Min erfaring med Apple Watch

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav Lurium » fre 09.10.2015 15:59

Kommer vel kjapt noe 3. parts utstyr til klokka også tenker jeg!!
medlem i 234 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav Perkris4 » fre 09.10.2015 16:52

Hoco Link Bracelet koster 999.- Kan være verdt å sjekke ut.
medlem i 114 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav DADDY » fre 09.10.2015 17:40

Min erfaring med klokka er at det er noe forbanna tull.

Kjøpte den i en Apple store, topp-modellen og brukte den i 4 dager.

Makan til feilinvestering.

La den ut på finn til "OK" pris, glemte den av og etter en mnd. senket jeg prisen til 2000,- under de andre.

Etter 2 uker solgte jeg den med 5000,- i tap.

:-D

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav geircito » fre 09.10.2015 18:13

Etter 4 dager skulle du ha levert den tilbake til Apple Store og fått hele summen tilbake (uten å betale frakt heller). Apple Store har 14 dagers angrefrist.

Kjøper selv på mandag hos Apple Store og skal bruke 14 dager på uttesting før jeg bestemmer meg om jeg skal beholde den eller sende den tilbake til Apple Store.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav krsk0 » fre 09.10.2015 19:07

På dårlig impuls kjøpte jeg en 42mm sport på mandag. Jeg har ikke hatt den lenge nok til å gjøre meg opp en fullverdig mening, men jeg er positiv. Notifications for mail og sms fungerer veldig bra, og jeg merker jeg har sett langt mindre på telefonen enn jeg pleier den siste uken. Jeg måtte dog slå av notfications fra Facebook Messenger, da det rett og slett ble for mye.

Jeg har så langt kun installert to applikasjoner, Uber og Shazam. Veldig kjekt å kunne swipe opp (glances) eller si "Hey Siri..." for å finne en sang når jeg sitter i bilen, men bortsett fra de har jeg ikke følt behovet for å installere flere apps. Å lese eller trykke masse på klokken er pga. størrelsen på skjermen ingen god opplevelse, sliten i armen blir du også…

App-siden (hovedmenyen) fremstår temmelig uoversiktelig, uten at jeg har noen gode forslag til hvordan det kunne vært løst bedre. Det ville nok uansett hjulpet mye om Apple lot deg slette (eller skjule) forhåndsinstallerte applikasjoner du ikke bruker.

Inntrykket så langt er at Apple Watch er en god device for notifications, passbook, betaling (når det kommer til Norge), helse og enkelte nytte-applikasjoner (Shazam, åpning av hotellrom etc.), men at appene og OSet generelt har et stykke igjen å gå (og det er jo egentlig ikke så rart). Jeg er veldig spent på WatchOS3, når Apple har et år med data om hvordan folk bruker klokkene sine.

Om den er verdt prisen? Tja, folk bruker jo langt mer på klokker som gjør langt mindre ;)
medlem i 184 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav iMan1989 » fre 09.10.2015 19:16

Teknikkmagasinet selger reimer også. Du får "hoco" lignende reim for 399kr der. Har selv hoco fra ebay til 355kr
medlem i 162 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav Tigermac » fre 09.10.2015 21:15

Kjøpte min Sport edition i London for snart 2 uker siden.
Først tenkte jeg at dette var bortkastet penger, men klokka vokser på meg dag for dag.

Eneste jeg er missfornøyd med er at jeg opplever problemet med at appene ikke vil åpne seg. De står i loading modus, før de stenger seg ned.
Ser at flere brukere opplever det samme, men tiltakene for å eventuelt få apene til å fungere hjelper ikke på min klokke :-(

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav hansk_e » lør 10.10.2015 6:23

Hadde nettopp en 5k løpetur med en som bruker Runkeeper (gps) på sin iPhone, mens jeg lot min telefon ligge igjen i bilen og bare brukte min apple watch.

Vi endte opp på omtrent samme distanse pluss/minus noen få meter, så synes det er rimelig imponerende av et et akselometer å komme så nærme gps distanse over 5 km.
medlem i 146 måneder
 

Apple Watch innstille type klokke

Innleggav Autoxave » lør 10.10.2015 13:15

Tiden på Apple watch vises som "14.40", dvs med et punktum mellom timene og minuttene. HVordan innstille slik at det blir "14:40", dvs med kolon mellom timene og minuttene?

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Apple Watch innstille type klokke

Innleggav Frenk » lør 10.10.2015 16:05

Slik er det på telefonene også. Husker ikke om det var ios 8 eller 9 som kom med denne endringen.
medlem i 194 måneder
 

Apple Watch

Innleggav sirJarl » søn 11.10.2015 1:34

Hei!

Jeg har skaffet meg Apple Watch og er meget fornøyd 8-)
Eneste problemet er at jeg får ikke Messenger til å virke med den.

Jeg har installert nyeste watchOS2.

Noen flere som opplever at Messenger ikke virker?

Andre spørsmål er hvor viktig er det å ha bluetooth på iPhone aktivert i forbindelse med trening?

Er det bare første gangen man bruker den man må ha telefonen med seg når man trener? Etter det kan man legge iPhone hjemme og synce når man er tilbake fra trening, right?

Jeg har bare hatt den noen timer, så jeg er litt n00b :bitchin:

Hva synes dere om Apple Watch? Hva bruker dere den til?
Hva liker dere og hva liker dere ikke med klokken?

Apper jeg bruker er Instagram, Twitter, Strava, Outlook, Messenger (virker ikke.)
Er det noen som har andre Apple Watch apper og anbefale?

- sirJarl
medlem i 188 måneder
 

Re: Apple Watch

Innleggav Mariusl96 » søn 11.10.2015 13:10

Prøv å slett appen fra Apple Watch, også last den ned på nytt igjen :-)

Telefonen kan du fint legge igjen hjemme når du trener, AW virker uavhengig av iPhone når det gjelder trening.

Ja, det stemmer! Den vil at du skal ha med iPhone på første løpe tur eller gå tur, for å kalibrere seg slik at den blir mere nøyaktig. Og dette trenger du kun å gjøre en gang.

Jeg elsker min AW, har hatt min siden midten av juli. Bruker den mest til å sjekke klokken, få notifications (veldig fin på meldinger), svare på enkle meldinger, sjekke Instagram når jeg ikke har telefonen i nærheten, været og aktiviteter. Har alltid vært veldig aktiv, men AW gjør slik at jeg har lyst til å fullføre alle de tre målene hver dag :-D Jeg liker egentlig det meste av funksjoner på klokken, spesielt at man kan ha musikk på klokken å spille musikk uavhengig fra iPhone. Noe av det jeg misliker er muligheten til andre watch faces, syntes det blir litt begrenset ettersom jeg har hatt den litt.. Og at ''hjem'' skjermen kan være litt uoversiktlig, selv om jeg ikke ser hvilken annen måte de kunne gjort dette på. Alt i alt syntes jeg det er et veldig fint første gen produkt. :-)

Shazam, Lifesum, eBay, TripAdvisor, Calcbot, Instagram, Messenger, Leveringer og maps.me.
Dette forumet her viser nyheter om AW og diverse anbefalte apper: http://watchaware.com
medlem i 102 måneder
 

Re: Apple Watch

Innleggav sirJarl » søn 11.10.2015 16:42

@mariusl96

Takk for svar 8-)

Messenger virker etter jeg åpnet den på iPhone først.

Det som er merkelig er at Strava appen er på tysk.
Blir sikkert Engelsk hvis man har region som Engelsk og ikke Norsk.

Blir det sånn at når jeg har med iPhone de første gangene jeg løper så husker den de forskjellige rutene jeg har løpt når jeg bruker Strava på AW?

Jeg har kalibrert den i dag med en lang gå tur på Aktivitets appen.

Eneste minuset jeg har merket er at det er litt vanskelig og velge apper på hjem skjermen.

Havner ofte i en annen app enn den jeg trykker på. Er nesten lettere å zoome inn på appen.

I tillegg at bluetooth må være koblet opp mot iPhone for å bruke Siri.
Vanligvis har jo man iPhone tilgjengelig. Bluetooth drainer masse på batteriet på iPhone.

Tenkte å sjekke ut noen av de appene du nevnte og iTranslate.
Takk for tips skal sjekke siden :bitchin:

- sirJarl
medlem i 188 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav Lurium » søn 11.10.2015 18:39

Mange her som har invistert i klokke, og begynner å få erfaringer?
medlem i 234 måneder
 

Re: Apple Watch

Innleggav Mariusl96 » søn 11.10.2015 21:24

Så bra du fikk det til å fungere :-)

Jeg har dessverre ingen erfraring med Strava appen.. Så blir vanskelig å hjelpe deg med det, får håpe noen andre på forumet kan svare deg på dette. Jeg bruker kun treningsappen til apple jeg.

Hadde det samme problemet med å trykke på feil app i starten selv. Men dette er noe du tilpasser deg til etterhvert. Jeg zoomer nå helt ut, finner appen jeg skal på, zoomer litt inn også trykker jeg meg inn på den.

Det at Siri ikke fungerer uten iPhone syntes jeg er veldig dumt selv.. Det med bluetooth og batteriforbruk, der må jeg si at jeg ikke har merket noen stor endring.

iTranselate har jeg, men har bare ikke fått bruk for den helt enda, men virker ganske så bra.
medlem i 102 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron