GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Re: GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Innleggav Dorkfish » man 01.04.2013 12:32

geircito skrev:Jeg må oppdatere pakken for Telenor etter at Telenor kom med nye mobiloperatørinnstillinger 8.3.2013.

Vil oppdateringen påtvinge oss LTE istedet for å kunne beholde de gamle innstillingene? Jeg spør fordi da Telenors nye innstillinger kom mistet jeg muligheten til å slå av 3G, og jeg hadde plutselig LTE som ikke eksisterer der jeg bor. Løsningen var å benytte meg av denne guiden for å få tilbake de gamle innstillingene.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Innleggav nosey » ons 03.04.2013 16:25

Geircito (eller noen andre som vet); det står at filendelsen på logopakke-filen må være zip., men til meg står det bare "Logo iOS 6.1 v14.0.2", hvordan får jeg til at det blir zip? kan jeg bare endre det selv?

og en ting til, det står at man skal dobbeltklikke på ønsket operatørlogo, vil det si at jeg kan velge å få Telenor-logo med eller uten tekst selv om jeg har Djuice? :D

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Innleggav nosey » fre 05.04.2013 15:01

Ingen som vet. Hva kan jeg gjøre for å få zip.-endeløse på logopakke-fila som jeg laster ned?

Og MÅ jeg velge Djuice-logoen når jeg har Djuice-abonnement, eller kan jeg velge Telenor hvis jeg vil. Eller vil ikke det funke? :D

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Innleggav tabbis » søn 14.04.2013 12:29

Chess har tydeligvis sendt ut nye operatørinnstillinger. Chesslogo erstattet Netcom automatisk i dag. :-)
medlem i 159 måneder
 

Re: GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Innleggav nosey » søn 14.04.2013 22:14

vet at jeg ikke har noe krav på svar eller noe sånt, men jeg har så lyst på sånn grafisk operatørlogo. jeg får det ikke til.
for informasjon om hva jeg kan ha gjort feil; se innlegg over (det er flere innlegg over) :)

håper på hjelp, takk på forhånd!

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Innleggav geirkristian » tor 18.04.2013 2:57

Geircito.

Er guiden din for operatørlogo oppdatert etter de nyeste operatør-innstillingene som Telenor har sendt ut? Slik det går ann å få modifisert operatørlogo igjen? :) Event når vil dette bli mulig? Savner min grønne fancy Talkmore-logo :)
medlem i 188 måneder
 

Re: GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Innleggav nosey » tor 18.04.2013 11:54

kanskje det er grunnen til at jeg ikke får det til, at guiden ikke er helt oppdatert etter de nyeste operatørinnstillingene, jeg har jo også Telenor :) må man fikse grafisk operatørlogo på nytt etter hver gang man oppdaterer til nyere operatørinnstillinger eller oppdaterer iOS? eller forblir den grafiske operatørlogoen der helt til man selv fjerner den? :D det hadde vært det beste!

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Grafisk operatørlogo til iOS 7

Innleggav kimmi » tir 11.06.2013 16:48

Grafisk eller egen operatørlogo til iOS 7 Beta ?

Noen som har tips?

Jeg har Phonero(som bruker telenor)

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Innleggav Dorkfish » søn 15.09.2013 14:07

Lurer på om det finnes noen slik innstilling til IOS7? Har mistet muligheten til å slå av 3G, noe jeg synes er helt idiotisk, så jeg vil gjerne ha igjen den muligheten.

Naboen har iPhone 4S med IOS7 og han kan slå av 3G. Jeg kan IKKE det med min iPhone 5. Vi har begge Telenor.

Noen som som har en løsning på dette?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Innleggav Bjornebassen » tir 17.09.2013 20:20

Spør kanskje dumt, men hvorfor skal du skru av 3G funksjonen? Vet at det er smart å slå av 4G/LTE funksjonen når det ikke er særlig dekning for det...men hvorfor 3G?

Får vel ikke 4G/LTE på en iphone 4/4S så derfor kan man vel slå av 3G når jeg tenker meg om....
medlem i 165 måneder
 

Re: GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Innleggav petrus764 » tir 17.09.2013 21:14

Det er apple som har bestemt seg for at hvis LTE er mulig med telefon/operatør-kombo så skal ikke 3G-knappen være der mer, da får man kun mobildata. Alt dette tullet Apple drev med frem og tilbake var en av grunnene til at jeg til slutt heller gikk for Samsung, hvor jeg nå kan velge 2g/3g/4g.

Grunnen til å slå av 3G er hvis man bor i et område med dårlig 3g-dekning, da vil telefonen bruke mye ekstra batteri på å holde 3g-tilkoblingen aktiv.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Innleggav nosey » ons 18.09.2013 17:58

Jeg bor i Trondheim hvor det er 3G-dekning, og 4G/LTE-dekning kun inne i sentrum foreløpig. MEN, jeg bruker telefonen på fjellet/på hytta og andre plasser der det kun er EDGE/2G og knapt det. Det burde helt klart vært en bryter for 4G/3G, og en knapp for 2G/mobildata, eller aller best, en knapp for 2G, en for 3G og en for 4G. skjønner ikke hvorfor Apple ikke har gjort det slik. det er vel lett match for de å fikse det, og er det noen ulempe med å ha de valgene egentlig siden de har fjernet valget for å slå av 3G på iPhone 5? noen som vet? det er dog ikke noe stort problem for meg, men hadde vært kjekt med mulighet for det når man ikke surfer, men bare sånn at man mottar notifications på ting når telefonen ligger i lomma, uten å bruke for mye strøm.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Innleggav Dorkfish » ons 18.09.2013 18:24

Bjornebassen skrev:Spør kanskje dumt, men hvorfor skal du skru av 3G funksjonen? Vet at det er smart å slå av 4G/LTE funksjonen når det ikke er særlig dekning for det...men hvorfor 3G?

Får vel ikke 4G/LTE på en iphone 4/4S så derfor kan man vel slå av 3G når jeg tenker meg om....


Det er et godt spørsmål. Jeg opplever at når 3 er på så brukes batteriet opp mye fortere enn om bare 2G er på. Så derfor vil jeg ha 3G av, men 2G mobildata på slik at jeg fortsatt kan motta imessage og noen oppdateringer som ikke krever så høy hastighet.

Dessuten er jeg hele tiden i bevegelse i 210 km/t over lange avstander, noe som medfører at telefonen bytter #G sender hele tiden, og dette suger batteri også.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Innleggav ggorgg1 » ons 18.09.2013 19:27

Noen som vet om dette fungerer med iOS7? Logo er ikke så viktig, ønsker bare å kunne slå av 3G
medlem i 187 måneder
 

Re: GUIDE: Grafisk operatørlogo (uten å jailbreake)

Innleggav Dorkfish » ons 18.09.2013 20:02

Jeg har prøvd og det funket ikke i IOS7.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere