Stuck krone på Apple watch

Stuck krone på Apple watch

Innleggav hansk_e » lør 02.01.2016 7:30

Kronen på min Apple watch blir ofte stuck.

Av og til er den treg når jeg skal skru på den, men etter et par omdreininger er den OK igjen. Andre ganger får jeg ikke trykket inn kronen, virker som den er låst inne.

Jeg ser på Apple sine support sider da anbefaler å skru klokken av, og skylle den med vann. Dette ser faktisk ut til å hjelpe. Men etter en stund er problemet tilbake.

Men lurer på en dette er et vanlig problem?
Ikke et stort problem, men litt irriterende i lengden.
medlem i 146 måneder
 

Re: Stuck krone på Apple watch

Innleggav butare » lør 02.01.2016 19:16

Har ikke et slikt problem. Ingen jeg kjenner med denne klokken hadde heller hørt om dette før.
medlem i 198 måneder
 

Re: Stuck krone på Apple watch

Innleggav SimonChen » lør 02.01.2016 22:51

Jeg har dette problemet med min klokke av og til. I mitt tilfelle kom det av at jeg sølte litt brus nedover hånda mi som gikk inn i krona, også legger det seg svette og hudrester inni. Hver gang har jeg gjort det som Apple sier man skal gjøre, skylle krona under lunket vann, skru og klikk på krona mens den er under rennende vann. Dette fungerer som bare juling! ;)

Husk å bruk lunka++ vann, for er det sukkerkliss så løsner det ikke av kalt vann. Ingen grunn til å være redd for å holde klokka under rennende vann, den er laget for det 8-)

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Stuck krone på Apple watch

Innleggav hansk_e » søn 03.01.2016 5:54

https://support.apple.com/en-us/HT204639

Så regner med dette er ett kjent problem, eller en liten design feil... Blir nok en del forbedringer på neste generasjon vil jeg tippe.
Har særlig merket at kronen blir stuck etter lengre fly turer. Kanskje trykk forskjell etter landing?

Men siden den er rated til IPX7, som betyr ned til 1 m for 30 min så går det nok greit å skylle den i springen.

Er vel bare underbevisstheten som spiller meg ett lite puss. Ville aldri spylt min iPhone :-)
medlem i 146 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]