GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav Wagah » tir 25.08.2009 19:54

Hei,

jeg har en iPhone 3G med 3.0 firmware. Den er jailbreaket (mobilen er orginalt fra USA). Lagt inn operatørinstillinger fra http://www.iphone-notes.de/mobileconfig/.. Ringte også Netcom kundeservice for å sjekke at alle innstillingene stemte.. Jeg kommer ikke på nettet, klarer ikke å sende MMS heller.. Valget for tethering er der, men det står at jeg må kontakte Netcom for aktivering. Jeg er veldig frustrert over dette.. Håper noen kan hjelpe meg.
medlem i 175 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav turimblar » tir 01.09.2009 19:25

Hei!
Trenger litt hjelp... Jeg har gått gjennom guiden, og jeg har fått tethering og hadde mms fra før, men problemet er at når jeg går inn på Settings - General - Network så har jeg mistet det som het Cellular Data Network (Mobil Data).

Noen som vet hvordan jeg kan få den innstillingen tilbake?
Evt. hvordan man kan fjerne disse ipcc-filene? (via ssh?)

Jeg har forøvrig One Call på en iPhone 3GS (og roamer hos Telenor).

EDIT: Hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg få tak i orignal-ipcc´en eller legge en link til den, hadde jeg blitt glad... :-)
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav turimblar » tor 03.09.2009 14:50

Oppdatering: Det endte med at jeg restoret telefonen igjen og jailbreaket igjen.
I forkant fjernet jeg to Telenor-filer, som jeg feilaktig hadde benyttet, fra Brukernavn-Library-iTunes-og så en mappe med profiler. Jeg hadde også brukt den tyske siden med Network Norway sin innstilling.
Det siste tror jeg kanskje hang igjen etter restoren, for nå er alt slik det skal være, med mulighet for å endre Cellular Data Network (hvis nødvendig). Og selvsagt med tethering-mulighet :-)
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav mcmurphy » fre 04.09.2009 16:00

Prøvde dette, men fikk det ikke til gitt..

Eksempel ifra Windows:
Et explorer-vindu åpnes,
trykk FØRST på punkt 1 slik at du kan velge "Konfigurasjonsfiler for iPhone".
Finn/åpne mappen der du lastet ned ipcc-filene, aktiver/trykk på ønsket funksjon (2).
Trykk på Open (3).
iTunes vil nå oppdatere mobiloperatørinnstillingene på din iPhone.


Problemet mitt er pkt 1. Jeg har ikke mulighet til å velge "Konfigurasjonsfiler for iPhone" i menyen. Eneste jeg har er "iPod/iPhone-programvarefiler (*ipsw)

noen som kan hjelpe?

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav DRD » fre 11.09.2009 14:55

HJELP!

Jeg har fulgt guiden for å aktivere Thetering.
Mitt problem er at iTunes gir meg følgende feilmelding når jeg forsøker å oppdatere:

The iPhone XXX could not be updated.
An unknown error occurred (0xE800006C)

Jeg har nylig oppdatert til 3.1 så jeg vet det ikke er noe galt med kabler, USB, telefon eller maskin.

Er desp etter å bruke telefonen som modem. Jeg har Tele2 abonnement og ellers ingen problemer. Takker for all evt. hjelp som dukker opp!

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav circle7 » fre 11.09.2009 18:49

Jeg skulle legge til disse ipcc filene, men jeg fulgte ikke HELT guiden til punkt og prikke,
og la til "NetCom_Logo_3.0.2.ipcc" først for så "NetCom_MMS_3.0.2.ipcc".
Men så etterpå at jeg skulle legge til MMS først, what should i do now? :-(
medlem i 175 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav iFon » søn 13.09.2009 12:54

Har brukt internettdeling med min 3G og 3.0 uten jevnlig uten store problemer.
Oppdaterte til 3.1 fra laptop med XP og forrige versjon iTunes og etter dette forsvant valget om internettdeling fra menyen på telefonen.

Lastet ned ipcc filer hjemme (Vista 64b) med iTunes 9.0 men fikk ikke velge ipcc filer som i punkt 1, samme som mcmurphy beskriver.

Noen som kan hjelpe? Trenger desperat tethering, viss ikke må jeg ta i bruk min gamle HTC :-[

Har Telenor abb..
medlem i 178 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav Sjermtitter » søn 13.09.2009 19:06

Hei!
Når jeg holder inne shift og trykker oppdater på min pc så kommer jeg ikke inn på explorer vinduet.
Noen som har samme problemet eller vet hva som er galt?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: MMS til OS 3,0 ? (Tele2 abbonement)

Innleggav tidytraxx » man 14.09.2009 1:21

siiimonz skrev:
Killswitch skrev:Jeg har heller ikke fått det til å fungere med Tele2.
Prøvde noen innstillinger som er nevnt i tidligere poster hen, men fikk opp det røde utropstegnet som flere nevner når jeg prøvde å sende. Jeg sendte en mail til Tele2 og fikk dette svaret tilbake. Skal prøve innstillingene nå...


dette fikk tele2 til å virke for meg!
bare husk å nullstille innstillinger før du forandrer dem.

Bilde



Jeg har fulgt denne til punkt og prikke, men jeg får ikke dette til å fungere med min iPhone 3GS.

Jeg nullstilte innstillingene før jeg la inn de nye, og restartet telefonen.

Jeg får et rødt utenropstegn når jeg prøver å sende mms..


plz help
medlem i 174 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav leosgonewild » lør 26.09.2009 12:35

Country: Finland
Provider name: DNA
Provider apn: mms
Provider apn account: dna
Provider apn password: mms
Provider wap gateway: 10.1.1.2
Privoder mmsc: http://mmsc.dnafinland.fi

Hvordan skriver jeg dette inn i MMS-instillinger på iphone?
medlem i 189 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav mjrweed » tir 29.09.2009 17:27

tidytraxx, samme skjer her.
(Har firmware 3.1, var så uheldig å få ny tlf med 3.1 allerede innstallert)

Kan man legge inn disse ippc filene på 3.1 firmware tlf også?
(Virker som det er mest fw 3.0 som er omtalt her)

Har noen funnet en løsning for tele2 enda?

EDIT:
Hey presto!!!!
Brukte Gericito sine manuelle innstillinger og vips, så virket det :)

Fremgangsmåte: Nullstille innstillinger, legge inn Gericito sine manuelle innstillinger, så restarte tlf og vips så virket det :)
medlem i 191 måneder
 

Nyheter om Tele2 og Internett-deling (Thetering)

Innleggav DRD » tir 29.09.2009 22:27

Hei, jeg har spurt før uten å få noe svar.

Er det noen som vet om man kan få Internett-deling (Thetering) til å fungere med Tele2, iPhone 3G firmware 3.1 ?

Telefonen er en original NetCom telefon som er kjøpt fri.
Jeg har gjenopprettet den i et forsøk på å få noe nytt fra NetCom men det funket ikke. Telefonen er låst opp men når jeg laster inn filene angitt her (ref guiden under dette tema) så får jeg feilmelding - filene lastes ikke til telefonen og jeg er like langt.

Har manuelt tastet inn rette Tele2 innstillinger og har nett og MMS - men ikke Internett-delings knappen og vil SÅÅÅ gjerne på nett med laptop'en på vei til jobb.

HJELP!

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Innleggav bambini » søn 04.10.2009 22:16

Mistet tethering etter at jeg fikk ny 3GS.

Har Netcom og vanlig telefon uten crack av noe slag.

Hva må jeg gjøre får å få tilbake innstillingene på telefonen (kan de legges inn manuelt eller må de inn via en oppdatering i iTunes, som sist?).

Håper på svar, nå har jeg søkt etter løsninger i tre uker :-!

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Telenor og tethering - trenger hjelp

Innleggav Metro » tir 06.10.2009 22:13

Heisann,

jeg har forsøkt å pløye gjennom diverse guider her på sidene om tethering (modembruk) av iPhone mot et vanlig Telenor-abo. Men jeg får det altså ikke til. Det skal jo være så rørende enkelt - kan noen gi meg en step-by-step forklaring, please?

Jeg har en iPhone 3G, og har selvsagt oppgradert til iphone OS 3.1. Maskinen jeg prøver å koble meg på med, er en bærbar Mac med OS 10.5 (Leopard).

Under 'nettverk' på iPhone'en har jeg satt 'Internettdeling' til 'På', og for enkelthets skyld valgt å koble på med USB.

Etter det jeg forstår, så skal da iPhone nå av seg selv dukke opp som et nettverkskort i 'Enheter' på mac'en? Det gjør den ikke...! Hva gjør jeg feil?? Må jeg laste ned ekstra programvare og installere på mac'en?

Når jeg på iPhone går inn på valget 'Mobildatanettverk', ser jeg at APN er satt opp med Telenor, men passord/bruker er blanke. Må jeg fylle inn noe her, eller?? Samtidig - iPhone funker som juling mot nettet via 3G, så det er jo kontakt..

Vær så vær så snill...kan noen forbarme seg? Jeg blir gal av å sitte og fikle med dette.

På forhånd tusen takk! :-!

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Telenor og tethering - trenger hjelp

Innleggav musher » tir 06.10.2009 22:31

Hos meg må iTunes være åpent mens jeg skal koble til

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron