Metall-cover til iPhone 4

Metall-cover til iPhone 4

Innleggav nattugle » fre 25.11.2011 13:20

Jeg lurer på om det er noen der ute som vet om det går ann å kjøpe et metall-cover tilsvarende dette: http://gadgetsin.com/iglowphone-iphone- ... d-wrap.htm i Norge?

Alle (seriøse) svar tas imot med takk :-)

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Metall-cover til iPhone 4

Innleggav hanzk » fre 25.11.2011 15:15

Tja, et alternativ kan jo være å bytte ut bakdekselet med ett i bøstet stål? to skruer og et håndgrep, tar ett minutt.
tror kanskje jeg har noe liggende..

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Metall-cover til iPhone 4

Innleggav nattugle » ons 30.11.2011 15:46

Kunne være en ide, men tror ikke damen som ønsker seg deksel er så teknisk begavet at hun tør å demontere sin elskede telefon :rolls eyes: Tanken var mer om det finnes en butikk (fysisk eller på nett) som kanskje selger deksler matcher kriteriene.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Metall-cover til iPhone 4

Innleggav ChevroletVan » ons 30.11.2011 15:52

Så lett er det og bytte bakdeksel på iPhone 4 & 4S


http://www.youtube.com/watch?v=_z1AjyEaefQ

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Metall-cover til iPhone 4

Innleggav Skåra » lør 10.12.2011 0:05

Kunne godt tenkt meg å bytte bakdekselet til et i børstet aluminium, er det noen her som har noen å anbefale?

Har funnet et, men vet ikke hvordan kvaliteten er på det...

http://www.ebay.com/itm/Silver-Brushed-Metal-Aluminum-back-cover-housing-battery-door-iPhone-4Gs-4S-/200678078849?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D3%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D4777641146231796334
medlem i 150 måneder
 

Re: Metall-cover til iPhone 4

Innleggav TheRealChristoffer » lør 10.12.2011 0:09

Husk at garantien blir brutt med bytte av bak cover

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Metall-cover til iPhone 4

Innleggav Skåra » lør 10.12.2011 0:25

Er det noen måte de kan sjekke at det har vært byttet hvis jeg slenger på det orginale før den evt. sendes inn?
medlem i 150 måneder
 

Re: Metall-cover til iPhone 4

Innleggav olejoa » lør 10.12.2011 1:50

Nei.
Med andre ord, man bryter ingen garanti ved å skifte ut bakdekselet. Dersom man derimot begynner å fikle med kabler/batteri/kontakter etc. så er det en annen sak.
medlem i 174 måneder
 

Re: Metall-cover til iPhone 4

Innleggav Stheen » lør 10.12.2011 19:52

Jeg har iPhone 4S, og jeg kjøpte 2 metallbaksider for å teste det ut en stund. Når jeg hadde tatt av glasset (som var veldig enkelt), så får jeg ikke den til å passe. Det sto at den passet til iPhone 4, men den passet ikke til min 4S. Apple har flyttet en av de hektene til baksiden ca. 2-3 mm lenger ned. Jeg visste ikke det, og ble ganske skuffet.

Altså baksiden på innsiden er litt annerledes enn på iPhone 4, og derfor passer ikke iPhone 4 bakcover på en iPhone 4S! Det er tungt å lære det på den harde måten!

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Metall-cover til iPhone 4

Innleggav kork » søn 11.12.2011 13:31

Vet ikke om disse er helt feil, men de er i alle fall ganske stilige. Laget i aluminium:

http://www.podpad.no/products.php?produ ... Phone-4-4S
medlem i 162 måneder
 

Re: Metall-cover til iPhone 4

Innleggav hanzk » tir 13.12.2011 15:39

NinjaChriis skrev:Husk at garantien blir brutt med bytte av bak cover


Hvor står dette skrevet?
Hvis du tar av bakdekselet, vil du se en liten plastflik som ligger over hovedkortet, som brukes til å dra løs batteriet. på den fliken står følgende; "Authorized Service Provider Only". Jeg tolker at man bryter garantien ved å røre noe under denne fliken. men usikker hva apple synes om privar bytte av batteri..

På den annen side; jeg har opplevd med et alu/stål-cover, at det var metall helt inn mot ramma på telefonen, som videre kortslutter antenna, og dermed gjør at du mister dekning. Dette var ett spesielt cover, jeg har brukt mange andre som ikke medførte noe problem.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Metall-cover til iPhone 4

Innleggav TheRealChristoffer » tir 13.12.2011 17:55

Strengt tatt i eulaen eller hva de kaller det at man ikke har lov å åpne selv?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Metall-cover til iPhone 4

Innleggav Skåra » tir 13.12.2011 19:00

hanzk skrev:
NinjaChriis skrev:Husk at garantien blir brutt med bytte av bak cover


Hvor står dette skrevet?
Hvis du tar av bakdekselet, vil du se en liten plastflik som ligger over hovedkortet, som brukes til å dra løs batteriet. på den fliken står følgende; "Authorized Service Provider Only". Jeg tolker at man bryter garantien ved å røre noe under denne fliken. men usikker hva apple synes om privar bytte av batteri..

På den annen side; jeg har opplevd med et alu/stål-cover, at det var metall helt inn mot ramma på telefonen, som videre kortslutter antenna, og dermed gjør at du mister dekning. Dette var ett spesielt cover, jeg har brukt mange andre som ikke medførte noe problem.


Var det på 4 eller 4s du fikk kortsluttet antennen?
Er jo selvføgelig et hav av forskjellige bakdeksler å velge i, men er de du har prøvd av grei kvalitet og passform?
Vil helst ikke få støv å drit inn under som kan legge seg på objektivet, og ellers rundt om inni der...
medlem i 150 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]