Bytte av digitizer og glass på 3GS - problem

Bytte av digitizer og glass på 3GS - problem

Innleggav andbra » lør 12.11.2011 20:42

Hei!

Usikker på om dette er rett område på forumet, hvis ikke. Kan gjerne en mod flytte den. :)

Glasset på min gamle 3GS er sprukket, og jeg har derfor kjøpt replacement kit på ebay. Nå som min nye 4S er i hus, tenkte jeg at det var trygt å prøve å bytte. Jeg fulgte en guide på YouTube, og det funka egentlig fint. Dessverre gjorde jeg en tabbe, og sjekka ikke at den responderer på touch før jeg "slapp" LCD+glass+digitizer ned i ramma. (siste steg). Viste seg seff at skjermen ikke fungerer med touch(alt annet funker), og jeg er så og si helt sikker på at det bare er snakk om at jeg ikke fikk festa digitizer kontakten skikkelig på hovedkortet.

Problemet, derimot, er at når jeg nå må ha opp igjen skjerm+glass for å fikse på kontaktene, så løsner kun glasset fra "limet" under, og resten av det som skal følge med opp når du bruker sugekoppen sitter igjen.. Noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å få ut dette når jeg ikke kan bruke sugekoppen på tradisjonell måte?

Føler meg så jævli dum for at jeg ikke sjekka touch før jeg slapp skjermen ned i ramma.. Eneste jeg ser for meg nå, er at jeg må vente, og håpe at limet fester seg godt nok til at det blir med opp senere. Jeg er både for utålmodig, og for irritert, til å vente på det, så hvis noen har en god ide, så setter jeg pris på det. :)

Mvh Anders
medlem i 193 måneder
 

Re: Bytte av digitizer og glass på 3GS - problem

Innleggav ChevroletVan » lør 12.11.2011 21:30

Du trenger:
2x Små flate skrujern.

Putt det ene skrujernet inn der hvor den ene bunnskruen skal være, og prøv og vipp skjermen ut. Så med det andre skrujernet putter du inn rett under der hvor den andre bunnskruen skal være inni hullet, og vipp opp, og ta ut det andre skrujernet.

Edit: Ser nå at det var litt vanskelig forklart, si ifra hvis det var noe du ikke forstod ;)

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Bytte av digitizer og glass på 3GS - problem

Innleggav andbra » lør 12.11.2011 23:41

Genialt! :) Takk for hjelpa!

Nå hadde ikke jeg så små skrutrekkere, men 2 synåler funka som fjell det også. Opp med skjermen og kontakt fikset. 3GS'en er strøken igjen. :)

Anders
medlem i 193 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]