GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav macwilliam » ons 07.10.2009 19:58

Hei!

Har samme problem som Bambimi. Fikk akkurat min 3Gs, og forsøkte å aktivere tethering ved help av http://www.iphone-notes.de/mobileconfig

Dette funket utmerket på min gamle iPhone 3G, men på 3Gs kommer ikke "Internett-deling" opp som et valg under Innstillinger-generelt-nettverk etter at jeg har innstallert profilen.

Jeg bruker forøvring Network Norway. Noen som vet hvordan jeg kan løse problemet?

Hadde vært helt konge, bruker tethering hver dag.

William

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav bambini » ons 07.10.2009 21:48

En telefon til Netcom var nok for å fikse problemet mitt. Det var den gamle telefonens "profil" på Macen som hindret suksess.

Her er løsningen for meg.

PÅ IPHONE

1. Setting > Generelt > Nettverk > Internett-deling
2. Slå på denne
3. Dersom Bluetooth er av vil den foreslå å slå den på, svar ja dersom du skal bruke det.
4. Ikke gå ut av Internett-delings bildet

PÅ MACEN

1. Systemvalg... > Bluetooth
2. Kryss av for "På", "Søkbar" og "Vis Bluetooth-status i menylinjen"
3. Kommer det opp en iPhone i listen til venstre så slett denne (merkes og trykk så minus-tegnet), Velg Fjern.
4. Trykk så på PLUSS-tegnet (+)
5. Telefonen skal nå komme opp i listen, merk og velg fortsett
6. Det kommer opp en kode (f.eks. 78534), trykk "koble til" på IPHONEn og Fortsett på MACEN
7. Trykk Avslutt på Macen

Nå kjenner de hverandre for ettertiden.

VANLIG BRUK

1. Slå på Internett-deling på iPhonen
2. Klikk på Bluetooth-ikonen på menylinjen på Macen
3. Velg iPhonen under "Enheter" og velg Koble til nettverk
På telefonen dukker det opp en pulserende blå linje der det står Internett-deling.
Nå kan du bruke telefonen som modem :)

Når du er ferdig kan du slå av Internett-delingen på en av to måter:

1. På Macen: Bluetooth-ikonet på menylinjen > iPhonen > Koble fra nettverk
2. På telefonen: Settings > Generelt > Nettverk > Slå av delingen med skyve-knappen.

Håper dette hjalp noen av dere som leter etter en løsning :)

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav 007 » ons 07.10.2009 22:58

Jeg sliter med det samme som William.
Har 3G, NWN abonement og er vel ikke helt grønn på hverken iPhone eller Mac, men blir frustrert over hvor mange ganger jeg har forsøkt å få opp internett deling muligheten på min iPhone. Denne kommer bare ikke opp. Kan det være noe med SIM kortet, eller abonements typen..?

Forumet er forøvrig mitt bibliotek og oppslagsværk - veldig bra i1.no :-)

f
medlem i 197 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav macwilliam » ons 07.10.2009 23:09

Hei igjen,

Takk for hjelpen Bambini, men problemet er at jeg ikke får opp "Internett-deling" i instillinger-generelt-nettverk. Har du en løsning på det også?

Hadde vært kjærkomment :)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav bambini » tor 08.10.2009 0:04

Første gangen jeg hadde samme problem som dere ringte jeg operatøren min (netcom) og husker jeg ikke helt feil så klargjorde han abonnementet mitt for tethering og ba meg koble telefonen til iTunes OG trykke på se etter oppdateringer. Da fikk jeg jeg en melding i iTunes om at det var en oppdatering tilgjengelig fra Netcom og at den kunne lastes ned. Når jeg så synkroniserte så var valget tilgjengelig på telefonen. :)

Prøv å gjør dette i iTunes først. Om ikke det kommer opp noen oppdatering (tviler litt på at det vil skje av seg selv), så ring og be dem aktivere det på ditt abb.

:)

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav casperrob » tir 20.10.2009 9:35

Sjekk guide her: http://wikee.iphwn.org/howto:random

har ikke testet det selv, men om noen har lyst til å teste og gi tilbakemelding hadde det vært flott.
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav Hobbes » tor 22.10.2009 16:08

Vil bare si at jeg brukte denne i dag for å få tethering på min telenoropplåste 3gs med onecall. Funka fett! http://www.redmondpie.com/enable-tether ... re-eqw846/

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav macwilliam » fre 23.10.2009 11:36

Har du jailbreaka iPhonen din Hobbes?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav turimblar » fre 23.10.2009 12:19

For å svare for Hobbes; ja, det har han gjort. Denne metoden krever at du har jailbreaket og lastet ned OpenSSH via Cydia :-)
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav macwilliam » fre 23.10.2009 13:22

Kjipt :P vil ikke jailbreake min.

Finnes det noen andre metoder? Hadde vært gull.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav bhegna » fre 23.10.2009 13:50

Etter at jeg jailbreaket sist har jeg mistet Generelt->-Nettverk->Mobilinstillinger. Dvs jeg kan ikke legge inn APN og MMSC instillinger manulet lenger. Har lest over alt men kan ikke finne noe svar på det. Har dual APN (med forskjellig for mms og internett).

Før jeg gjenoppretter; Er det noen som vet hvordan jeg kan få det valget tilbake?

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav Hobbes » fre 23.10.2009 20:18

Jeg mista også valget for å legge inn apn. Det var fordi jeg installerte telenorinnstillingene for å få telenorlogo, men fikk litt ekstra på kjøpet. Gadd ikke knote noe med det, så bare restora og la inn fra backup og alt var fint

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav musher » lør 24.10.2009 2:25

hobbes:
Jeg har prøvd den metoden 2 ganger nå, med samme resultat – at jeg måtte restore iPhonen.

Jeg har 3GS, jailbreaket Telenor, vet ikke hva jeg gjør feil, men jeg kommer ikke lenger enn eplet etter reboot etter installeringen av CommCenter-patchen …

Gir opp tetheringen inntil videre, hvis ikke noen har noen bombe- og idiotsikre forslag. Gidder ikke restore flere ganger enn nødvendig …

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav bhegna » lør 24.10.2009 9:52

Jeg måtte restore og da fikk jeg muligheten for å legge inn APN instillingene på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav Hobbes » lør 24.10.2009 18:13

musher skrev:hobbes:
Jeg har prøvd den metoden 2 ganger nå, med samme resultat – at jeg måtte restore iPhonen.

Jeg har 3GS, jailbreaket Telenor, vet ikke hva jeg gjør feil, men jeg kommer ikke lenger enn eplet etter reboot etter installeringen av CommCenter-patchen …

Gir opp tetheringen inntil videre, hvis ikke noen har noen bombe- og idiotsikre forslag. Gidder ikke restore flere ganger enn nødvendig …


Fikk du satt riktige rettigheter på commcenter fila? Tok litt tid å boote første gangen etter å ha lagt inn patchet commcenter, men funker som bare det.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere