GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav HåkkiS » ons 17.06.2009 20:46

Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg. Men skal ikke internett-deling fungere "out of the box" uten å måtte endre på operatørinnstillingene? Det står jo på Netcom sine sider at internett-deling kommer med OS 3.0.

Netcom om 3.0

:-)
medlem i 209 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav TheRealChristoffer » ons 17.06.2009 20:49

Det stemmer. men må aktiveres for hver opratør og det er opratøren som aktiverer det men en opratørinnstilling:)

det er pga det ikke er alle opratører som vil at kundene skal ha den muligheten at&t feks.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav ole805 » ons 17.06.2009 20:57

Har oppdatert til 3.0 og jeg får til å sende mms, men ikke motta ? noen som vet hva jeg må gjøre ?

Takk på forhånd!
medlem i 178 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav SimonMee » ons 17.06.2009 21:05

har også det samme problemet. Får sendt, men ikke til å motta...

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav chaos_pilot » ons 17.06.2009 21:20

Har oppdatert til 3.0 og jeg får til å sende mms, men ikke motta ? noen som vet hva jeg må gjøre ?


Dersom du er kunde av NetCom så legg merke til at de har gjemt litt meget viktig informasjon i bunnen av informasjonssiden for programvareoppdateringen:
For å "aktivere" MMS funksjonen er det viktig at du etter programvareoppdateringen SENDER en MMS.


Ref:
https://netcom.no/iphone/software.html

Jeg noterer meg også at NetCom opererer med forskjellig informasjon i MMS-oppsettet som legges inn automatisk via iTunes og det de beskriver under manuelt oppsett av MMS for iPhone på netcom.no. Uten at det ser ut til å ha noen betydning.


chaos pilot
medlem i 211 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav HåkkiS » ons 17.06.2009 21:37

Så Netcom kommer med innstillingene for internett-deling etterhvert? Eller er dette den eneste måten å oppnå internett-deling på? MMS-fungerer jo... ;-)
medlem i 209 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav lauritsen » ons 17.06.2009 21:39

Har Tele2 og får ikke mulighet til å krysse av for MMS under Meldinger i Innstillinger. Har du en løsning?
medlem i 194 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav TheRealChristoffer » ons 17.06.2009 21:40

kommer nok snart

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav fersking » ons 17.06.2009 21:53

Er det noen som har de magiske innstillingene for og sette opp dette manuelt med Telenor?
Jeg har lest at flere andre har fått til dette rett ut av boksen. Men hos meg er alt blankt bortsett fra APN under Mobildata, jeg trenger det som skal stå under MMS så ordner jeg resten

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav mjohank » ons 17.06.2009 21:57

Den guiden for iTunes, hvor man skal skrive "cmd" etc. Er det for å få siste versjon av itunes eller for å sette itunes opp for mms og tethering?

Jeg forstod meg ikke helt på punkt 2 for pc. altså "skriv cd "C:\Program Files\iTunes" - trykk Enter"

skal jeg faktisk skrive cd og deretter "C:\Program Files\iTunes" INKLUDERT gåseøynene? har det noe å si med mellomrom mellom "program files" og store og små bokstaver?

Jeg har prøvd å gjøre som guiden sier, men får bare opp feilmeldinger. Så noe skriver jeg tydeligvis feil.

Og er denne guiden for itunes noe man MÅ gjøre før man oppdaterer mobiloperatørinnstillingene?
Sist endret av mjohank den ons 17.06.2009 22:05, endret 1 gang
medlem i 178 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav geircito » ons 17.06.2009 21:59

geircito skrev:Telenor og Talkmore:
APN: mms
Brukernavn: std
Passord: mms
MMSC: http://mmsc
MMS-proxy: 10.10.10.11:80

Tele2:
APN: mms.tele2.no
Brukernavn: wap
Passord: wap
MMSC: mmsc.tele2.no
MMS-proxy: 193.12.40.14:80

OneCall og Network Norway:
Her må vel også Dataroaming være påslått!
APN: mms
Brukernavn:
Passord:
MMSC: mmsc.nwn.no
MMS-proxy: 89.254.65.20

Chess:
APN: mms.netcom.no
Brukernavn: mms
Passord: netcom
MMSC: MMSC
MMS-proxy: 193.209.134.133:80

Ventelo:
APN: mms.ventelo.no
Brukernavn: ventelo
Passord: 1111
MMSC: mmsc
MMS-proxy: 10.10.10.11:8080

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav tori-no » ons 17.06.2009 22:08

Call me slow men......
når jeg kjører denne guiden så spør browseren som kommer opp etter en ipsw-fil, ikke en ipcc-fil.
Og det står der hvor 1 er avmerket i guiden; "Ipod/Iphone programvarefiler". Nedtrekksmenyen viser kun dette.
MMS fungerte veldig bra, men Tethering fungerer ikke. Har Netcom.
Noen som kan hjelpe meg her?
medlem i 178 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav Atrus » ons 17.06.2009 22:10

Hadde GM inne. Gjennopprettet 'rent' med den som ble lagt ut i dag. (Samme build, vet det). For noen dager siden gikk det greit å legge inn ipcc-filer etter å ha kjørt 'defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE'. I kveld derimot får jeg følgende feilmelding når jeg forøker å legge inn telenor-logoen:

'Det oppsto en ukjent feil (0xE800006C)

Edit: Oppdaget hva som var årsaken. Operatørfilene som følger med for Telenor er versjon 4. Pakken med Logo herfra er på versjon 5. Når jeg la inn hele pakken fra iPod1, dvs. først opperatørinnstillinger, deretter logoen så fungerte det.
Sist endret av Atrus den tor 18.06.2009 0:02, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav H92 » ons 17.06.2009 22:12

mjohank skrev:Den guiden for iTunes, hvor man skal skrive "cmd" etc. Er det for å få siste versjon av itunes eller for å sette itunes opp for mms og tethering?

Jeg forstod meg ikke helt på punkt 2 for pc. altså "skriv cd "C:\Program Files\iTunes" - trykk Enter"

skal jeg faktisk skrive cd og deretter "C:\Program Files\iTunes" INKLUDERT gåseøynene? har det noe å si med mellomrom mellom "program files" og store og små bokstaver?

Jeg har prøvd å gjøre som guiden sier, men får bare opp feilmeldinger. Så noe skriver jeg tydeligvis feil.

Og er denne guiden for itunes noe man MÅ gjøre før man oppdaterer mobiloperatørinnstillingene?


Det som skal stå i pkt 2 er:

cd "C:\Program Files\iTunes"

cd-kommandoen navigerer deg til mappen, og gåseøynene skal være med (det er de som gjør at du kan bruke mellomrom i Program Files).

Til temaet generelt:
Imorgen ringer jeg NetCom og hører hvorfor Internett-deling ikke er tilgjengelig. Falsk markedsføring er lite imponerende i mine øyne, spesielt når det gjelder en funksjon jeg har gledet meg til siden 3.0 ble presentert i mars. De som oppdaterer websiden har sikkert ikke orden på hvilke av de tjenestene NetCom faktisk tilbyr (de skriver 99% sikkert bare av det som står på Apples sider).
Sist endret av H92 den ons 17.06.2009 22:33, endret 1 gang
medlem i 188 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0

Innleggav geircito » ons 17.06.2009 22:15

tori-no skrev:Call me slow men......
når jeg kjører denne guiden så spør browseren som kommer opp etter en ipsw-fil, ikke en ipcc-fil.
Og det står der hvor 1 er avmerket i guiden; "Ipod/Iphone programvarefiler". Nedtrekksmenyen viser kun dette.
MMS fungerte veldig bra, men Tethering fungerer ikke. Har Netcom.
Noen som kan hjelpe meg her?

Da har du ikke utført "endringene" for iTunes.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron