Handle iPhone 4 LCD+Digitizer fra ebay

Handle iPhone 4 LCD+Digitizer fra ebay

Innleggav pooka » søn 11.12.2011 15:00

Hei.

Som tittelen beskriver så vurderer jeg å handle en iPhone 4 sort LCD+Digitzer for å bytte selv. Jeg har litt vanskelig for å finne en vare som ikke kommer rett over 200,-

Anyway..
Jeg leser litt på tollvesenet.no at elektrisk utstyr under 200,- er fritatt for toll og mva,
mens over 200,- er fritatt for toll, men mva. pålagt.

På flere sånne iPhone rep-sider så spesifiserer de virksomheten sin med "bytte av elektrisk utstyr". Går da mitt kjøp av en LCD+Digitizer på ebay som et elektrisk utstyr også?

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Handle iPhone 4 LCD+Digitizer fra ebay

Innleggav Temi82KS » søn 11.12.2011 15:46

Jeg bestilte det du vil ha fra ebay for ca tre uker siden og har fått det og montert uten at jeg har hørt noe fra tollene, den kosta ca 300 kr. Så det er bare å kjøre på og bestill. Har bestil skjerm til iPod touch 4 to ganger også i sommer men ikke noe toller der heller.

En ting vil jeg ambefales er å IKKE bytte selv med mindre du har gjort det mange ganger eller kaller deg selv som prof. For jeg klarte å ødelegge iPod touch til dattera:)
medlem i 163 måneder
 

Re: Handle iPhone 4 LCD+Digitizer fra ebay

Innleggav pooka » søn 11.12.2011 16:07

Jeg tenkte mer at hvis jeg skal gjøre det flere ganger, kanskje lage en bitteliten business av det, så vil jeg være sikker på at jeg gjør det riktig også. Nå første gang for meg selv er ikke så viktig, men hvis det skulle bli aktuelt å kjøpe flere ganger...

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Handle iPhone 4 LCD+Digitizer fra ebay

Innleggav Wavelength » søn 11.12.2011 16:14

Da må du jo uansett registrere enkeltmannsforetak, og da er du fritatt fra momsen uansett. Problem solved.

Med mindre du gjør jobben svart da.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Handle iPhone 4 LCD+Digitizer fra ebay

Innleggav pooka » søn 11.12.2011 16:23

Jeg er allerede registrert ENK da jeg driver som frilanse grafisk designer. Jeg benytter meg selvfølgelig av det jeg kan. Men spørsmålet mitt i bunn og grunn er om denne Digitizer-delen går som "elektrisk utstyr", for da slipper jeg toll avgift på varen.?

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]