Styre strømmen i huset med ios

Styre strømmen i huset med ios

Innleggav texans » fre 22.03.2013 2:24

Hei! Tenkte jeg skulle dele min erfaring med strømstyring/automasjon i huset/hytta med Nexa sitt system.

I mitt system har jeg nexa gateway som er enheten som snakker med telefonen/nettbrettet eller pc du ønsker å bruke. Ios appen er fin da man kan legge inn 8 forskjellige rum med styring av 6 enheter pr. rum. Man kan lage forskjellige sekvenser som også kan styres med timer funksjon, man kan sette egendefinert dimming osv. Veldig simpelt å sette opp med self learning system.

Utover det har jeg har jeg styring av 2 lamper i tv stuen, dimming av taklampe i spisestuen, dimming av taklampe på soverum, dimming av taklampe på barnerum og en on/off kontakt til varmepumpen.

Så nå har jeg satt opp varmepumpen til å skru seg av kl 00:15 og på klokken 05:00 samtidlig som lys skrues på mandag til fredag, da kommer jeg ned til varm og lys stue vær morgen :)

Dette systemet kan også fjernstyres via mobilnettet.

Prisen for Gatewayen er 990.- og mottakerkomponentene koster ca 150-250 pr stk, dette får man kjøpt på Clas Ohlson, Jula, teknikmagasinet, Komplett.no osv

Flott system som er billig, lett å montere og som kan utvides med tid å stunder. Andre automasjons systemer må man som regel kjøpe en startpakke som koster veldig mye.
medlem i 172 måneder
 

Re: Styre strømmen i huset med ios

Innleggav ipodtouchfever » tir 26.03.2013 21:58

Spennende og sikkert herlig :-) Hadde jo vært bra om den kunne hatt muligheten til å tenne i peisen også, haha :-P

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]