Lightning-kopier?

Re: Lightning-kopier?

Innleggav Chiang Mai 1963 » søn 06.01.2013 23:45

Fra Wikipedia: Ein piratkopi er ein ulovleg kopi av eit kommersielt produkt, vanlegast musikk eller dataprogramvare, men også klede, klokker og andre merkevarer. Ein piratkopi gjer det mogleg å bruke materiale ein ikkje har lovleg tilgang på, eller kjøpe liknande varer til ein mykje lågare pris.

Pr definisjon er det vel en blåkopi av originalen, og ligner nok til at man kan selge den som "ekte vare" (yes yes, real copy...). Det kan du ikke gjøre med en uoriginal lightning-kabel som enten er mye lengre enn originalen, eller har flat kabel. Det ligner rett og slett ikke nok, og du vet at du får et produkt fra tredjepart.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav nosey » søn 06.01.2013 23:58

Den definisjonen gjorde det hele klarere, takk :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav danroger » man 07.01.2013 10:41

men så lenge apple ikke kommer med alternativer, så vil si at det er deres egen feil.
medlem i 198 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav Ovit82 » man 07.01.2013 13:07

Til de som har startet tråden kan jo denne være interessant:
http://store.griffintechnology.com/iphone/iphone-5/lightning-connector-cables

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav nosey » man 07.01.2013 15:13

Rart at Apple ikke lager alternative lengre kabler.. Er sikkert grei den, men jeg klarer meg inntil videre, dvs. inntil Apple kommer med en egen som er lengre :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav Wavelength » man 07.01.2013 15:18

Kommer nok. De har/hadde en som var lenger til forrige tilkoblingsystem.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 07.01.2013 15:28

Hadde de? Det fikk aldri jeg med meg... :-/

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav nosey » tir 08.01.2013 16:22

Ja da har dere nok rett i det, hvis 30-pin fantes i lengre versjon :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav Chiang Mai 1963 » tir 08.01.2013 16:34

Tror nå heller det var sånn at AppleStore og diverse eplebutikker solgte lengre kabler som var laget av tredjepart (Griffin, incase osv osv). De fem årene jeg har hatt iPod/iPhone, så har jeg aldri sett en original kabel som var lengre enn de som fulgte med enhetene. Kjøpte jeg ny original på f.eks Eplehuset, så hadde den samme lengde som den katten åt opp. Samme når jeg bestilte fra AppleStore.

Så jeg tror altså Wavelength tar feil når han sier at Apple lagde kabel i flere lengder, og i alle fall lengre kabler.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav Wavelength » tir 08.01.2013 16:58

http://www.youtube.com/watch?v=FOhZu--0ERM

Det var ikke USB-kabelen, men kabelen fra DC-enhet til veggen. Denne vil selvsagt ikke passe til dagens iPhone lader.

Så delvis riktig, delvis feil. Skal en ha lenger kabel (USB-kabelen) må en kjøpe fra 3.parts leverandører (som har like gode kabler, om ikke bedre kabler enn Apple).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav nosey » tir 08.01.2013 17:58

Hadde iPhone laderen en sånn "klump" (aner ikek hva det heter)tidligere? Isåfall hvorfor? må bare spørre samtidig, har aldri skjønt det, hva gjør den "klumpen"/DC-enheten? som fortsatt er på Mac-kabelen, men ikke på dagens iPhone??. det er vel det som er DC-enheten som du sier?

men uansett. går det ikke an å få skaffet seg en slik en da? da er det jo bare å koble USB-kabelen med Lightning-tilbkobling til denne da? eller selger ikke Apple disse lenger?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav Chiang Mai 1963 » tir 08.01.2013 19:18

iPhone 3G hadde sånn "klump" som du kaller det. Tror i alle fall jeg fikk mitt første flate veggstikk med iPhone4 i alle fall. Samme hadde min nå fem år gamle iPod Classic.

@Wavelength: Dette er da noe helt annet!

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav johnra » tir 08.01.2013 21:19

Kunne ha tengt meg en lightningkabel på max 50 cm for å ha til bil laderen så jeg slipper å ha mye overflødig kabel hengende og slenge.
Så en link her i tråden med noen korte kabler, men det må vel være norske nettsider som selger korte kabler også

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav danroger » fre 22.03.2013 18:46

da har jeg fått kablene fra dealextreme, Bilde

alle fungerte til lading, har ikke prøvd og overføre data med de enda, den blå og lange hvite er tjukkere i den enden som du putter i iphonen så er ikke sikkert at den passer til alle deksler.

det er disse jeg har kjøpt:
Flat USB Sync Data Lightning Cable for iPhone 5 - Blue (100CM)
Data Charging Cable for iPhone 5 / iPod Touch 5 - White (200cm)
Retractable USB Data / Charging 8-Pin Lightning Cable for iPhone 5 - Black
USB Sync Data / Charging 8-Pin Lightning Cable for iPhone 5 - White (11CM)
medlem i 198 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav carsten2 » man 04.08.2014 20:14

Prøver å finne en Lightning kabel for iPad Air, som er ca. 3 meter lang.
Bestilte noen stykker, senest fra Extrautstyr, men ingen lader, bare feilmelding når du setter inn kabeln.
På de fleste steder på nettet finner man kabler som passer iPhone, men nesten ingen viser også å passe på iPad Air.

Noen kloke tips hvor man kan skaffe none som lader?

AppleStore har en som kanskje fungerer, Mophie, (?) noen som vet om den fungerer?
medlem i 174 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere