Apple Watch - trening og aktivitetsmåleren

Apple Watch - trening og aktivitetsmåleren

Innleggav wollywella » tor 07.07.2016 23:19

Jeg tror jeg har et problem med apple watchen min, men siden det samme skjer med samboeren sin, så kan det være at det "bare er sånn".

Saken er den at av forskjellige årsaker så er ikke f.eks jogging en treningsform som fungerer for meg. Men rask gange fungerer fint, og jeg bruker alltid klokken når jeg går på tur. Vet ikke om jeg må, men starter alltid treningsappen på klokken og velger utendørs gange og fri uten mål, eller hva det står på det valget.
I starten fungerte det fint. Den tiden jeg brukte på å gå, ble registrert som aktivitet. Men nå gjør den brått ikke det lenger. Er jeg heldig, får jeg KANSKJE 1 min registrert etter en 30 minutters tur.
Og det samme er da med samboeren sin - uansett hvor mye aktivitet med høyere puls enn vanlig (siden jeg tenker at det kanskje spiller inn), så blir ingen trening registrert.

Er det noe galt med klokkene? Eller kan de ha blitt kalibrert på ett eller annet vis som gjør at de jeg mener er trening blir regnet som vanlig aktivitet av klokken?

Skal sies at jeg for min del ikke er så flink til å bruke klokken hele tiden når jeg er hjemme f.eks, fordi det er "litt" juks på aktivtetsmålet å strikke halve dagen :p
medlem i 185 måneder
 

Re: Apple Watch - trening og aktivitetsmåleren

Innleggav espen007 » fre 08.07.2016 13:12

Du har sikker lest disse tipsene et annet sted, så med fare for å gjenta det åpenbare;
- Sørg for at du har med deg iPhone en gang for kalibrering
- Kaloriene er et resultat av antall skritt og kalorier (bla.). Om jeg f.eks rusler
rundt uten må og mening med hvilepuls, skjer det ikke noe særlig, men om jeg er over 100 i BPM raser aktive kalorier inn

Håper dette hjelper deg..
medlem i 184 måneder
 

Re: Apple Watch - trening og aktivitetsmåleren

Innleggav wollywella » man 08.08.2016 13:00

iPhonen er alltid med, siden jeg hører på musikk samtidig :)

Kalorier og slik er blitt registrert slik jeg kan se, men den vil ikke registrere trening som aktivitet på "rundingen". Eller. Det har faktisk fungert en liten periode, men brått vil den ikke igjen.

Men tenkte litt på det her om dagen - har en tendens til å nesten bare bruke klokka når jeg skal ut på tur - kan det være derfor den ikke vil registrere det, at det regnes som "normalt" liksom - ikke noe trening..?
medlem i 185 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]