iPhone og BMW bluetooth

iPhone og BMW bluetooth

Innleggav André_Oslo » fre 06.07.2012 17:57

Hei,

Har noen her koblet en iPhone4 mot BMWs telefonsystem (3-serie 2010) ? Jeg får koblet den, men i Phonebook i bilen er det inngen kontakter. Må da velge kontakt på telefonen.

Ikke noe stort problem, men litt irriterende.

Har prøvd å slette koblingen samt å reinstallere telefonen, men uten hell.
medlem i 194 måneder
 

Re: iPhone og BMW bluetooth

Innleggav PeterIpodTouch » lør 07.07.2012 0:01

Syns selv at med iPhone og mange andre nyere telefoner, så skal alt være så komplekst at det gjør enkle ting supervanskelige.

Min mor har en gammel Sony Ericsson flip flap telefon, som kobler seg på Bluetooth i BMWen før du går inn i bilen, og både tekstmeldinger og kontakter er da inne på skjermen i bilen.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: iPhone og BMW bluetooth

Innleggav runema » lør 07.07.2012 10:47

@PeterIpodTouch: svaret ditt var ikke mye til hjelp hos trådstarter...
@ André_Oslo: Har du prøvd å koble av og koble på igjen mot BMWen? Alternativt kan være å gå inn på telefonen og slette tilkoblingen og ta det på nytt igjen.
Jeg vet at dette har vært et problem på en del BMWer (Volvo og Ford også...). Det kan være softwaren i BMW som må oppgraderes.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: iPhone og BMW bluetooth

Innleggav knuto66 » lør 07.07.2012 22:51

Hei.
Har selv en 3 serie og iphone 4s som kobles sammen når bilen starter.
Du må gå inn på BMW enheten på iphone og slå på synkroniser kontakter.
Jeg har oppdatert min 4S til IOS 6 beta 2 men det skal ikke være noen forskjell på IOS 5 eller 6......
Lykke til!
medlem i 177 måneder
 

Re: iPhone og BMW bluetooth

Innleggav André_Oslo » man 09.07.2012 15:51

Hei og takk for svarene.

Knuto66; Om du velger Telephone og Phonebook, så ser du alle kontaktene fra telefonen? Det er det jeg ikke gjør. Har prøvd å slette koblingen flere ganger.
Når noen ringer så kommer navn og nummer opp, men om jeg skal ringe til noen så må jeg da fysisk ringe ut via telefonen fordi jeg ikke husker nummerne.
medlem i 194 måneder
 

Re: iPhone og BMW bluetooth

Innleggav macsam » søn 22.07.2012 10:25

Jeg har alle kontakter fra iPhone på iDrive skjermen. Og opsjonen synk-kontakter som knuto66 snakker om er påslått ja.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone og BMW bluetooth

Innleggav andycap85 » tir 09.10.2012 22:36

Hei, vi har samme problemet med en iphone i hjemmet. Men problemet ligger vist i om telefonboken synker med Exchange (gmail) så ligger ikke telefonboken i iphonen, men på exchange (gmail) kontoen. Derfor kommer ikke telefonboken i BMW. Har vi en iphone der kontaktene ligger i selve iphone eller icloud siden det ligger i iphonene så er det ingen problem å få den i iDrive skjermen.

Så hvis du sjekker det André_oslo så tror jeg du har svaret. Har ikke funnet ut hvordan jeg kan overføre telefonkatalogen fra gmail til iphonen. Slik at kontaktene ligger i selve iphone sin egen tlfbok, og ikke som egen kategori under kontakter - > Gmail - > Contatcs. på iphone da er det ingen nr i idrive.

Så tydelig at BMW ikke takler at kontaktlisten ligger i gmail sync via exchange, men må ligge i selve iphonen. BMW x5 2010 modell btw. så er vel samme idrive som Andre_olsen

Hvis det er noen som har tips i hvordan man kan få det over så gi meg svar på det:)
medlem i 178 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]