GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav hoax » tir 21.12.2010 16:01

Fulgte denne guiden og kom til punkt 5 hvor jeg skal gjenopprette iphonen til custom firmwaren. Her fikk jeg problemer med at itunes vil verifisere denne restoren med apple, som igjen gir meg beskjed om at "This divice is not eligable for the requested build".

Er det noen måte jeg kan restore iphonen på uten og få det verifisert med apple?
Hva kan jeg eventuelt gjøre?
Har ikke peiling på unlocking/jailbreaking, men har en følelse av at jeg er ganske fucked...

Setter utrolig stor pris på hjelpsomme svar :-)

geircito skrev:Kort guide for iPhone 3G/3GS med iOS 4.1/4.2.1:

1. Les og forstå sitatet nedenfor.
2. Last ned og lagre denne ipsw-filen på Skrivebord:
http://appldnld.apple.com/iPad/061-8801.20100811.CvfR5/iPad1,1_3.2.2_7B500_Restore.ipsw
3. Last ned følgende PwnageTool-versjon:
http://ifon1.no/iphone/files/PwnageTool_4.1.3_Unlock_Edition.dmg
4. Kjør PwnageTool for å lage en custom firmware. Fortell PwnageTool at du vil benytte iPad-basebandet 06.15.00 (som du lastet ned under punkt 2).
5. Gjenopprett din iPhone 3G/3GS til denne custom firmware.
6. Installer ultrasn0w via Cydia.
7. PwnageTool er kun for Mac OS X. En ny versjon av redsn0w for Windows vil snart komme der en får muligheten til å legge inn baseband 06.15.00.


geircito skrev:Dette var en stor skuffelse.... :-(

Hvis en allerede har oppdatert sin iPhone 3G/3GS til iOS 4.1 eller iOS 4.2.1 direkte i iTunes og derved mistet simkortopplåsingen, så må en legge inn baseband 06.15.00 tilhørende iPad på sin iPhone 3G/3GS for i det hele tatt å kunne simkortopplåse sin iPhone 3G/3GS.

Ulempen med å legge inn baseband 06.15.00 er at det vil bli UMULIG å legge inn offisiell iOS direkte i iTunes; en MÅ legge inn en custom firmware - laget i PwnageTool. Dette vil være tilfelle helt til Apple kommer med en basebandversjon med et høyere versjonsnummer enn 06.15.00 (tilhørende iPhone).

Så, innlegging av baseband 06.15.00 på sin iPhone for å kunne simkortopplåse sin iPhone 3G/3GS under iOS 4.1/4.2.1 innebærer en viss "risiko".
medlem i 159 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav Pliskin » lør 01.01.2011 17:28

Får ikke lagt inn 4.2.1 i Pwangetool jeg.. bare 4.1

Støtter den ikke det?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav flybaba » man 03.01.2011 20:26

hoax skrev:Fulgte denne guiden og kom til punkt 5 hvor jeg skal gjenopprette iphonen til custom firmwaren. Her fikk jeg problemer med at itunes vil verifisere denne restoren med apple, som igjen gir meg beskjed om at "This divice is not eligable for the requested build".

Er det noen måte jeg kan restore iphonen på uten og få det verifisert med apple?
Hva kan jeg eventuelt gjøre?
Har ikke peiling på unlocking/jailbreaking, men har en følelse av at jeg er ganske fucked...

Setter utrolig stor pris på hjelpsomme svar :-)


Har du brukt feil IPSW? Altså at du har brukt iOS 4.2.1 for 3G mens du selv har en 3GS?
medlem i 183 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav latprod » tir 04.01.2011 16:04

"Fulgte denne guiden og kom til punkt 5 hvor jeg skal gjenopprette iphonen til custom firmwaren. Her fikk jeg problemer med at itunes vil verifisere denne restoren med apple, som igjen gir meg beskjed om at "This divice is not eligable for the requested build".


Du må lure itunes ved å legge inn en rute til cydias server isteden. Du må editere /etc/hosts fila og legge inn følgende linje nederst

74.208.10.249 gs.apple.com

Sjekk google for hvordan man editerer /etc/hosts fila i mac osx.
medlem i 160 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav phillipka » tir 04.01.2011 21:37

Har en iPhone 3G som madammen har oppgradert til siste versjon av iOS i iTunes ved en feiltagelse. Jeg er avhengig av simkortopplåsing, men ifølge guiden er det visst ikke mulig før det kommer en nyere versjon av Pwnage-tool.

Er det noen som vet om det finnes en vei rundt dette problemet annet enn å vente? Og i så fall, er det noen som vet hvor lang ventetiden blir?
medlem i 205 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav petrus764 » tir 04.01.2011 22:09

Det er bare å bruke nyeste versjon av redsn0w, og samtidig oppgradere til iPad-baseband.

http://blog.iphone-dev.org/ Les hele øverste innlegg.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav flybaba » ons 05.01.2011 22:43

Hvordan går det med batteritid og GPS? Funker det bra? Er litt rett for å oppgradere basebandet på den ene iPhonen :P
medlem i 183 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav BaxneR » tir 11.01.2011 16:23

Jeg har nettopp simkort opplåst min iPhone 3GS (4.1)

Jeg installerte ipad basebandet og gjorde alt som jeg fikk beskjed om i en youtube video, simkortet er unlocket og telefonen kan brukes.. men jeg kan ikke få sms eller ingen kan ringe meg eller noe som helst, når jeg prøver og ringe meg selv bare kommer det "opptatt" piping i hjemmetelefonen. Det står oppe i hjørnet: N Telenor

Jeg har tatt simkortet inni min andre iphone og da funker alt fint, iPhone 2G. Noen som vet hva jeg kan gjøre?
medlem i 167 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav bjarteru » man 17.01.2011 23:19

Er det dårlig sjanse for at det blir noe simkort opplåsning av 4.1? (Uten at en må legge inn ipad baseband)

Trodde de pleide å være ganske kjappe med slikt...
medlem i 191 måneder
 

Iphone 4 ultrasn0w ?

Innleggav Knitz » fre 21.01.2011 1:25

heisann, lurer på når ultrasn0w til iphone 4 4.1 kommer?
noen så har noen ide?
medlem i 161 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav Prey » lør 09.04.2011 20:16

Når er det mulig å få åpnet iPhone 4 med noen av de nyere iOSene? (09.04.2011)

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav fhelene » ons 18.05.2011 23:14

Jeg vet ikke om jeg er i riktig tråd men får prøve meg da. Kjøpte en telefon brukt, og den var i fin stand. Da jeg skrudde den på , kom jeg inn uten simkort, og kunne spille og slikt. Men den forrige eieren hadde masse sms, bilder, og andre personlige ting der. Så jeg trykka nullstill. Etter det klippet jeg kortet mitt og prøver å låse det opp med gevey turbo sim. Men det funker ikke. Derfor lurer jeg på om jeg har gjort noe rart så det ikke funker å låse det opp etter den nullstillinga.. Kommer ikke inn. Trenger virkelig hjelp her ! :(
medlem i 154 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav Ewout » tor 19.05.2011 9:12

Har du brukt 'Slett innhold og alle instillinger'? Så må du aktivere iPhonen på nytt via iTunes. Bruk helst 'originalt kort'. Når du får melding at kort er låst betyr det bare at du må slå simkode. Håper dette hjalp en litt.

Ewout

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav fhelene » tor 19.05.2011 11:06

Ja, tror det var det jeg brukte. Hvordan aktiverer jeg den via itunes? Når jeg kobler den til itunes står det bare at alt er låst ... Trykker pinkoden min, men jeg kommer fortsatt ingen vei..
medlem i 154 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav Stheen » tor 19.05.2011 14:08

Du kan aktivere telefonen med sim kortet som kom med. Når du har foreksempel en iPhone låst til AT&T, så må du putte i AT&T sim kortet og koble til iTunes. På Internett kan du kjøpe et slags sim kort som skal funke til å aktivere tlfen i iTunes.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron