Lightning-kopier?

Lightning-kopier?

Innleggav nosey » ons 10.10.2012 1:09

Linker til en artikkel påitavisen.no om piratkopiering av Lightning http://www.itavisen.no/903794/apple-syn ... er-morsomt

har ikke Apple tatt patent på den, har noen lov til å kopiere den? har ikke lest artikkelen SÅ grundig og skjønner heller ikke hva alt det med piratkopier går ut på..!

synes den kopien er stygg! vet mange kjøper eller kommer til å kjøpe den kopien av Lightning + annet ekstrautstyr, noe jeg synes er litt "respektløst" ovenfor Apple! særlig når det ikke er spesielt mye å tjene på disse kopiene.

men det jeg egentlig lurte på var om Apple har tatt patent på Lightning eller ikke, synes det er rart hvis de ikke har gjort det. og hvis de har det, går det ikke an å få stoppet salget av slike kopier?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Lightning-kopier!?

Innleggav Wavelength » ons 10.10.2012 8:49

nosey skrev:synes den kopien er stygg! vet mange kjøper eller kommer til å kjøpe den kopien av Lightning + annet ekstrautstyr, noe jeg synes er litt "respektløst" ovenfor Apple! særlig når det ikke er spesielt mye å tjene på disse kopiene.


1. Det er masse å tjene på slike kopier. Apple tar en langt høyere pris enn hva det koster å lage varen.
2. Respektløst? Det er en ting den bransjen driter en lang vei i. Se bare på Apple sitt "Notification-system". Er jo en blåkopi av Android. Det der går begge veier.
3. Det er lite Apple kan gjøre for å stoppe slike produsenter. Det blir nemlig veldig mange av dem.
4. Jeg synes Apple graver sin egen grav ved å kontrollere alle som skal bruke denne porten i sitt ekstrautstyr.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Lightning-kopier!?

Innleggav nosey » ons 10.10.2012 22:33

okei, takk for svar og gode argumenter! :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav danroger » søn 06.01.2013 9:47

noen som vet om noen som selger lenger iphone 5 kabler?

fant doublehelixcables som selger kortere og iphone 5 mod som selger en på en meter, men skulle også hatt en på en 2-3 meter.
medlem i 198 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav nosey » søn 06.01.2013 13:16

Tenkte på det samme selv, skulle gjerne hatt en lengre ladekabel jeg også. Si ifra hvis noen finner det en plass :) men jeg vil ikke ha en kopi, vil ha original fra Apple :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav Chiang Mai 1963 » søn 06.01.2013 15:44

Skal du ha original fra Apple, så må du greie deg med de Apple lager. De finnes i en lengde, og den heter "minst 20 cm for kort"

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav nosey » søn 06.01.2013 17:39

ahahha :) det var da veldig synd. burde så absolutt vært mulig å kjøpt lengre/de burde laget lengre. det er et problem for meg, den er for kort ja :( og 20 cm lengre hadde faktisk holdt :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav butare » søn 06.01.2013 17:51

medlem i 198 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav nosey » søn 06.01.2013 18:08

Apple sin originale er også 100 cm, men takk uansett. hadde uansett ikke kjøpt den, kjempestygg!

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav butare » søn 06.01.2013 19:16

Er denne bedre? http://dx.com/p/8-pin-lightning-male-to-usb-male-data-charging-cable-for-iphone-5-ipod-touch-5-white-200cm-171816

Merk prisen. Levering tar litt tid da. Men når den er så billig klarer jeg leve med det..

Edit: Den som søker skal finne heter det. Her en til http://dx.com/p/usb-data-charging-8-pin-lightning-cable-for-iphone-5-ipod-touch-5-nano-7-ipad-mini-white-174941
medlem i 198 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav nosey » søn 06.01.2013 20:22

Jo, de funker nok de der, og takk for hjelpen, men jeg kjøper nok ikke så lenge Apple selv ikke har laget den... :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav Soft » søn 06.01.2013 20:33

@ nosey
Du kjøper ikke en kabel fra DX som du trenger (trenger 20cmtil sa du),
fordi den ikke er laget av Apple??!!
Jaja....

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav nosey » søn 06.01.2013 21:08

Den kabelen der er en piratkopi. Apple har mange som lager tilbehør til produktene sine for seg, men sånn som denne kabelen er det kun de selv som lager. Du må gjerne synes jeg er rar, men sånn er jo nå.... :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav Soft » søn 06.01.2013 22:22

Ja den er jo en kopi, definisjonen på pirat skal jeg ikke kommentere.....

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Lightning-kopier?

Innleggav nosey » søn 06.01.2013 23:12

jeg vil si at noe er piratkopiert, så lenge det på papiret er ulovlig å lage en tilsvarende, altså kopiere den. dessverre er det umulig å stoppe alle som driver med dette, men det er jo en piratkopi, vil nå jeg si. mulig jeg tar helt feil, vil gjerne høre din definisjon :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Neste

Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]