » ons 07.09.2016 22:24

MSg skrev:Når vi skifter skjerm på iPhoner med TouchID på jobb advarer vi alltid mot å bytte hjemknappen da den kan slutte å fungere for TouchID hvis den byttes ut. Har opplevd det på flere modeller; derfor vi sjelden bytter hjemknapper med TouchID.



Okei, takk! Da regner jeg med at det skal gå fint så lenge jeg bare beholder den gamle home-knappen :)
Thanku!

Markus
medlem i 101 måneder
 

Re: Touch-ID ved bytte av skjerm (iPhone 6s)

Innleggav MSg » tor 08.09.2016 9:18

Bare hyggelig :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]