GUIDE: Operatørlogo på iOS 4.3+

GUIDE: Operatørlogo på iOS 4.3+

Innleggav petrus764 » man 18.04.2011 15:03

Denne guiden er skrevet for iOS 4.3.1, men jeg antar fremgangsmåten er likt fra iOS 4.0.2 og oppover, siden det var da Apple flyttet på plasseringen til operatørfilene, slik at dette ikke er mulig uten jailbreak mer.


1. Du MÅ ha en jailbreaket iPhone.
2. Last ned logopakken du skal ha herifra. http://ifon1.no/iphone/iOS4_CelluarLogo.html


Jeg har NetCom så jeg vil ta utgangspunkt i det, men fremgangsmåten vil være lik for andre operatører også.

Pakk ut NetCom-ver1.8.zip, i den finner du både NetComLogoMedTekst.ipcc og NetComLogoUtenTekst.ipcc, bestem deg for hvilken du vil ha, og rename til .zip. Selv valgte jeg uten tekst, så da blir det NetComLogoUtenTekst.zip, og velg å endre filendelse når OSX/windows spør om det.

Pakk så ut den nye zip-filen, da vil du se en mappe kalt payload. Inne i den finner du igjen en mappe kalt NetCom_no.bundle (på OSX må du rename den til .zip, mens i windows kan du fint åpne mappen, fordi windows ikke gjenkjenner det som en filtype).

Der har du fire bilder, de som heter @2x er for iphone 4.

Nå må du navigere i iPhonens filsystem, gå til /private/var/Mobile/Library/Carrier Bundle.bundle Jeg bruer WinSCP og SSH, men jeg antar iPhonebrowser el.l også vil fungere tilsvarende. På mac kan du f.eks. bruke Cyberduck til SSH.

/private/var/Mobile/Library/Carrier Bundle.bundle er en snarvei som i mitt tilfelle peker til /System/Library/Carrier Bundles/iPhone/NetCom_no.bundle, men har du telenor så vil den linke til /System/Library/Carrier Bundles/iPhone/Telenor_no.bundle etc. hva den heter for folk som har uoffisielle operatører i Norge vet jeg ikke, men det er uansett irrelevant, siden /private/var/Mobile/Library/Carrier Bundle.bundle uansett vil ta deg til rett plass.

Du ser det ligger to bilder der fra før, som er blanke. Jeg slettet disse to, også kopierte jeg inn alle 4 bildene som vi hentet fra NetCom_no.bundle

Merk at selv om jeg har iPhone 4 kopierte jeg inn alle bildene, så jeg vil anbefale det uansett hvilken telefon man har, siden det ser ut til å fungere. Uansett, når du nå har kopiert inn disse fire bildene trenger du bare å slå av og på flymodus, eventuelt restarte telefonen. Resultatet er da følgende:


http://i54.tinypic.com/2mfetuc.png

Kan også legge til at denne fremgangsmåten ikke endrer noen profiler, slik at internett-deling, MMS etc er intakt. ;)

God Påske! :D

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere