GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav thomasfoto » man 22.06.2009 20:25

Har ett underlig problem når det gjelder dette med internett-deling. Forundrer meg ikke om noen her har et svar.

Jeg får til at min Macbook Pro kobler seg oppmot min iphone for å kunne dele internett.
Jeg får opp info på iPhone (denne blå linjen) om at det er delt internett. Men jeg får ikke kommet meg på nett med MBP, står bare at siden ikke kan vises (til tross for at på phonen så står det at internettet deles). Så det virker som det er noe feil med MBP.
Noen glupe svar?

Ellers så fungerer internett deling med min MacPro..

Frustrert

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav bhegna » man 22.06.2009 20:43

Ser at iPhone Configuration utility 2.0 ble oppdatert i kveld. Kan den være til hjelp med dual APN etc? Spørsmål til de som kan det. Jeg kan knote litt men tror ikke jeg kommer noe lengre. :-)
Den kom 18. Juni men jeg tror ikke den er mye til hjelp:
http://support.apple.com/downloads/iPho ... r_Mac_OS_X

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Borgen » tir 23.06.2009 11:57

Får ikke inn logo på min telefon, funka fint på en kompis sin men når jeg prøver på min telefon får jeg bare feilmelding

Bilde

Edit:
Fikk fiksa det til slutt, aner ikke hvordan :-P
medlem i 181 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav jebalto » ons 24.06.2009 17:24

Skjønner ikke hva som er galt hos meg.
Følger guiden til punkt og prikke, men hverken MMS eller Thetering fungerer for meg.

Får lastet opp filene, slår av og starter telefonen på nytt, har telenorlogoen på topp, får beskjed om å skrive telefon nummeret mitt, pga mms innstillingene krever dette.

Alikevell får jeg hverken sendt eller motatt MMS, og Theteringen fungerer iallefall ikke.

Har en jailbraket iPhone 3g kjøpt i USA, og har telenor bedrift proffnett abbonement.

SnikendeChris skrev:Miniguide for mac

1. last ned filen

2. åpne itunes (ha iphone tilkoblet)

3. hold inne ALT tasten og trykk på gjennoprett. finn fram til ipcc filen og velg den

4. la itunes gjøre seg ferdig

5. restart iphone

6. ferdig;)
medlem i 225 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Nafoni » ons 24.06.2009 18:33

Kjempefin guide, har netcom iConnect ( fri bruk av 3G, IKKE jailbreaket ). Lurer på om det kommer noen kostnader til meg da? Vil ikke ha noen skyhøye regninger :-P

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav kjetil02 » ons 24.06.2009 20:36

Når jeg skrur på internett-deling på iphonen, starter bare itunes opp og begynner å synkronisere. Hvorfor?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav lrevje » tor 25.06.2009 0:41

Noen som har fått MMS til å virke sammen med TDC enda?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Raaaaiden » tor 25.06.2009 9:23

Jeg har OneCall, la inn MMS-instillinger manuelt, fikk opp ikonet og prøver å sende min første MMS. Det fungerer imidlertid dårlig. Telefonen går tilbake i "klikk" modus (Samme som når 3G er aktivert) der signalet kommer og går, og det ikke går an å sende vanlig SMS engang. Løsning noen?
medlem i 198 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Lunch » tor 25.06.2009 10:01

TDC og MMS funker fint sammen.

APN: mms.no
Brukernavn: <blank>
Passord: <blank>
MMSC: mms.tdcmobil.no:8002
MMS-proxy: 194.182.251.15
Maks MMS-størrelse: <blank>
MMS UA Prof-URL: <blank>

Tror du må restarte etter å ha lagt inn disse innstillingene.

Det jeg sliter med er at MMS ikke fungerer samtidig med internett-deling. Jeg må velge ENTEN at mms skal funke ELLER at jeg installerer en tetheringprofil som gir internett-deling, men som samtidig tar rotta på MMS. Irriterende...

Tror det har noe med manglende støtte i iPhone for flere ulike APN for de ulike tjenstene, men jeg har ingen løsninger for dette :-(

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Janko » tor 25.06.2009 18:52

Hei
Har fulgt guiden til punkt og prikke, og alt ser ut til å funke, men skal det kommet et icon med mms? - det har jeg ikke. Så i forumet at det var noen som har stilt dette spørmålet før, men jeg fant ikke noe svar. Jeg har Telenor :-/
Eirik

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Lunch » tor 25.06.2009 21:17

Du finner MMS sammen med SMS under "Meldinger"-ikonet.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Får ikke mottatt MMS

Innleggav be4you » tor 25.06.2009 21:35

Hei..

Jeg får ikke mottatt MMS på min iPhone 3G os 3.0.

Sett på guiden men når jeg skla legge til konfigurasjonsfilen så får jeg ikke valgt dette. Er bare programvareoppdattering som kommer opp.

Noen så har noen råd?

Petter
medlem i 191 måneder
 

Re: Får ikke mottatt MMS

Innleggav premium2006 » tor 25.06.2009 21:36

Nullstill nettverksinnstillinger.. det har løst mms problmer for flere!

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav nestenbest » tor 25.06.2009 21:37

jeg har onecall og har prøvd alle guider jeg har kommet over for å få gang på mms'en. Jeg får samme feil som veldig mange andre her inne, mmsen ser ut til å bli sendt ok helt til alt bare plutselig stopper opp etter noen sekunder, og så får jeg disse berømmelige kryssene ved siden av meldingen. tethering fungerte forresten med en gang, dette ble satt opp via en av linkene i denne tråden.

det som er litt snodig her er jo at det er personer med alle mulige typer operatører som sliter. det tyder vel på at vi har en felles feil, at det kanskje er noe vi har glemt?

mitt oppsett er som følger:
iphone 3G
firmware 3.0
jailbreak
one call
hvitt simkort

merk forresten at one call har en egen side angående mms for iphone:
http://www.onecall.no/index.php?content=iphone&product=mms
litt artig at de skriver: "Det skal nå være mulig å sende/motta mms." på slutten av siden, hehe virker som de ikke heller vet hvordan dette skal settes opp for at det skal fungere for alle.

jeg synes for eksempel teorien om at iphone bare takler en apn var litt interessant, men det er vel ingen som kan avkrefte/ bekrefte dette?
medlem i 231 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav premium2006 » tor 25.06.2009 21:42

Prøv å nullstille nettverksinnstillinger, det kan gjøre susen.

Har to iphone 3g med fungerende mms her i huset(onecall).

Hvilke innstillinger har du under mobildatanettverk?
Bildet viser mine som funker på 2 telefoner(husk å restarte iphone etter endinger i nettverksinnstillinger for at det skal funke):

Bilde

Jeg brukte denne: http://ipod1.no/artikkel/3237/sliter-du ... ing-og-mms og fikk tilsendt mms innstilinger som funker. På dama sin telefon fikk jeg kun aktivert mms og måtte legge inn mms inst. etterpå.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]