GUIDE: JailbreakMe (utføres på iPhone)

Re: GUIDE: JailbreakMe (utføres på iPhone)

Innleggav Mokko » man 16.08.2010 14:28

Hadde tenkt å begi meg ut på jailbreakingen nå, orker ikke vente på 4.1.

EDIT:

"Oops...
File received was invalid."

Får vel bare prøve igjen, da..
medlem i 191 måneder
 

CYDIA

Innleggav FPS VIKTOR » man 16.08.2010 19:31

er det noen som vet om hvordan man laster ned Cydia uten "http://jailbreakme.com"?
da jeg prøver og bruke jailbreakme.com kommer det bare da jeg tar slide to unlock--oops.. it looks like the installer crashed last time you tried to jailbreak. :( it might work if you try again.
men jeg har prøvd det fler ganger uten av det skjer noe som helt mere enn det.. noen som har noen svar?=) er takknemlig for tilbake meldinger
medlem i 196 måneder
 

Re: CYDIA

Innleggav iRabb » man 16.08.2010 20:08


Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: CYDIA

Innleggav geircito » man 16.08.2010 20:11

Du må nok prøve jailbreakme.com pånytt, du kan IKKE bare finne/laste ned selve Cydia-appen, det er MER som utføres når du benytter jailbreakme.com :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: CYDIA

Innleggav Mokko » man 16.08.2010 21:21

FPS VIKTOR skrev:er det noen som vet om hvordan man laster ned Cydia uten "http://jailbreakme.com"?
da jeg prøver og bruke jailbreakme.com kommer det bare da jeg tar slide to unlock--oops.. it looks like the installer crashed last time you tried to jailbreak. :( it might work if you try again.
men jeg har prøvd det fler ganger uten av det skjer noe som helt mere enn det.. noen som har noen svar?=) er takknemlig for tilbake meldinger


Jeg har prøvd med jevne mellomrom i flere timer i dag, har sikkert trykket Retry minst 200 ganger. Alltid samme beskjeden. Fra MuscleNerd's Twitter:

"jailbreakme should be fixed by end of day. Meantime, use Umbrella http://is.gd/dGOMP to backup SHSHs for any new iPhones - (by "fixed" I mean from our perspective, not Apple's :) And saving hashes means it's not a race...just small delay til it's back up)"

Dette med Umbrella skjønte jeg ikke helt - er det ikke sånn at man får spørsmål om å gjøre livet lettere (dvs. backe up SHSH) når man starter Cydia første gang?

EDIT: Han skriver også at:

"(and by the way they're still signing 4.0.1 so get your backups for that new one too)".

Betyr dette at kompisen min, som uheldigvis har oppdatert til 4.0.2, kan downgrade til 4.0.1 selv om han ikke har lagret SHSH eller jailbreaked før?
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: JailbreakMe (utføres på iPhone)

Innleggav geircito » man 16.08.2010 22:03

Ja, benytt umbrella til det: http://thefirmwareumbrella.blogspot.com/

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: JailbreakMe (utføres på iPhone)

Innleggav Mokko » man 16.08.2010 22:27

Hm.. må man i DFU for å downgrade, eller er det bare å Option/Alt-klikke gjenopprett og velge firmware? Har lest litt forskjellig rundt dette..
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: JailbreakMe (utføres på iPhone)

Innleggav FPS VIKTOR » man 16.08.2010 22:30

en ting jeg lurer på, er når jeg prøver og bruke jailbreakme.com så kommer det etter ejg har prøvd"oops... file received was invalid." og da jeg prøver på nytt igjen kommer det "oops... it looks like the installer crashed last time you tried to jailbreak. :( it might work if you try again. more info>>" hva gjør jeg:-(?
medlem i 196 måneder
 

Re: GUIDE: JailbreakMe (utføres på iPhone)

Innleggav Mokko » man 16.08.2010 22:35

Du leser noen poster lenger opp i tråden. ;) Jailbreakme.com har problemer, alle som har prøvd å jailbreake i dag har fått samme feilmelding.
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: JailbreakMe (utføres på iPhone)

Innleggav Kasp » tir 17.08.2010 1:12

Til dere som sliter med "Oops.. File invalid...", prøv å jailbreake over mobilnettverket og ikke WiFi. Funket for meg!

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: GUIDE: JailbreakMe (utføres på iPhone)

Innleggav iphonekongen » tir 17.08.2010 1:25

Prøvde ,men funker ikke for meg ihvertfall.

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: GUIDE: JailbreakMe (utføres på iPhone)

Innleggav geircito » tir 17.08.2010 9:53

I orden nå :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: JailbreakMe (utføres på iPhone)

Innleggav Mokko » tir 17.08.2010 11:30

Og der var det jailbreaket, gitt! :D
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: JailbreakMe (utføres på iPhone)

Innleggav Flikkeshaug » ons 18.08.2010 18:29

Ok, geircito, denne er til deg:

Jeg har en iPhone 3G som jeg kjøpte i USA sommeren 2008, og brukte den låst til AT&T frem til juni i fjor. Da oppdaterte jeg til iPhone OS 3.0 (7A341) som det står på iPhonen min. Jailbreaket og la inn ultrasn0w slik at jeg kunne bruke den med NetCom i Norge. Siden har jeg ikke oppdatert den.

Lurer derfor på om dette er mulig: Renske den for alt, oppgradere til iOS 4.0.1, jailbreake med JailbreakMe.com og kjøre ultrasn0w.

Vil dette fungere? Mulig svaret ligger ute en plass, men har ikke tid til å lese hele tråden, og jeg er så redd for at den blir låst og at jeg ikke får brukt den igjen.

EDIT: En ting til. Jeg oppdaterte iPaden til 3.2.2 nå og JailbreakMe.com sier at jeg har for gammel versjon. Det stemmer ikke overens med nettsiden jeg leste på, som sa at det ville fungere.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: GUIDE: JailbreakMe (utføres på iPhone)

Innleggav geircito » ons 18.08.2010 20:10

Når det gjelder din iPhone så er det bare å følge guiden (les gul ramme når du skal legge inn iOS 4.0.1 (IKKE iOS 4.0.2).
Er ikke helt sikker på 3G - kanskje du trenger et aktiveringssimkort for å kunne aktivere den i iTunes, men det finnes løsninger for det også :-) --> kjøpe et aktiveringskort....


Når det gjelder iPad'n så kan du prøve å nedgradere til iOS 3.2.1. Apple hadde iallefall IKKE "stengt" muligheten i går kveld.. :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]