Oppdaterte til iOS5, fått trøbbel med bil cd-spiller

Oppdaterte til iOS5, fått trøbbel med bil cd-spiller

Innleggav Sunvang » man 24.10.2011 7:48

Hei. Har alltid brukt min iPhone 4 med cd-spilleren i bilen, gjennom og koble den sammen med usb inngangen på spilleren, eller koblet sammen med Bluetooth. Da kan eg velge og styre musikken ifra cd-spiller der eg får tilgang til sanger ifra iPod delen, eller om eg styrer ifra telefonen så kan eg bruke Spotify eller iPod.

Men nå etter at eg oppdaterte til iOS5 så fungerer ikkje dette lenger, når eg kobler den til med usb, så lader telefonen, den får kontakt med iPhonen, men står kun "No Music Files" i displayet på cd-spilleren. Og jo eg har sjekket, har musikk på telefonen. Går eg inn på Musikk appen på telefonen (gamle iPod appen), så står det kun "Tilbehør tilkoblet".

Prøver og og koble til med Bluetooth, så søker eg etter Bluetooth enheter, finner cd-spilleren, prøver og koble til, den jobber i ca.10sek til eg får feilmelding om at den ikkje kan koble til.

Har prøvd med min gamle 3GS med 3.4.1 fw og den funker fortsatt bra så problemet ligger i iOS5.

Noen andre som bruker iPhone i bilen og har opplevd det samme, eller har tips om hva det kan vere?

Cd-Spiller er av type Kenwood KDC-HD942U, http://www.crutchfield.com/S-NcMA7VasmW ... D942U.html


Takker.
medlem i 170 måneder
 

Re: Oppdaterte til iOS5, fått trøbbel med bil cd-spiller

Innleggav MSg » man 24.10.2011 7:53

Problemet ligger i at spilleren er kompatibel med eldre iOS-versjoner før iOS5. Det kan være så enkelt som en firmwareoppgradering av spilleren din for å fikse dette.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Oppdaterte til iOS5, fått trøbbel med bil cd-spiller

Innleggav Sunvang » man 24.10.2011 8:12

Mye mulig. Skal sjekke med Kenw ood om det går og oppdatere.
medlem i 170 måneder
 

Re: Oppdaterte til iOS5, fått trøbbel med bil cd-spiller

Innleggav bzzlink » man 24.10.2011 8:25

Samme problemet her, bruker en Pioneer DEH-4200SD, den gir feilmld om at jeg har for gammel programvare på ipoden min.

Håper på en FW oppdatering fra Pioneer. Kan jo bruke hodetelefonjack men det gir dårlig lyd, og er hassel og koble til både den og strøm.
medlem i 193 måneder
 

Re: Oppdaterte til iOS5, fått trøbbel med bil cd-spiller

Innleggav arneskil » man 24.10.2011 9:40

Oppdater FW på bilspiller og slett tidligere bluetoothenheter fra bilspilleren
medlem i 177 måneder
 

Re: Oppdaterte til iOS5, fått trøbbel med bil cd-spiller

Innleggav Sunvang » man 24.10.2011 10:23

Har leita etter firmware update til spilleren, men fant ingenting til den, så sendte en mail til importøren i Norge. Om det ikkje kommer oppdatering snarest downgrader eg iOS'n på iPhone og venter med iOS5. Var ikke så mange fordeler med det at eg offrer musikk i bilen :)

Mulig og bruke aux ja, men det står bak på spilleren min, og må isåfall demontere litt av dashbordet for å få lagt opp ledning, og det er uaktuelt nå som eg er nyoperert i kneet og har dårlig bevegelighet. Og som du sier med tanke på lydkvalitet som er viktig for meg, og lademuligheter.

Går ikkje og slette gamle iPhone enheter på spilleren, finnest ikkje en slik funksjon, og man kommer ikkje inn på Bluetooth menyen på spiller den er koblet opp mot en annen enhet.

Hadde egentlig planer om å kjøpe ny spiller snart, men skal først vere sikkert på at den da fungerer med iOS5 da den skal vere drivverksfri.
medlem i 170 måneder
 

Re: Oppdaterte til iOS5, fått trøbbel med bil cd-spiller

Innleggav tuls01 » man 24.10.2011 11:00

Jeg har også trøbbel etter oppdatering. har en ford kuga med sony cd.. bruker spotify over bluetooth og det virker heller dårlig etter oppdatering.. det som er rart er at jeg kan spille cr 15 min så blir det helt stille.. da får jeg heller ikke til å ringe ut, men i display så står det at den er koblet til.....

https://discussions.apple.com/thread/33 ... 0&tstart=0
medlem i 175 måneder
 

Re: Oppdaterte til iOS5, fått trøbbel med bil cd-spiller

Innleggav Sunvang » man 24.10.2011 12:02

Fikk dette i svar fra Kenwood importøren her i landet.

"De nyeste spillerne støtter iOS5. det vil komme en software oppdatering til de eldre spillerne, men har dessverre ingen dato på dette."

Regner vell da med att denne oppdateringen ikkje kommer på ein beite ja.
medlem i 170 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]