GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav MinuS » man 18.10.2010 17:30

benyttet meg akkuratt av Limera1n, og det så ut til å virke. Men så fikk jeg ikke noe signal.

Gjenoppretter å tester noe annet :)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav ageNine » man 18.10.2010 18:06

W3p skrev:Hei, jeg regner med du sikter til meg, og dermed svarer jeg til deg.
Som du sikkert ser, har jeg litt forumerfaring, og er fullt klar over det du skisserer. Allikevel har det vær betydelig mer "klaging" rundt siste jailbreaking sammenlignet med tidligere. Ja, det er nok riktig at flere sitter på en iPhone i dag enn for et halvt årsiden og et helt år siden, men allikevel mener jeg det er større prosentandel i dag.

Personlig venter jeg på pwnageTools da jeg hører folk har hatt bedre erfaring med denne programvaren (kasnkje fordi pwnageTools ikke gir ut ny programvare før de _vet_ deres probram vil lykkes bedre enn eksisterende metoder?) Ikke vet jeg..


Faktisk, så bladde jeg igjennom sidene og trykket på "Skriv et svar" før jeg var på siste side.

Så nei, det var absolutt ikke siktet mot deg ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav alfe » man 18.10.2010 19:19

Jailbreaket akkurat min IP4 med Limera1n, og alt ser ut til å fungere strålende.

Fulgte guiden hele tiden, men fikk aldri noen mulighet til å trykke på "Make my life easier, thanks!" i Cydia.

Hvor viktig er dette?
medlem i 164 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav geircito » man 18.10.2010 19:26

Viktig når Apple legger ut ny iOS, og stenger muligheten til å nedgradere.

Lagre dine SHSH-verdier ved å benytte TinyUmbrella:
http://thefirmwareumbrella.blogspot.com/

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav JasKo » tir 19.10.2010 14:03

JasKo skrev:
JasKo skrev:Jeg beklager hvis jeg plager folka atter en gang, men tar sjansen på at kanskje noen kan svare meg nå:

Får ikke 3G/EDGE til å fungere etter jailbreak. Jeg gjenoppretter, fikser alt, restore og jailbreak, ingen problemer. Jeg installerer cydia, ingen problemer. Får fortsatt "Mobildatanettverk" greiene. Jeg kjører alt som det skal og syncer med macen. No problem so far. Men så når jeg setter inn innstillingene for internet og mms(tele2), og går ut. Gjør diverse ting og restarter telefonen f.eks, så mister jeg "mobildatanettverk" muligheten. Jeg får ikke muligheten til å sette inn innstillingene engang. Sjekk her:

http://img143.imageshack.us/img143/200/img0001cm.png

Jeg får dermed ikke surfet via mobilnettet eller send mms. Noe som er utrolig frustrerende. Jeg gjør som guiden sier og nullstiller innstillingene, men det hjelper ikke. Får fortsatt opp samme skjerm.

Finnes det en fiks til dette? Eller må jeg rett og slette vente på greenpois0n f.eks? Jeg ser flere andre sliter med dette også. Hadde vært greit med et konkret svar hvis noen sitter på det? Jeg leser ikke på andre forum, så hvis du har sett noen nevne noe ang dette så si gjerne ifra.

På forhånd takk,

Jasko


Jeg har fått tips om å ta ut simkortet og sette det inn igjen(+ eventuell restart). Skal ha funket for noen, men ikke for meg. :( Det er så frustrerende...


Hehe, dumme dumme meg. Grafisk operatørlogo er det som ødla mye for meg. Jeg bare sletta den fra cydia, that's it. Funker fett nå. Bare at iPhonen virker mer kjedelig uten logoen i hjørnet :(

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav gr8motive » ons 20.10.2010 0:43

Fortsatt ikke noe simunlock for ios4.1 på iph4 i overskuelig fremtid, eller rykter om sådan?
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav geircito » ons 20.10.2010 0:50

November.... :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav petrus764 » ons 20.10.2010 10:48

alfe skrev:Jailbreaket akkurat min IP4 med Limera1n, og alt ser ut til å fungere strålende.

Fulgte guiden hele tiden, men fikk aldri noen mulighet til å trykke på "Make my life easier, thanks!" i Cydia.

Hvor viktig er dette?


Det er fordi Saurik har deaktivert SHSH-serveren for øyeblikket (man kan hente ut SHSHs til restore, men ikke lagre nye), dette for å unngå overbelastning. Det er normal prosedyre ved FW-oppdateringer, den vil bli aktivert snart igjen.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Jailbreake iphone4, men trenger jeg simkortopplåsing?

Innleggav only1 » tor 21.10.2010 20:50

Hei,

Jeg tenkte å jailbreake iphonen min.
- iphone 4
- programvareversjon: 4.1
- kjøpt på lovlig måte i Norge
- MicroSimkort fra Telenor
- Itunes på windows PC 9.2.1.5

Men når jeg prøver å lese guiden, står det helt øverst: "Hvis en er avhengig av simkortopplåsing, så kan en IKKE benytte denne guiden!!!"

Jeg aner ikke om jeg er avhengig av simkortopplåsing eller ikke. Hvordan finner jeg ut det? Jeg har abbn fra Telenor. Er det noen som kan hjelpe?
medlem i 162 måneder
 

Re: Jailbreake iphone4, men trenger jeg simkortopplåsing?

Innleggav ereynell » tor 21.10.2010 20:55

Bare å jailbreake. Simkort opplåsning gjelder om tlf er kjøpt i utlandet og du er avhengig av å kunne holde den åpen.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Iphone 4: ingen signal etter jailbreaking (limera1n)

Innleggav rel0ad » fre 22.10.2010 12:56

Hei, har fulgt guiden til punkt og prikke,

men får ingen signal,

norsk kjøpt iphone 4.

fikk inn limera1n og det som skal være etter jailbreak, men ignen signal,

har søkt her og ser det er flere som har hatt problemet, men ingen løsning?

noen tanker\ideer rundt det?

eneste som jeg skal prøve er å deaktivere pin kode, da jeg mener å ha lest att det kanskje kan være problemet,.

HJELP:)
medlem i 162 måneder
 

Re: Iphone 4: ingen signal etter jailbreaking (limera1n)

Innleggav fremmed » fre 22.10.2010 14:00

Prøv å nullstille nettverksinstillinger!

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Jailbreake iphone4, men trenger jeg simkortopplåsing?

Innleggav only1 » fre 22.10.2010 20:17

Hei,

Etter å ha jailbreket kan jeg ikke ringe lenger.. Det står "ingen tjeneste" øverst til venstre.
Nå kan jeg plutselig ikke ringe lenger..
Jeg har fulgt denne slavisk: http://ifon1.no/iphone/iOS4_Limera1n.html

Er det noen som kan hjelpe?
medlem i 162 måneder
 

Re: Jailbreake iphone4, men trenger jeg simkortopplåsing?

Innleggav geircito » fre 22.10.2010 20:24

Har du utført guidens punkt G3 og G4 da?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Jailbreake iphone4, men trenger jeg simkortopplåsing?

Innleggav only1 » fre 22.10.2010 20:33

Ja, jeg utførte G3 og G4..
medlem i 162 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]