GUIDE: Absinthe for iPhone 3GS/4/4S og iPad 1/2/3

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav pragmo » søn 22.01.2012 18:39

Har en iPad 2, å lurer på vis jeg bruker Absinthe 0.2 til å jailbreak, om man må bruke itunes hver gang man slår av og på igjen padden slik som de gamle jailbreakene eller om den fungerer som den til 4.3 som man slapp dette?
medlem i 170 måneder
 

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav geircito » søn 22.01.2012 18:48

Jailbreaken er untethered, dvs. du kan bare restarte (slå av/på) din iDevice så ofte du ønsker uten å være tilkoblet datamaskin.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav texans » søn 22.01.2012 20:50

når jeg går inn på cydia store f.eks får jeg denne beskjeden:Note: Cannot locate package, og anbefaler meg videre å installere fler kilder men denne feilmeldingen får jeg uansett hva jeg prøver på.
medlem i 171 måneder
 

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav geircito » søn 22.01.2012 22:05

Cydia-kildene er "sprengt", dvs alt for mange prøver å komme inn på serverene samtidig. Dette skjer HVER gang en ny jailbreak blir lagt ut - for noen dager.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav BrumBrum74 » man 23.01.2012 8:33

Leste at noen på Twitter sa at Siri sluttet og virke etter Jailbreak. Noen av dere som har opplevd dette?

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav geircito » man 23.01.2012 9:07

Siri fungerer hos meg.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav otroean » man 23.01.2012 10:41

Har både 4S og iPad 2, mister jeg alt jeg har på enhetene mine hvis jeg jailbreaker? Ønsker ikke å miste alt jeg har lagret og satt opp i løpet av den tida, jeg har hatt dem.

EDIT: Fungerer alle programmer og eventuelt hvilke programmer trenger jeg. Et savn er å sende filer via bluetooth til min Fotoskriver, er dette mulig etter jailbreak?
medlem i 177 måneder
 

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav petrus764 » man 23.01.2012 11:18

Du mister ingenting.

Ja, alle apps fungerer.

http://getceleste.com/ skal kunne sende filer, men jeg har ikke testet det selv. Er en ny BT-chip i 4S også, så du må nesten bare teste selv.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav Myge » man 23.01.2012 13:22

Jeg fikk iPad2 til å funke på første forsøk, men iPhone 4s var litt mer styr. Jeg brukte siste Absinthe for Mac, og alt så ut til å virke første gang. Da kom Absinthlogo inn på iPhone, trykket på denne, og siden til Absinthe kom opp, men ingenting skjedde. Forsøkte så igjen, etter å ha slettet ikonet til Absinthe på iPhone, samme skjedde igjen.

Tredje gang, samme greia, men fjerde gang, uten noen endring, så gikk det greit. Tok ikke noe gjennoppretting eller noe, men prøvde mange ganger, og plutselig virket det. Usikker på hvorfor, men nå er i alle fall alt i orden.
medlem i 160 måneder
 

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav Jeezy » man 23.01.2012 16:45

Er det noen flere enn meg som opplever at Absinthe kræsjer ved oppstart? Kommer ingen vei overhodet...

(Nyeste iTunes/OSX/iOS)

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav Jimpec » man 23.01.2012 23:22

Muligens dette hjelper deg Jeezy

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1313106

EDIT:
Jeg har nettopp testet dette selv. Men på min maskin (med enablet root user) så fortsetter Absinthe v 0.2 å krasje konstant. Ingen endring.

Noen som har noen bedre tips?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav Jeezy » tir 24.01.2012 0:25

Takk som prøvde Jimpec. Det funket heller ikke for meg. Men nå har jeg endelig klart å jailbreake den rakkern...here's how:
1. Innstillinger -> Generelt -> Nullstilll -> "Slett alt innhold og alle innstillinger" (*Husk å ta backup i iTunes først)
2. Benytt en annen PC eller Mac og last ned Absinthe. Kjør jailbreaken fra denne datamaskinen. Deretter kom jeg gjennom jailbreaken etter noen sekunders venting bare, og Absinthe ikonet ble byttet ut med Cydia etter en reboot
3. Deretter gjenoppretter du innholdet ditt i iTunes på din egen maskin, dette vinduet kommer opp automatisk når du kobler til.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav geircito » tir 24.01.2012 1:02

Løsningen på slike problemer er således:

1) foreta en sikkerhetskopi av din iDevice via iTunes
2) GJENOPPRETT til iOS 5.0.1
3) Jailbreak med Absinthe
4) Tilbakefør sikkerhetskopien via iTunes ifra punkt 1

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav vegardo07 » tir 24.01.2012 22:37

Jeg får Ikke startet jailbreak pga beskjed om at backup er passordbeskyttet eller noe i den dur. Har ikke tilgjengelig pc med sikkerhetskopi men har backup til iCloud. Spm er om jeg kan gjenopprette tlf med ITunes på annen pc, restore fra iCloud, synce den restora tlf med ITunes og sånn få backupen på ny pc? Var litt kronglete forklart dette kanskje men...har skjønt det slik at man må ha backup i iTunes for å restore etter jailbreak.
medlem i 170 måneder
 

Re: GUIDE: Absinthe for iPhone 4S og iPad 2

Innleggav Jimpec » ons 25.01.2012 18:21

I grunnen merkelig at ingen har funnet en løsning på at Absinthe krasjer på OSX. Ser det finnes en hel haug med lignende problemer på engelskspråklige forum - uten løsning.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron