Kabel som splitter mic og hodetelefon

Kabel som splitter mic og hodetelefon

Innleggav AndersM » søn 05.01.2014 18:42

Hei,

Jeg lurer på om noen vet om norsk/europeisk forhandler av denne typen kabel?http://www.ebay.com/itm/Headphone-Microphone-Splitter-Adapter-Mobile-PC-iPhone-Samsung-/281135520151

Greien er at jeg må ha den innen en drøy uke, og det går ikke fra de kinesiske jeg har funnet på ebay.

Viktig at den må splitte mellom hodetelefoner/mikrofon og ikke hodetelefoner/hodetelefoner.

Takk!

- Anders
medlem i 152 måneder
 

Kabel som splitter mic og hodetelefon

Innleggav Talle » søn 05.01.2014 20:53

lage selv ?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Kabel som splitter mic og hodetelefon

Innleggav AndersM » søn 05.01.2014 21:45

Tja, spørs om det ikke tar like lang tid å skaffe TRRS minijack i Tromsø. I tillegg er det noe ordentlig knot å lodde TRRS.
medlem i 152 måneder
 

Kabel som splitter mic og hodetelefon

Innleggav Talle » søn 05.01.2014 22:47

Hmm, du har tydligvis ikke like velfylt skrotkasse som meg :) Lodde dette går fint.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Re: Kabel som splitter mic og hodetelefon

Innleggav AndersM » tir 07.01.2014 3:17

Takk skal du ha!
medlem i 152 måneder
 

Re: Kabel som splitter mic og hodetelefon

Innleggav AndersM » tir 14.01.2014 22:46

Okei, jeg mottok kabelen, men det fungerer heller dårlig.
Hverken macbook airen eller iphone 5en min registrerer at det er ekstern mikrofon tilkoblet når jeg bruker kabelen. Det blir bare værende på "intern mikrofon". Den bytter som den skal dersom jeg kobler til et handsfree-sett.
Den fungerte med min gamle iphone 3g med akkurat samme oppsett, så det er åpenbart noe kompabilitetsgreier.

Mener jeg leste en plass at det måtte være en viss motstand på mikrofonkanalen, kan det være grunnen?

Noen som har en ide om hvorfor det ikke fungerer?
medlem i 152 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]