GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav deejay007 » søn 21.06.2009 15:37

Hmm.. PwnageTool kræsjer når den prøver å bygge .ipsw fila.

Anyone?
medlem i 203 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav corpuser » søn 21.06.2009 16:23

Du sitter sannsynligvis på en mac 10.5.7 disse har problemer å låse opp/kjøre pwn
prøv å sett en usb hub imellom/ eller motsatt.
Og som GC sier følg guiden punkt for punkt,hvis feil oppstår er det fler som får samme sak. Så les igjennom forum NØYE !

vennlig hilsen Corpuser
medlem i 178 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav deejay007 » søn 21.06.2009 19:24

Takker, det løste seg selv bare jeg brukte min bærbare MacBook, i stedet for min gode gamle Power Mac G5.

Nå er det bare å vente på at Swirly skal mekke sw som funker på 3.0.

Savner Adikus Pool da..
medlem i 203 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav Seb-ru » søn 21.06.2009 21:29

funka ikke på en Powerbook G4 :-(

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav Zionxxx » søn 21.06.2009 22:20

info:
hadde 3.0 før jeg benyttet meg av denne guiden.
Har fulgt guiden helt opp til E.2

Når jeg trykkte på gjenopprett kom det opp en melding som sa: oppdater og gjeopprett + Ja eller nei. eller noe sånt husker ikke siden jeg driver å gjenoppretter.
Etter jeg trykke ja så gikk jeg til skrivebordet og trykkte på custom 3.0 filen. da skjede ingenting så ventet jeg til iphone var ferdig å gjenopprette, da fikk jeg denne meldingen: The sim card does not work osv men jeg rørte ingenting og ventet i over 1 time men da tenkte jeg at siden ikke noe skjedde så må noe være galt. Hva er problemet?

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav Børhaug » søn 21.06.2009 22:32

Jeg har akkurat oppdatert (restore) min 1.gen iphone med denne guiden. Gikk knirkefritt. Jeg hadde da:

1.gen iPhone 2.2.1 (har vært innom 3.0 beta med denne også)
Tele 2
MacBook Pro (Late 2008)
USB rett i maskinen

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav Zionxxx » søn 21.06.2009 23:09

tror at mitt problem kan vøre fordi jeg har sikkert en 3.0 firmware i itunes..men vet ike korsen jeg sletter den...får i E.3 så får jeg ikke opp finder...jeg rekker heller ikke trykke på custom 3.0 ipsw før den begynner og gjenopprette

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav Tigermac » søn 21.06.2009 23:12

hmmmm........vi med PPC må vel vente en stund før vi kan får PwnageTool som fungerer......

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav Zionxxx » søn 21.06.2009 23:28

TRENGER HJELP! Har gjort guiden 3 ganger nå...fulgt den 100%, les mine siste innlegg ovenfor! har 1G iphone btw)


EDIT!!

klarte det! fant ut at jeg ikke holdt inne ALT knappen NÅR jeg presset på gjenopprett knappen

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav adnilc3 » man 22.06.2009 11:04

Hei,
Jente, ny her på forumet, som nettop har flyttet hjem fra UK med iPhone 2. gen, 2.2.1 og baseband 02.30.03, kjøpt i UK. Tør ikke oppgradere til 3.0 før jeg vet om jeg kan bruke denne guiden, siden den er kjøpt i utlandet...

Er det mulig for meg å oppgradere til 3.0 og så låse opp med Pwnage Tool feks? Vil jeg da kunne ta simkortopplåsning (denne er vel ikke klar enda, men er villig til å vente litt til..)? Eller bør jeg satse på å utføre opplåsningen med 2.2.1 slik jeg har nå, og evt bruke turbosim (hvis dette er eneste løsning, har tubosim allerede..)?

Er mange gode guider, og har opplåst flere iPhoner før, men er usikker nå pga den er fra utlandet og ikke fikk dekning sist jeg prøvde (februar).

På forhånd takk!
medlem i 177 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav fremmed » man 22.06.2009 11:08

Hei

Ville ha anbefalt å vente til det kommer en hack til 3.0! Foreløpig finnes det ingen hack/ turbosim som støtter 3.0 FW og da kan du låse din iphone for godt til det kommer ut en løsning! Jeg selv sliter med en iphone 3G oppgradert til 3.0 med baseband 02.30.03 men :-( turbosim støtter ikke det heller, tenker meg å nedgradere til 2.2.1 til det kommer ny hack på 3.0 kanskje!

Så min anbefaling vil være: IKKE OPPGRADER...

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav 20chris » tor 25.06.2009 12:25

Jeg har et spm. Jeg har 1.gen, og den er kjøpt i USA, den er jailbraket 2 ganger, og har nå versjon 2.2.

Kan jeg da bare opdatere direkte i Itunes, eller vil tlf da bli låst??

Takker for svar..
medlem i 177 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav fremmed » tor 25.06.2009 12:28

Hvis du satser bare på å oppdatere så går det nok så bra!
Men dersom du skal ta restore så må du ta jailbreakingssaken på nytt!

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav 20chris » tor 25.06.2009 12:53

Så da mener du at jeg ikke trenger å følge dene guiden, og kjøre på med oppdatering i Itunes..?
medlem i 177 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav fremmed » tor 25.06.2009 12:59

Jeg mener ikke det! Iphonen er allerede aktivert så det vil ikke trenge enda en ny aktivering så dette slipper du! Men 3dje partsporgrammer/ appliaksjoner mister du med oppgradering og må nok oppgradere dersom du ternger å installere de igjen!

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]