GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav grebnord » søn 05.07.2009 23:23

Hei.
Jeg har forsøkt denne strålende fine guiden med en PC med XPpro og siste Itunes, men når jeg kommer til delen med å holde ned skift og trykker på "søk etter oppdateringer" får jeg bare valget å finne "iPod/iPhone-programvarefiler (*.ipsw) og ikke .ipcc. og får derfor ikke lastet inn filen. Hva er galt? Hva kan jeg gjøre? Jeg har superlyst til å få dette til! :bitchin:

På forhånd takk for svar.
medlem i 176 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav bhegna » man 06.07.2009 7:03

Hei det er fordi du ikke har åpnet for valget slik som moderator har skrevet i guiden:
Husk å steng ned Itunes før du kjører den kommandoen.
Utfør følgende på din PC (bare nødvendig å utføre én gang):
Åpne Run/Kjør ved å trykke på windows-tasten + R (win + R).
skriv cmd - trykk Enter
skriv cd "C:\Program Files\iTunes" - trykk Enter
(har du installert iTunes til en annen mappe må du finne/skrive mappenavnet)
skriv itunes.exe /setPrefInt carrier-testing 1 - trykk Ente

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav piloten » man 06.07.2009 14:47

Ikke skyt meg hvis dette er old news, men ser at Chess nå har lagt ut en bruksanvisning for tethering hos sine kunder:

https://www.chess.no/kundeservice/#291

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav bergetun » man 06.07.2009 21:33

Reiser på camping ferie og skal bruke iphonen som modem, men det hadde vært kjekt å kunne dele internett med de andre laptopene i reiselaget.

Er dette mulig på en MAC ? Vet det er mulig i Windows ved å sette opp ett ad-hoc nettverk.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 


Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Kristian » ons 08.07.2009 20:26

Jeg sliter nå med å få VoiceMail. La inn dette oppsettet og fikk MMS og Tethering da det var mulig med OS 3. dette fikk jeg ikke med en gang, så jeg la inn profilen som skulle ordne det.

Ringte Netcom i dag for å høre hvorfor jeg ikke har fått voicemail enda og han spurte med en gang om jeg hadde gjort noe med telefonen. Han spurte faktisk om jeg hadde gjort noe fra iPod1. Det hadde jeg jo. Han ba meg så om å gå inn på innstillinger for å slette denne profilen, men der fant jeg ingenting som kunne gjøre at dette forsvant. Han lovet forøvrig at mms og tethering skulle virke etter at denne profilen var fjernet.

Nå lurer jeg bare på hvordan jeg kan få fjernet dette? eller må jeg gjenopprette telefonen?
medlem i 232 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav crzywiz » tor 09.07.2009 0:23

Jeg har Telenor, Må jeg "modifisere" telefonen for å bruke den som modem mot pcen? Eller er det bare noen funksjoner som jeg ikke vet om enda?
medlem i 176 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav tvilling81 » tor 09.07.2009 9:32

Hei, håper noen kan hjelpe meg....

Jeg har fulgt denne guiden og har fått til å koble iphone mot min mac for å komme på nettet. Men det jeg lurer på er om det er sant at når du har JB en iphone 3.0 så virker ikke 3G men bare Edge???? Jeg får veldig treg og til tider ikke noe kontakt med nettet når jeg har både 3g og E skrudd på via sbsettings.... tar jeg av 3g og bare bruker Edge merker jeg det er mer stabil. Tar jeg av Edge ser det ikke ut som jeg kommer på nett når ihpone er kun på med 3G. Noen som kan hjelpe meg????? Har god 3g dekning der eg er også
medlem i 194 måneder
 

Re: MMS til OS 3,0 ? (Tele2 abbonement)

Innleggav siiimonz » tor 09.07.2009 15:46

Killswitch skrev:Jeg har heller ikke fått det til å fungere med Tele2.
Prøvde noen innstillinger som er nevnt i tidligere poster hen, men fikk opp det røde utropstegnet som flere nevner når jeg prøvde å sende. Jeg sendte en mail til Tele2 og fikk dette svaret tilbake. Skal prøve innstillingene nå...


dette fikk tele2 til å virke for meg!
bare husk å nullstille innstillinger før du forandrer dem.

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav Sebbai » man 13.07.2009 15:31

Hvor fikk du Tele 2 logoen? Fungerer internettdeling for tele 2?

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav KnethJensen » man 13.07.2009 16:04

*** gå på innstillinger> generelt> nullstill> nullstill nettverksinnstillinger.


Kristian skrev:Jeg sliter nå med å få VoiceMail. La inn dette oppsettet og fikk MMS og Tethering da det var mulig med OS 3. dette fikk jeg ikke med en gang, så jeg la inn profilen som skulle ordne det.

Ringte Netcom i dag for å høre hvorfor jeg ikke har fått voicemail enda og han spurte med en gang om jeg hadde gjort noe med telefonen. Han spurte faktisk om jeg hadde gjort noe fra iPod1. Det hadde jeg jo. Han ba meg så om å gå inn på innstillinger for å slette denne profilen, men der fant jeg ingenting som kunne gjøre at dette forsvant. Han lovet forøvrig at mms og tethering skulle virke etter at denne profilen var fjernet.

Nå lurer jeg bare på hvordan jeg kan få fjernet dette? eller må jeg gjenopprette telefonen?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav KJA » man 13.07.2009 20:53

Prøver å følge Geircitos bruksanvisning, men det stopper når jeg kommer til: "ALT-tasten (på Mac) og trykk på Søk etter oppdateringer
Et explorer-vindu åpnes". Dette er vel et windows-eksempel og jeg får ikke noe tilsvarende på min Macbook. Jeg får bare beskjed om at jeg har siste iTunesversjon.
Prøver å åpne filene fra Finder, men får beskjed om at jeg ikke har program til å åpne slike filer.
Er det noe mer jeg må laste ned først? Eller overser jeg noe?
medlem i 206 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav geircito » man 13.07.2009 20:58

Dette skjer fordi du IKKE følger guiden..... :-)
Utfør følgende på din Mac (bare nødvendig å utføre én gang):
Åpne Terminal og skriv inn følgende kommando (etterfulgt av Enter):
defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE

Les guiden, ifra A til Å.... GUIDE: MMS og internett-deling

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav KJA » man 13.07.2009 21:15

Tja,... Terminalen min ser slik ut etter å ha klipt inn kommandoen:
Last login: Mon Jul 13 21:07:13 on ttys000
Macintosh:~ <navn>$ defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE
Macintosh:~ <navn>$

Og dette hadde jeg lest og utført
medlem i 206 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav geircito » man 13.07.2009 21:21

Som det også står i guiden skal iTunes LUKKET, dvs. avslutt iTunes, åpne aktivitetsmonitor og avslutt OGSÅ iTunesHelper...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere