Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav RamGuy » tor 09.04.2015 20:39

Hei og hopp!

Vet at det har vært flere "bestille XXXX fra Apple Store USA" tråder tidligere men de fleste ser ut til å være relativt gamle. Det skyldes vel primært at det har vært noen år siden vi har hatt et Appleprodukt som ar blitt lansert solgt i USA uten noen forespeiling om når det vil komme i salg i Norge.

Nå legger Apple ut forhåndsbestillinger av Apple Watch i morgen tidlig (norsk tid) og foreløpig så foreligger det jo null og niks informasjon om norsk lansering. Noe som tyder på at vi snakker tidligst høsten 2015 om ikke enda senere.


Har planer om å bestille en Sport-utgave som bursdagsgave til samboer og tenker jo da å gjøre det via Apple Store USA og få den sendt til Norge. Det mest vanlige og populære alternativet er jo da bruk av JetCarrier, som jeg selv har god erfaring med annet enn at de er noe dyre og krever inn MVA helt uavhengig om pakken faktisk blir tatt inn i tollen eller ei... Det er vel også en grei måte å tjene litt ekstra penger på.


Ser jo at flere har benyttet JetCarrier ved iPhone-lanseringer tidligere, men det er jo en god del år siden og diverse forum påstår at JetCarrier ikke fungerer sin leveringsadresse via Apple Store USA lenger da Apple har bannlyst adressen/løsningen.

Noen påstår også rare ting som at du må benytte en amerikanske Applekonto, at det ikke vil kunne gå med en norsk en så du må først gå igjennom stresset som er å skaffe en amerikansk konto, som krever amerikansk adresse og betalingsmetode, eventuelt gavekort som du må benytte ved bestilling.


Andre påstår også at bruk av VISA (kredittkort, ikke debit) og MasterCard vil fungere uten problemer bare du setter billing address til en amerikansk adresse og passer på at du ikke har regionsperret kortet ditt, mens andre påstår at du må ha et amerikansk bankkort osv osv..


Er det noen som har tidligere erfaringer, tips og triks angående det å bestille og få levert Apple Store USA til Norge? Er ryktene om at JetCarrier ikke fungerer lenger sanne? Har vi eventuelt andre gode og anbefalte løsninger?
medlem i 181 måneder
 

Re: Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav kimmi » fre 10.04.2015 0:10

Jeg har planer om å prøve å få bestilt i morgen tidlig, med norsk visa kort levert til amerikansk adresse. Fra norsk iTunes konto. Det som jeg ser kan bli problemer er at kortselskapet kansellerer ordren når navn og adresse på mottaker ikke stemmer med kortholder, men har sendt en epost til kortselskapet med spørsmål på hvordan di stiller seg til dette. Så da er det bare å vente noen timer å se hvordan det går.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav ccvestccvest » fre 10.04.2015 13:57

Jeg har lagt bestilling på seks klokker fordelt på tre bestillinger og har foreløpig ikke fått kansellert noen av ordrene.

Har benyttet meg av tre ulike MasterCard og VISA-kort, samt oppgitt min JetCarrier-adresse i New Jersey. På èn av bestillingene logget jeg meg inn med min amerikanske Apple-konto, de to andre bestilte jeg uten å logge meg inn.

Leveringene jeg har fått oppgitt er følgende:
June
June
May 13 - May 27
June
4/24-5/8
May 13 - May 27
medlem i 168 måneder
 

Re: Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav kimmi » tir 21.04.2015 13:58

Da har jeg fått ny status på min bestilling "Preparing for Shipment"
Så da er den klar for utsendelse, pengene er trekt fra kort og det går ikke lengre ann å kansellere ordren. :-D

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav DADDY » lør 25.04.2015 23:25

Er den sendt? Brukte du Jetcarrier eller?

Evt. tips om trygge og edruelige prismessige selgere på ebay?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav Milzit » man 27.04.2015 21:19

Your shipment is on its way...

Delivers Apr 28, 2015 by Standard Shipping :-)
medlem i 182 måneder
 

Re: Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav kimmi » tir 28.04.2015 19:09

Min er sendt og levert, kjenner en som bor i USA så sendte til han. Skulle vært levert på fredag men han var ikke hjemme så den ble levert på mandag, kommer til Norge til fredag :-)

Ikke mye til edruelige priser på Ebay, stive priser dessverre :-/

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav Xanox » ons 29.04.2015 21:24

kimmi, hvordan gjør du det med sending fra USA til Norge? Tenker hvilket selskap sender du via, toll mm.
medlem i 107 måneder
 

Re: Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav kimmi » ons 29.04.2015 22:35

Jeg har ei venninne som er der og hun reiser hjem i morgen.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav strym » tor 30.04.2015 19:02

Jeg bestilte en Apple watch 38MM BSB i går til en kompis i England. For en time siden ble den sendt og forventet levert i morgen :p :D

gleder meg!

PS:
For de som har den, får jeg syncet den til iphonen på norske apple store eller må jeg lage meg en UK konto ?
medlem i 177 måneder
 

Re: Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav Fat_Board » tor 30.04.2015 21:02

Gratulerer! Funker fint å bruke norsk Apple ID. Eneste du ikke får brukt er norsk språk og talekontroll/siri på noe annet språk enn de landene klokken er lansert i nå.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav turb0man » tor 25.06.2015 18:23

Min bror er på ferie i London, noen som vet om man får kjøpt den over disk på noen av Apple Store'ene der borte?

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav SimonChen » tor 25.06.2015 23:56

@turb0man: Gå på http://store.apple.com/uk/watch og velg hvilken klokke du vil ha. Når du er inne på den klokka trykker du på "Interested in buying in-store?
Check reservation availability
".

PS. dette kan kun gjøres i butikkens åpningstid :-)

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav DADDY » fre 26.06.2015 17:16

Takk for nyttig link Simon.

Det ser ut som om det er god tilgjengelighet på klokkene i Tyskland.

Stusser litt på det - stemmer det virkelig?

Er dette en flopp som jeg bør stå over?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Forhåndsbestille Apple Watch fra Apple Store USA

Innleggav monken » søn 28.06.2015 12:49

Eller bare ta seg en harrytur til Sverige den 17. juli ;)
http://www.apple.com/se/watch/
medlem i 177 måneder
 

Neste

Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron