Tethering med 3.1.3 alle operatører

Tethering med 3.1.3 alle operatører

Innleggav taG » fre 05.02.2010 10:12

Først: Jeg fant en del tethering-poster her på iPod1, men ingen av disse hjalp meg med å aktivere tethering (uten jailbreak), derfor denne posten.

Jeg fikk endelig aktivert tethering på min iPhone 3G igjen etter å ha lest gjennom denne guiden.

Tethering-profil genereres ved å åpne http://help.benm.at/help.php i Safari på iPhone og velge riktig operatør evt. generere en ny profil med riktig apn/brukernavn/passord.

Siden jeg tidligere har prøvd å få tethering til å virke hadde jeg totalt 3 tethering-profiler liggende inne på iPhonen under Innstilinger/Generelt/Profil. Valget "Internett-deling" dukket ikke opp under Nettverk før jeg hadde fjernet alle profilene med unntak av den nye.

På mac'en la jeg så iPhonen til som en ny bluetooth-enhet (etter å ha aktivert bluetooth på iphone). Jeg måtte så manuelt legge til nettverks-tjenesten Bluetooth-PAN.

Etter dette kunne jeg via blåtann-symbolet velge telefonen og "Koble til nettverk".

Håper dette kommer til nytte =)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Tethering med 3.1.3 alle operatører

Innleggav Soft » fre 05.02.2010 12:44

Hei !
Jeg fant ikke telenor på denne siden?
Edit, det står med alle operatører, kan du peke meg i rett retning, finner som sagt kun netcom ??

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Tethering med 3.1.3 alle operatører

Innleggav taG » fre 05.02.2010 14:19

*peke i riktig retning*: Jeg skrev:
evt. generere en ny profil med riktig apn/brukernavn/passord.
Jeg har ikke sjekket opp tilkoblingsinnstillinger for hver enkelt operatør, men et kjøpt på telenors sider sier meg at
APN: telenor
Brukernavn: dj
passord: dj

Dette gjør du på siden jeg linket til ved å først velge "Tethering" og så bla deg helt ned på siden hvor det står "Create your own":
Bilde

Innstillingene for Telenor blir da som her:
Bilde

Andre innstillinger gjelder for Netcom, OneCall og andre. Et tips vil være å bruke Google for å finne innstillingene for din operatør. Søk på APN og navnet på operatøren (eks. Netcom).

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Tethering med 3.1.3 alle operatører

Innleggav Soft » fre 05.02.2010 16:03

Hjertlig takk!, slik går det når jeg ikke gidder å lese alt i innlegget
Goood helg

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Tethering med 3.1.3 alle operatører

Innleggav Victor SA » tir 06.04.2010 17:17

Jeg får ikke opp "Tethering" på innstillinger. Hva skal jeg gjøre?
medlem i 181 måneder
 

Re: Tethering med 3.1.3 alle operatører

Innleggav taG » tir 06.04.2010 17:36

Du har fulgt tipsene i posten her? Tethering dukker først opp etter at en tethering-profil er generert (som første posten i tråden her beskriver).

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Tethering med 3.1.3 alle operatører

Innleggav Victor SA » tir 06.04.2010 19:32

Ja, jeg har fulgt alle postene, men jeg har 3.1.2 og ikke 3.1.3. Er det viktig?
medlem i 181 måneder
 

Re: Tethering med 3.1.3 alle operatører

Innleggav taG » tir 06.04.2010 19:39

Ja, det er viktig. Tethering virket ikke under 3.1.2.

Oppdater, og prøv igjen =)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Tethering med 3.1.3 alle operatører

Innleggav bergman » fre 09.04.2010 19:35

Hvordan sletter man tethering profilene slik at man kan legge inn en ordentlig på nytt?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Tethering med 3.1.3 alle operatører

Innleggav mortengutt » tor 06.05.2010 15:08

Jeg prøvde dette på min 3GS med siste software, men får ikke Thetringen opp - noen som har noe tips? Vil ha det :rolls eyes:
medlem i 222 måneder
 

Re: Tethering med 3.1.3 alle operatører

Innleggav taG » tor 06.05.2010 15:10

Når du har fått lagt inn tethering-profil skal tethering dukke opp som et valg under Nettverk. Om du har lagt inn 3.1.3 og fulgt stegene i denne posten burde det fungere.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Tethering med 3.1.3 alle operatører

Innleggav mortengutt » tor 06.05.2010 15:32

Har gjort dette nå men får det likevel ikke til å fungere, så aner ikke hva jeg gjør feil - har fulgt oppsettet til punkt å prikke.

Forsåvidt kan det nevnes at jeg har lasta ned en logo fra ifon.no som jeg har hatt i 1 år nå men denne skulle vel ikke ha noe å si for dette? (telefonen er ikke jailbroken heller).

EDIT: Og nå klarer jeg ikke å få mottatt mms en gang - hva har skjedd? :-(
medlem i 222 måneder
 


Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron