Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav kalleballer » ons 16.09.2009 18:44

Hei.

Som nevnt i en annen tråd har jeg en 3GS som er på vei hjem til meg i posten...

Har jeg noen mulighet til å få ut informasjonen om iphonen som er vital for en evt. framtidig jailbreak? Eller er det ingen vei utenom å installere 3.1 og dermed sitte med skjegget i postkassa ?

Har itunesversjon noe å si? Har 9.0 installert per nå....
medlem i 206 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav PerBjarte » lør 19.09.2009 14:36

Hei.

Fikk min 3gs i posten for noen dagersiden med 3.01, jeg kjørte guiden og fikk hentet ut de nødvendige filene, men jeg måtte oppdatere til 3.1 i prosessen, så du har bare et forsøk på å få det til, men følger du guiden til punkt og prikk så skal det jo ikke være noen problem.
medlem i 185 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav kEraaai » ons 23.09.2009 23:48

Beklager hvis dette er veldig innlysende, men jeg har forsøkt å lete litt rundt både her og andre steder uten å finne et definitivt svar. So here goes:

Jeg fulgte denne guiden når jeg fengselskbrakk 3GSen min, og har med det ECID iBEC og iBSS for min telefon. iFånen er nå inne hos Moobi (som foresten har behandlet både meg og telefonen upåklagelig. De er med andre ord ikke bare ubrukelige), og jeg regner med at den kommer tilbake kledd opp i keiserens nye 3.1 klær.

Har jeg noen sjans til å downgrade til 3.0 igjen med disse nummerne? Har ikke lagret noe ECID hos Cydia, men bare tekstfilene med tallene.

Er det fullstendig skjegget i postkassa, eller er det 3.0 lys i enden av tunnelen?
medlem i 174 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav KL » lør 26.09.2009 23:43

iBEC & iBSS-filer

På følgende punkt:
E. Gjenopprette iPhone (i iTunes)
- returner tilbake til iTunes og trykk Gjenopprett

Da spør iTunes om "Avbryt" eller "Gjenopprett og oppdater".

Litt redd for å trykk det siste, regner da med at min 3Gs vil få siste 3.1 og ikke 3.01 slik det er nå.
Anyone?
medlem i 231 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav geircito » søn 27.09.2009 0:39

Ja, guiden gjelder FØR 3.1 kom ut, så du kan IKKE benytte den mer.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav KL » søn 27.09.2009 1:37

Det endte med at jeg blåste i ECID osv guiden, og gikk rett over på operatør og sim-kort-guiden.
Resultatet er pussig.
Først bakgrunn: Jeg kjøpte 3Gs her i USA med AT&T kontantkort. Lovlig. Men AT&T selger ikke datatilgang utenom sine langvarige abonementsavtaler. Det gjør T-Mobile.
Jailbreaket 3Gs-en i sted (3.01, nyeste iTunes), satt in T-Mobiles sim-kort. Jailbreaken funket slik at jeg nå kan ringe med telefonen, men ikke søren om jeg kan benytte fri datatrafikk. Noen som vet hva som skjer? Har At&T lagt inn sperrer mot telefoner som ikke er offisielt låst opp? T-Mobiles datatrafikk virket nemlig på min opplåste 3g fra Norge. Klarer ikke å se at det er noe galt med innstillingene.
Kanskje litt offtopic, men...
medlem i 231 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav eriken » tir 29.09.2009 21:19

Kan jeg bare holde inne shift mens jeg trykker gjenopprett og velger 3.0.1 ipsw'en jeg har lastet ned fra en annen plass slik at jeg slipper å oppgradere til 3.1 under gjenopprettingen?

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Guide: ECID-nummer samt iBEC & iBSS-filer

Innleggav desibabu » tir 13.10.2009 17:04

Hei
Trenger vi fortsatt å ta backup av ECID og iBEC/iBSS filer manuelt eller det holder å få filene lastet opp hos saurik sin server?
Hva betyr linjen This Device has a 3.1ECID SHSH on file, betyr det at mine filer for fw 3.1 er backed up slik at jeg lett kan nedgraderer iphoenen i senere tidspunkt?
Bilde
medlem i 182 måneder
 

Forrige

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron