iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav Sirbull » man 04.07.2011 12:23

Jeg trenger en ny bumper til min kjære iPhone 4, så jeg stakk inn på apple.no for å sjekke prisene. Jeg er svært fornyd med nettopp den bumperen jeg har hatt til nå, og vil bestille en helt lik en. Apple.no: 249,-
(http://store.apple.com/no/product/MC839 ... TkyNzQyMDE)

En helt rimelig pris, vil kanskje mange si. Og butikker som eplehuset eller humac tar nøyaktig det samme.

Så sjekket jeg etter tilsvarende produkter på dealextreme.com. Jeg har bestilt bumpere der tidligere, og det har vært i bra kvalitet. Nå måtte jeg se om de hadde en lik den på apple.no. Joda! Nøyaktig det samme produktet! Med gummi, hardplass, knapper og alt.
Pris? 12,- (!!!) (http://www.dealextreme.com/p/stylish-pr ... lack-47522)

Hvordan i all verden klarer apple å få et produkt som kan selges i butikk for 12,- (med gevinst!) til å plutselig bli verdt 250,-?! Er det bare jeg som stusser på dette?

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav gvalstad » man 04.07.2011 12:30

Ikke vet jeg - men både Lada og BMW er biler, selv om det er ulike priser på dem.

Ikke sikkert at det er samme produkt, samt at det er lavere kostnader i Kina. Apple er vel ikke kjent for sine lave priser og DX er ikke kjent for kvalitet.
medlem i 190 måneder
 

Re: iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav Sirbull » man 04.07.2011 12:46

Men bmw og lada er ikke samme bil. De er ikke laget på samme fabrikk. Problemstillingen her, er at det er nøyaktig samme produkt... En ting hadde vært å tatt 50,- ja, kanskje 100,- mer, men 250,-?

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav BlueWaste » man 04.07.2011 12:53

Er du riktig vel bevart? Er du forbløffet over at Apple's produkter koster mer enn kopiene på DX?

Bumpers er overpriset, men for å snakke helt ærlig så er det litt av "stilen" til Apple.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav Sirbull » man 04.07.2011 12:58

Hehe. Selvsagt veit jeg at apple er overpriset.. Jeg synes bare 250,- var litt drøyt mye for en forbasket bumper. Dessuten er jeg usikker på om DX-bumperen faktisk er en kopi, eller om det er "the real deal". Men skal undersøke nærmere når de kommer i posten.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav gvalstad » man 04.07.2011 13:14

Hvordan vet du at bumperne er laget på samme fabrikk?
medlem i 190 måneder
 

Re: iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav Sirbull » man 04.07.2011 13:17

Hehe. Jeg veit jo ikke, men ser man på alle detalj-bildene på DX og sammenligner med bumperen jeg har selv, er de jo prikk like.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav gvalstad » man 04.07.2011 13:21

Mange synes at Skoda Superb og Volkswagen Passat er prikk like...

Uansett - apple er dyrt og DX har mange greie kopier.
medlem i 190 måneder
 

Re: iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav nosey » man 03.06.2013 15:15

I dag er det sjeldent noe problem å lage kopier av ting, men kopier er sjeldent, jeg vil tørre å påstå aldri, i like bra kvalitet som originale. Kopier er ofte laget av dårligere materiale og tåler ikke like mye. Selv er jeg ikke fan av kopier. Vil være trygg på at beskyttelsen beskytter nok...

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav dr.oddis » man 03.06.2013 18:41

Bumperene på DealExtreme er akkurat like bra som de Apple selger til 250,-
Har selv gjort tabben og kjøpt en original første gangen.
Har kjøpt på lassevis av bumpere på DealExtreme og Ebay.
Finnes ikke noe som helst argument for å forsvare Apple's pris.
Den sorte bumperen med blanke knapper(finnes også i flere farger) til 12,- er helt på høyde med "den originale".
Men velg den som har blanke knapper. De andre kan være litt "trege".
medlem i 130 måneder
 

Re: iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav nosey » man 03.06.2013 19:05

Hmmm, lurer på hvorfor de andre kan være litt "trege"... kanskje fordi de ikke er originale, og er laget av dårligere materiale. materialet i kopiene er nok ikke like solid over tid uansett, som de originale. så etter en viss tid vil jeg tro at kopiene blir svake/veldig slitte!

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav arildsd » man 03.06.2013 19:58

Hatt min "fake" bumper fra DX.com siden mars nå og den har enda ikke streiket. Bare idioti å betale haugevis av spenn for en "original", dyrt er ikke i ALLE tilfeller best.

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 03.06.2013 21:02

nosey skrev:I dag er det sjeldent noe problem å lage kopier av ting, men kopier er sjeldent, jeg vil tørre å påstå aldri, i like bra kvalitet som originale.

Så, hvor mange bumpers fra DX har du brukt? Siden det er temaet her, mener jeg.

Jeg har brukt både originale fra Apple og uoriginale fra DX. De holdt akkurat like godt uansett hvor de kom fra. Mine overlevde min tid som iPhone 4-eier, men ingen holdt særlig lenge etter at sønnen min overtok telefonen. 8-)

Du vet, du MÅ ikke hive deg på alle temaer her inne. Holder med de du har greie på.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav jerry.c.bush » man 03.06.2013 21:23

Jeg har handlet en del saker og ting både fra DX og Ebay og har litt sånn delte erfaringer. Av og til kan man få bra produkter og andre ganger så holder de ikke mål i det hele tatt. Det kan rett og slett være at kvaliteten ikke holder mål overhode eller at produktet ikke passer til det den er laget for.
Jeg har handlet både bumpers til iPhone 4, diverse andre beskyttelser til både iPhone 3/3Gs, iPhone 4 og iPhone 5, mange forskjellige typer "vesker" til iPad, sleeves til laptops osv...
Man vet aldri hva man får, men som oftest så er det faktisk ikke så værst. Og totalt, om man gjør som jeg har gjort, og kjøpe flere typer fra flere fabrikanter,så kommer man billig ut av det fordi de er i utgangspunktet mye billigere enn hva man får fatt i fra lokalbutikkene og kan dermed kjøpe flere der i alle fall en av de "må" fungere.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: iPhone bumpers en smule overpriset (apple vs dealextreme)?

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 03.06.2013 22:25

Jada, om man skal diskutere DX på generelt grunnlag, så har jeg også både gode og dårlige erfaringer med ting kjøpt derfra. Er mye rask derfra. Men bumperne - siden det var utgangspunktet her - jeg har kjøpt der (6 stk til ca 65 kroner for et par år siden...) har jeg kun gode erfaringer med.

Headset, øreplugger og den slags derimot er en helt annen story.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Neste

Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron