GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav Ewout » tor 19.05.2011 16:04

Snakker vi her om en Norsk telefon eller kommer denne fra utlandet?
Vanlig kobler du iPhonen med kabel til PC/Mac og åpner du iTunes. Enten du får en melding at simkort er ikke støttet eller iPhonen blir aktivert. Når du bruker et simkort med pinkode får du mest sannsynlig en melding som sier at simkort er låst.

Hvis ovenstående ikke overenstemmer med hva du opplever, da må jeg beklage meg for at jeg har ikke forstått hva du mente. Kan også hende at min Norsk er fortsatt ikke tilstrekkende. :-[

Ewout

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav fhelene » tor 19.05.2011 21:02

Ja, det er det som har skjedd, norsken din er veldig bra den :)
Men nå har jeg fått nytt simkort. Jeg aner ikke hvor telefonen kommer fra, men låst, ja det er den. Men jeg har jo sånn gevey turbosim, men det funker fortsatt ikke. Kobla nå iphonen til pcen med det nye simkortet, og nå står det "the simcard inserted in this iPhone does not appear to be supported". Og jeg taster pinkode som vare det jeg, men det står at alt er låst..
medlem i 154 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav Ewout » tor 19.05.2011 21:53

Ufff, dette blir vel et større problem en jeg hadde antatt. :-[ Akkurat nå kan jeg bare tilby deg at du sender meg en PM med IMEIen (står på simtrayet). Da kan jeg sjekke i Apple sin system hvor telefonen ble solgt. Hvis telefonen ble solgt i Norge, da kan du ringe til kundeservice om de vil kanskje opplåse telefonen din. Jeg jobber for en bedrift som tar service for Netcom i Norge. Det er ikke farlig eller skummel å sjekke IMEI.

Jeg har desverre ikke peiling om turbosim.

mvh,

Ewout

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav Stheen » tor 19.05.2011 23:40

Dette turbosimkortet fra Gevey, er du sikker på at dette er "genuint"?

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav Ewout » fre 20.05.2011 9:17

Hva mener du med 'genuint'? Kjenner ikke ordet.

Ewout

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav fhelene » fre 20.05.2011 18:01

Jeg greide det, takk for all hjelp! Problemet er nå at simkortet ikke funker. Funker ikke med det gevey greiene, jeg tror det skulle være ordentlig. Er det noen som vet om noen andre måter å gjøre det på? prøvde noe med ultrasn0w , men det fungerte ikke helt det heller.
medlem i 154 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav micio » ons 25.05.2011 20:46

Hei!

Har en iphone 3gs 32gb som ble kjøpt i USA og er/var låst til AT&T. Siden det er litt styr å oppgradere disse, har jeg fortsatt versjon 3.1.2 på den (modem 04.26.08). Dette har funka supert til mitt bruk, men det finnes jo en del apper som krever 4.x. Bruker Tele2 simkort/abo.

Kan noen svare meg på hvilke oppgradering jeg kan foreta på min gamle tlf uten at hele kassa havarerer/låser seg. Hvilke guide bør jeg bruke? Det finnes mange advarsler om at etter oppgradering ikke får låst opp sim igjen, og da har det liksom ikke mye for seg.....


Venter i spenning på gode råd.....
medlem i 157 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav gvalstad » ons 25.05.2011 21:59

Du er i riktig tråd. Les tidligere poster og du finner svar.
medlem i 190 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav micio » tor 26.05.2011 9:18

Ja, jeg har lest og lest i guider og forum uten å kunne konkludere sikkert.
Har jeg forstått riktig at jeg må ha et ATT simkort eller en "kina-kopi" av et slikt for å aktivere tlf i iTunes ved oppgradering fra 3.1.2 (7D11) ?

Hva er den høyeste oppgraderingen som lar seg gjøre å få til på denne tlf ? (Kjøpt i USA og er en jailbr og opplåst 3GS 32gb, brukt m tele2 her)

micio
medlem i 157 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav thornern » fre 10.06.2011 13:39

Er det noen som vet når det kommer en ny update av simkortopplåsing (ultrasn0w) for de som har installert Apple's iOS 4.1 via iTunes?
medlem i 175 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav daniel85 » fre 12.08.2011 14:59

funkar ikke simkortupplåsning med ultrasn0w till 4.1?
medlem i 192 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav Ronso » tor 27.10.2011 20:14

Noen som vet om det er mulig og låse opp en telefon som er låst til en operatør med versjon 5.0 og baseband 04.11.08 ?

Brukerens avatar
medlem i 168 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav petrus764 » tor 27.10.2011 20:22

Nei, bare http://musclenerd.com/us124.png nevnte baseband er kompatible. Nå kan jo alle med 3G/3Gs velge å oppgradere til ipad-baseband 06.15 men da kan det bli krøll med GPS og andre småbugs.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav Ronso » tor 27.10.2011 20:45

Aha, men jobbes det med unlock av andre basebands?

Brukerens avatar
medlem i 168 måneder
 

Re: GUIDE: Simkortopplåsing (ultrasn0w) - for iPhone 3G/3GS/4

Innleggav TigerOwen » søn 22.01.2012 21:28

Hei , har akkurat installert iOS5.0.1 på min datters 3GS og flyttet SIM kortet fra 1 gen Iphone til denne.Lastet ned siste verson av Redsn0w og fulgte veiledningen, men får ikke tilgang til tlf operatør. Her står det bare ingen tjeneste....
Noen som kan hjelpe meg med å få denne tlf i bruk igjen???
medlem i 186 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]