Tekniske detajer - headset.

Tekniske detajer - headset.

Innleggav kjell_j » søn 06.01.2013 11:54

Jeg (mis)bruker headset mye - både i bil og på kontoret. et headset holder normalt 8 - 12 uker før en ledning er slitt av eller den ene høyttaleren slutter å fungere.

Originalheadset koster noen hundre kroner - jeg fant et på Clas Ohlson med flat ledning "tangle free" til litt over en hundrings - jeg hører sjelden på musikk så jeg tenkte at dette er sikkert bra nok som "bruk og kast".

... Og folk klaga over at det suste og bråkte når jeg snakket med de. Selv hørte jeg ikke noe, men jeg fikk en til å prøve to forskjellige mobiltelefoner og en fasttelefon - samme susing i alle tre.

Koblet til mitt siste Apple-headset (EarPods) - nix problem - krystallklart

Da lurer jeg på - er det forskjell i ohmsk mostand og spenningen som driver høyttalerne / mikrofonen i et Apple-headset i forhold til "standard" - i så fall vil jeg få det samme problemet med alt annet enn Apple sine dyre headset - eller er det bare Clas Ohlsons produkt som er dårlig?

aJay har også flatkabel-headset, men de koster like mye som Apples originale ..........

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Tekniske detajer - headset.

Innleggav olahe97 » søn 06.01.2013 12:26

Apple sitt headset har ikke samme kvaliteten som dyrere headset. Jeg ville heller prøvd med et dyrere headset som er laget for trening (tåler som regel mye mer) bose sie2i er et slitesterkt headset som jeg vil anbefale. Viss den ene høytaleren ryker så må du gå å klage til butikken! Selv om det kanskje er pga. kvaliteten og prisen den ryker så har jeg fått nye headset mange ganger. Folk i Norge bruker garantiene vi har for lite.
medlem i 180 måneder
 

Re: Tekniske detajer - headset.

Innleggav kjell_j » søn 06.01.2013 12:41

Jeg skal prøve å spørre litt tydeligere - er impedansen i mikrofon og forsterker på en iPhone annerledes (lavere) enn andre telefoner - og kan det være årsaken til at den andre enden hører en høyfrekvent lyd?

"A low impedance microphone should generally be connected to an input with the same or higher impedance. If a microphone is connected to an input with lower impedance, there will be a loss of signal strength."

Det har liten hensikt å kjøpe et dyrt headset hvis samtalekvaliteten er dårlig på grunn av forskjellige elektriske egenskaper.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Tekniske detajer - headset.

Innleggav olahe97 » tor 10.01.2013 15:36

Problemet er nok ikke noe spenningsforskjell men kvaliteten på mikrofon i det billige headsete ;)
medlem i 180 måneder
 

Re: Tekniske detajer - headset.

Innleggav kjell_j » tor 10.01.2013 16:36

Nja - det samme headsettet fungerer upåklagelig med min BlackBerry 9900 - problemet er en form for høyfrekvent lyd som bare høres i den andre enden (for meg høres det helt fint ut med begge telefonene).

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Tekniske detajer - headset.

Innleggav olahe97 » tor 10.01.2013 23:53

Men tror det har noe med kvaliteten på headsete, siden jeg har opplevd det samme med flere andre billige headset har dog. aldri opplevd dette med dyrere headset... Kan ha noe med følsomheten på iphonen sin forsterker. Det skjer akkurat det samme viss du har en veldig strømsterk forsterker og små billige høyttalere. Nå skal det jo sies at iphone ikke har den sterkeste forsterkeren da så kan ikke se hvorfor det kan være et problem :-/
medlem i 180 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]