GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav maximilliam » søn 21.06.2009 6:38

diesel1 skrev:Innstillingene til Ventelo fungerer ;)


Hvilke innstillinger har du brukt, og fungerer både MMS og tethering?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav jonandl » søn 21.06.2009 10:02

Kan nokon som har fått gjennomført guiden stadfeste at det ikkje er slik at når man skal sende fleire sms så blir det automatisk til fleire mms?
medlem i 181 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav bareform » søn 21.06.2009 15:02

Kan noen forøvrig si meg hvorfor man skal ta seg alt bryet med å bruke et utall tools for å hacke telefonen når det funker å kun oppdatere gjennom iTunes? Er det kun for å få Cydia?

1. gen iPhone. Jailbreaket since back in the days, oppdatert via iTunes siden os 2.0. Oppdatering til 3.0 gjennom iTunes gikk knirkefritt.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Haakon1 » søn 21.06.2009 15:21

Hei, jeg har en iphone 3g med Tele2, har lagt inn innstillingene slik første post sier, men får allikevel ikke sendt mms. Den røde boblen med utropstegn kommer bare opp ved siden av bildet jeg prøver å sende... Kan det ha noe med at jeg må aktivere mms eller noe? I så fall, hvordan gjør jeg dette? Har prøvd å sende en mms til meg selv, men dette fungerer heller ikke og den kjente røde boblen med utropstegn kommer opp igjen. :-(

Kan også nevne at jeg har fylt inn internetinnstillinger, og det fungerer.

Innstillingene slik jeg har skrevet dem inn:

Mobildata:
APN: internet.tele2.no
brukernavn: wap
passord: wap

MMS:
APN: mms.tele2.no
brukernavn: wap
passord: wap
MMSC: http://mmsc.tele2.no
MMS-proxy: 193.12.40.14:8080
maks MMS-størrelse: blank
MMS UA prof-URL: blank

Har forøvrig aktivert mms under meldinger-innstillinger, og prøvd å deaktivere data-roaming uten hjelp.
Noen tele2-kunder som har fått det til, trenger hjelp, skal på ferie snart og vil gjerne få sendt mms da!? :-)

Og, noen som har peiling på hva man kan skrive inn på de to nederste feltene, som er blanke?
medlem i 195 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav petrus764 » søn 21.06.2009 15:26

Har du restartet telefonen etterpå?

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Haakon1 » søn 21.06.2009 15:26

Ja, såklart :-)
medlem i 195 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav andbjo » søn 21.06.2009 19:18

Jeg har låst opp min 1.gen iphone med din guide for redsn0w på mac, men når jeg går inn der du sier jeg skal skrive inn innstillingene(har tele2) får jeg opp dette bildet:
Bilde
medlem i 183 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav TomDoe » søn 21.06.2009 20:25

Oss med 1.gen Iphones må vente til SwirlyMMS slipper en oppdatert versjon for 3.0.
Pokkers Apple mener vi må kjøpe oss nye telefoner selv om telefonene fint har kapasitet til å bruke funksjonen.
medlem i 192 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Lunch » søn 21.06.2009 20:49

Når jeg laster ned profilen fra den tyske siden http://www.iphone-notes.de/mobileconfig/ får tethering, men den legger inn feil APN for mms. Når jeg manuelt retter MMS-APN'et så forsvinner tethering-menyen!!??! Det er jo ikke til å tro! Noen som har fix for dette? Fatter ikke at det skal være så j$#&la vanskelig.

Har TDC-abo. De har ikke sperrer for thethering eller noe som helst. MMS og tethering funker ikke SAMTIDIG. Helt utrolig...

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Bjostein9171 » søn 21.06.2009 21:25

"Haakon1"

Har samme instillinger som deg, men har ikke med
http:// har bare mmsc.tele2.no å det fungerer her :bitchin:

MMS:
APN: mms.tele2.no
brukernavn: wap
passord: wap
MMSC: mmsc.tele2.no
MMS-proxy: 193.12.40.14:8080
maks MMS-størrelse: blank
MMS UA prof-URL: blank

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Intern » man 22.06.2009 9:38

joebig skrev:Noen som får frem Telenor-logoen?
Har fulgt guiden, med Telenor_MMS først, og så Telenor_Logo etterpå. Restartet så mange ganger nå at jeg ser hvite epler når jeg lukker øynene..
Fortsatt bare den stygge, store teskten som ruller frem og tilbake...

Winterboard? Isåfall extract denne og legg mappen i /Library/Themes/
medlem i 187 måneder
 

Bruke iPhone som modem?

Innleggav hiawatha » man 22.06.2009 15:40

Jeg forsøker å bruke min Iphone 3G som modem for å koble meg opp til internett.
Dette får jeg ikke til.
Bare det å koble iPhonen og mac`en sammen er veldig plundrete. De snakker ikke sammen. Noen ganger snakker de og andre ganger ikke.
Jeg har har gjort omstarter. Slettet gamle konfigureringer og gjort nye, men det hele virker ikke!!! Faen! Dette er jo "samme familie".
Jeg har kommet litt lenger noen ganger for å koble iPhonen til slik at jeg kan bruke den som modem. Men den kommuniserer ikke. Og under modemlisten så finnes heller ikke Netcom. Og det er vel jeg burde bruke...?

Er det noen der ute som har løst dette?

Jeg har en 3G som ikke er hacket.

Tom :-(

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Bruke iPhone som modem?

Innleggav struktur » man 22.06.2009 15:50

Gjør et søk på forumet med "Tethering" så finner du mange svar.

Kort fortalt:

iPhone 1G (den som ikke ble solgt i norge) og iPhone 3G (den som har vært solgt i Norge i ca ett år) har hatt svært begrensete BT (bluetooth) muligheter. Stort sett så har det vært kobling til handsfree som har virket, ikke modem, og ikke annet ekstrautstyr.

Dette har vært en begresning i programvare, ikke i maskinvare.

Dette endrer seg med OS 3.0 som ble sluppet for en uke siden. Her er det veldig utvidet BT muligheter, også muligeten for å bruke den som et modem (Tethering) for både PC og Mac.

Men fortsatt støtter ikke iPhone modem-funksjonalitet i Norge, og dette skyldes at Telenor og NetCom ikke har implementert dette ennå. De sier at det kanskje kommer.
Alle er enige om at dette er svakt! Jeg håper en løsning kommer raskt, men vet ikke....

Det finnes hack! Søk på forument :-)

Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Sebbai » man 22.06.2009 17:49

hadde vært bra om noen kunne laget en guide på hvordan man deler dette også, på både mac og pc, med og uten bluetooth :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav premium2006 » man 22.06.2009 18:29

Noen som har prøvd guiden under for å bli kvitt problemet med at iphonen sender gruppe mms istedet for sms.

""This group MMS thing can be fixed by the carrier but seems like it is such a good money spinner that all of them left it alone. All you need to do to fix it is to create a custom ipcc file.

1. Make iTunes (only for version v8.2.0.23, the first v8.2 before this one does not require this step) .ipcc update friendly again by issuing in command prompt:

Start > Run > "C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1

2. Get your carrier's update file, the clean, unedited version.

curl -s -L http://phobos.apple.com/version | grep -i _sg
(Windows users will need Cygwin and Terminator to issue this unix command)

I can only find the Singtel ones from apple's website and it is fairly old... however it will work fine.

As of writing, this is the correct link.

Singtel - http://appldnld.apple.com.edgesuite....ingTel_sg.ipcc

3. Rename the .ipcc to .zip, unzip the archive, go into Payload and then .bundle. Finally, open up carrier.plist. (http://www.ipodrobot.com/download.htm and download plist Editor for Windows)

4. The property key you want to check for / insert is under the tree 'mms', the key being 'GroupModeEnabled'. If you don't see this in your telco's ipcc, just add it in.

Look for something like this under plist editor:

<key>MMS</key> <-- Look for this
<dict>
<key>GroupModeEnabled</key> <-- Insert this
<false/> <-- Insert this too

5. Save the file, zip up the "Payload" directory and call it STUPIDBUG.ipcc (that's a joke, call it whatever you like and make sure you keep the .ipcc extension).

6. Open iTunes, connect iPhone, shift+click on "Check for Update", find your new .ipcc and away you go.

Will cook a file up when i got a chance to look at the Singtel settings. This will also work with M1/Starhub if u edit them to the correct settings. ""

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]