GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav frygisk » fre 15.10.2010 14:47

Jeg plages også nå med at under generelt- bruk så får jeg ikke noe på i bruk og ventemodus. irriterende!
medlem i 174 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav chimera » fre 15.10.2010 16:35

Fikk ikke det jeg eller frem til jeg ladet den helt opp, da begynte tellingen på bruk og ventemodus. (sto det under valget også på telefonen)
medlem i 217 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav grazias » fre 15.10.2010 16:59

Da har jeg endelig fått jailbreaket min 3GS som ble kjøpt med 4.1 installert så var ikke jailbreaket tidligere. Kjøpte ulåst og har brukt onecall uten problemer.

Limera1n funka som bare det, cydia og alt gikk som det skulle!

Virket det som...

Ingen dekning! Ingen mulighet for å gå inn for å velge operatør. Wifi funker, og 3G funker (ikke det at jeg skjønner hvordan det går ann uten operatør, men hva vet vel jeg)

Prøvd en del ganger nå, men samme resultat. Mener selv at jeg har fulgt oppskriften slavisk, men er åpen for at jeg kan ha driti meg ut på ett eller annet... :-P

Noen med samme problem, eller som har noen aning om hva som er galt (jeg har gjort galt :-[ )

Edit: Gjenopprettet iphone og fikk da tilbake dekning, men står da igjen uten jailbreak. Er tydligvis ikke operatørlås det er problemer med... dævver....
medlem i 162 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav RamGuy » fre 15.10.2010 20:13

Høres ut som noe av det samme som skjedde med meg, at telefonen ikke ble aktivert etter jailbreak.. Men forsøk nummer to gikk som ei kule.


Selv opplever jeg store ustabiliteter med Limera1n på iPhone 4 med iOS 4.1!
Folk ringer og jeg får ikke "svart" fordi slidern ikke fungerer, men etter mange desperate forsøkt så får jeg plutselig svart uten at slidern faktisk beveget seg.

Vanlige smilier på smser er borte, noe jeg hadde med iOs 4.0.1 og Jailbreakme.com og telefonen generelt henger seg oftere og sliter mer enn noen gang før :(
medlem i 182 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav chimera » fre 15.10.2010 21:51

Andreas_S skrev:Mulig jeg var litt kjapp med å si at denne fungerer fint... MMS er borte på telefonen.. Noen som har samme problem?


Det hjalp som jeg sa... Gjennopprett FØR du legger inn limera1n, så dukker MMS og datanettverk opp igjen
medlem i 217 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav Andreas_S » fre 15.10.2010 22:39

Jeg gjenopprettet selv, men tok ikke sjangsen på å jb igjen. Får ta det en dag jeg har god tid. :)

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav RamGuy » lør 16.10.2010 11:49

Hva er egentlig fordelene og ulempene med Limera1n vs Greenposi0n?
Og hva er fordelen med iOS4.1 Jailbreak vs iOS4.0.1 med iPhone 4?

Til nå har jeg stort sett bare opplevd problemer og mangler med iOS4.1 + Limera1n vs iOS4.0.1 med Jailbreakme.com?

Telefonen henger når folk ringer aka jeg kan ikke slide for å svare, native smilier i SMS er borte, noe jeg hadde ned 4.0.1 og Jailbreakme, da ble automatisk : - ) osv gjort om til smiley helt uavhengig om jeg hadde lagt inn og aktivert emoji osv.. For ikke å snakke o
at jeg da kunne sende og motta helt vanlige smilies fra personer uten iPhone!

Utover dette føler jeg ikke at ting er noe merkbart raskere, telefondekningen faller ut oftere enn tidligere, eneste "positive" forskjellen jeg legger merke til er GameCenter?


Vurderer om jeg ikke bare skal gå tilbake til iOS4.0.1 med Jailbreakme isteden om ingen har noen smarte og gode løsninger :-)
medlem i 182 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav mern » søn 17.10.2010 13:08

Har nå forsøkt Limera1n for Mac noen ganger på Iphone 4 med 4.1 preinstallert fra Apple - får som andre her ikke kontakt med nettleverandøren etter installasjon. Mener å ha fulgt "kokeboken" slavisk. Heldigvis er det mulig å gjenopprette uten Limer1n og da virker alt som vanlig - dog uten Cydia.
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav ageNine » søn 17.10.2010 13:13

RamGuy skrev:Hva er egentlig fordelene og ulempene med Limera1n vs Greenposi0n?
Og hva er fordelen med iOS4.1 Jailbreak vs iOS4.0.1 med iPhone 4?

Til nå har jeg stort sett bare opplevd problemer og mangler med iOS4.1 + Limera1n vs iOS4.0.1 med Jailbreakme.com?

Telefonen henger når folk ringer aka jeg kan ikke slide for å svare, native smilier i SMS er borte, noe jeg hadde ned 4.0.1 og Jailbreakme, da ble automatisk : - ) osv gjort om til smiley helt uavhengig om jeg hadde lagt inn og aktivert emoji osv.. For ikke å snakke o
at jeg da kunne sende og motta helt vanlige smilies fra personer uten iPhone!

Utover dette føler jeg ikke at ting er noe merkbart raskere, telefondekningen faller ut oftere enn tidligere, eneste "positive" forskjellen jeg legger merke til er GameCenter?


Vurderer om jeg ikke bare skal gå tilbake til iOS4.0.1 med Jailbreakme isteden om ingen har noen smarte og gode løsninger :-)


Vel, å jailbreake er som å spise på en restaurant. Noen ganger får du god mat og trives, mens andre ganger får du dårlig mat og vil hjem.

Det kommer veldig ann på hvordan boot ROM du har. En telefon kan funke smertefritt uten problemer, mens en annen telefon ikke vil installere, har mistet signaler eller andre problemer.

Ser ut som du har vært uheldig, bare.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Limera1n- Får bare oppdatering til 4.0.2 i Itunes

Innleggav supha83 » søn 17.10.2010 14:31

I guiden står det at man skal oppdatere til firmware 4.1, men jeg får bare opp 4.0.2 i itunes. Har versjon 4.0.1 fra før med modemfirmware 01.59.00. Kan jeg fremdeles følge guiden? Og hvorfor fårjeg ikke opp 4.1?
medlem i 191 måneder
 

Re: Limera1n- Får bare oppdatering til 4.0.2 i Itunes

Innleggav Pliskin » søn 17.10.2010 15:07

Du kan følge guiden uansett til å jailbreake:) hvis du ikke av en annen hensikt skal ha 4.1 på telefonen da?

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav petrus764 » søn 17.10.2010 19:37

Har du nyeste iTunes?

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav W3p » søn 17.10.2010 21:11

Ser det er flere som sliter med null dekning etter "vellykket" jailbreaking. Hva er årsaken til dette? Hvor lang tid vil det ta før pwnagetools er ute? Tror jeg venter til de legger ut en jailbreakingsmulighet, har aldri hatt problemer med dem. Men som sagt gidder jeg ikke prøve med Limera1n når så mange ikke får det til 100%...

Jeg har som flere andre spurt uten å få svar: Hva er forskjellen på Limera1n og Greenp0ison? Ettersom det er to forskjellige fremgangsmåter, regner jeg med det er _noe_ forskjell?
medlem i 201 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav ageNine » søn 17.10.2010 21:33

Hei, til alle de som er desperate der ute og kommer med ny post om at ditt og datt ikke funker.


iOS 4.1 er annerledes enn 4.0.1 osv. Dere kan ikke forvente at slik dere hadde med tidligere jailbreaks på tidligere FW, skal funke like glatt denne gangen.

Jailbreaken er ny, 4.1 er nyeste FW og Apple har tettet mange hull !
Noen får en perfekt enhet etter de har jailbreaket, mens andre sliter med signaler o.l.
Det kan være mange faktorer inni bildet, men en stor grunn er nok bootROM som jeg har sagt her tidligere.


Det dere kan prøve på er (ikke i rekkefølge):

- Bytt pc (fra windows til windows, fra windows til mac eller vice versa)
- Last ned nyeste jailbreak versjon
- Reinstaller iTunes
- Prøv greenpoisi0n om du ikke får til Limera1n
- Gjenopprett med sikkerhetskopi før du jailbreaker på nytt.
- Gjenopprett uten sikkerhetskopi før du jailbreaker på nytt.
- Sliter du med å komme på iTunes etter jailbreak, slett iTunesDB filen på telefonen.
- Følg guiden slavisk
- Google problemet på engelsk, større resultat da.


Har du prøvd mye og store deler av den lista, så ikke lag en ny post og klag.
Dette var alt jeg måtte til for å kunne få en vellykket jailbreak, så prøv dette før du lager en post.

Fungerer ikke ting som det skal etter dette, så har du 2 valg. Enten å leve med det eller gjenopprett og lev uten.

iPhone og iPods har forskjellige bootROMs, noe som gjør at på noen fungerer det ikke mens for andre fungerer det.

Hvis noen har noen enda smartere løsninger, vil jeg gjerne vite om det. For nå er jeg tom for idéer og jeg trur det er på tide å 'abandon ship' om det ikke funker etter dette.
En siste ting jeg vil tilføye er:
Folk skriver "ser at så mange har problemer, så vil ikke jailbreake". Har det noen gang slått en tanke hos deg, som sier at de som ikke får det til, klager eller spør om hjelp. Mens de som får det til, koser seg med telefonen og ikke sitter på denne tråden? Noe som kan være 80% av tilfellet, for den saks skyld.

Tar deg 2 minutter å jailbreake, 10 minutter å installere sources og 5 minutter å installere packages, for så å finne ut om du har problemer. Noe som ikke burde ta et helt liv.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: GUIDE: Limera1n (iPhone 3GS / iPhone 4 / iPad)

Innleggav W3p » søn 17.10.2010 22:20

Hei, jeg regner med du sikter til meg, og dermed svarer jeg til deg.
Som du sikkert ser, har jeg litt forumerfaring, og er fullt klar over det du skisserer. Allikevel har det vær betydelig mer "klaging" rundt siste jailbreaking sammenlignet med tidligere. Ja, det er nok riktig at flere sitter på en iPhone i dag enn for et halvt årsiden og et helt år siden, men allikevel mener jeg det er større prosentandel i dag.

Personlig venter jeg på pwnageTools da jeg hører folk har hatt bedre erfaring med denne programvaren (kasnkje fordi pwnageTools ikke gir ut ny programvare før de _vet_ deres probram vil lykkes bedre enn eksisterende metoder?) Ikke vet jeg..
medlem i 201 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]