GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav Sebbai » lør 20.06.2009 14:07

hlaam skrev:prbl på overnevnte innlegg fra meg er at jeg får beskjed kan ikke gjennopprette og feilmeldingen er 1604....pls hjeeeelp !!!

ps jeg var så "dum" at jeg oppdaterte til vers 3.0 orginal via itunes på torsdag, kan dette ha noe med saken og gjøre , kan jevt dongrade til 2.2 og starte hele prosedyren på nytt ???


Hold inne dvaleknappen+homeknappen i et helt minutt, start mac/pc på nytt, lag en ny IPSW fil med PWnagetool, hold inne alt når du trykker på gjennoprett, velg fila du lagde med PWnagetool. Hvis det fortsatt ikke virker, prøv å bare trykk gjennoprett i iTunes, slik at du får den orginale 3.0, start så redsnow og følg anvisningene. Her er en guide til redsnow på mac(ikke helt ferdig): viewtopic.php?f=431&t=222316
til PC: viewtopic.php?t=222317

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav cladi » lør 20.06.2009 14:31

Har et snodig problem med Pwnage Tool. Programmet blir bare stående og søke etter IPSW-fila (har søkt etter fila et kvarter nå), og det er ikke mulig å manuelt søke etter den heller. Deretter må jeg bare tvangsavslutte PT. Noen som har en fix/ide om hva jeg kan gjøre? Har selvfølgelig forsøkt å laste ned og installere PT på nytt, uten at det hjelper.

Jeg sitter på en 2,8GHz iMac med Mac OSX 10.5.7, og fila har selvfølgelig .ipsw-endelse, lastet ned med Firefox.
medlem i 198 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav Raaaaiden » lør 20.06.2009 14:32

I Expert mode kan du finne filen selv.
medlem i 198 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav cladi » lør 20.06.2009 14:58

Som jeg skriver, nei, jeg kan ikke finne filen selv. Selv om jeg trykker Browse for IPSW.. skjer det ingen ting, og jeg er nødt til å tvangsavslutte programmet.
medlem i 198 måneder
 

Telefonen kjører en reboot til tider etter oppgradering/jalb

Innleggav Flames » lør 20.06.2009 15:09

Opplever noe snodig på min 1 gen iPhone med OS 3.
Igår brukte jeg Pwnagetool og unlocket/jailbreaket min 1 gen. allt gikk fint men telefonen rebootet noen ggr utvoer kvelden helt uten att jeg gjorde noe som skulle tillsi en reboot (2 ggr når jeg satte den i lader og 1 gang når jeg trekkte sliden "lås opp" og ytterligere en gang når jeg skrev ett sms)
Vad som skjer er att eplelogoen er på skjermer i ca 20 sek og sidne er jeg tilbake (trenger alltsp ikke taaste in PIN på nytt.

tenkte att dette var noe muffens, og brukte guiden til Geircito ang Redsn0w (bortsett att jeg fikk valget unlock som jeg haket for)

telefonen er tilbake som igår. Dekknngne har jeg mistet 1 gang men restart av fonen løste det (so far) og fonen har nå 2 ggr fått eplelogo. Virker som att den "går i dvalemodus" hehe

Noen mer som har oplevd dette. Vurderer sterkt att gå tilbake till 2.2.1 men liker funksjoner som landscape mode på sms og att man kan fjerne individuelle sms'er


8-)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav turimblar » lør 20.06.2009 15:44

retter en STOR takk til Geircito med sin guide :wizard:
medlem i 227 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav tommyboy123 » lør 20.06.2009 16:37

Hei, jeg kommer til punktet E5, men etter å ha sittet tålmodig å ventet en stund kommer følgende feilmelding opp på Macbooken " ITunes could not connect to this iphone because an unknown error occurred (0xE8000065)" og etterpå det skjer det ingen ting mere. Iphone skjermen er helt svart. Noe tips om hva jeg skal gjøre nå ?
medlem i 207 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav warius » lør 20.06.2009 17:15

Nok en gang, takk for en flott guide Geircito, nettopp oppgradert vellykket!

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav Kringon » lør 20.06.2009 17:34

Morn.

Først av alt: KNALL GUIDE! Virkelig step by step.

, men jeg har en lei snag: Har ikke oppdatert tlf min på en god stund (1.gen iphone), og nå som jeg kjørte gjennom oppdateringen så har jeg mistet alle app´sene mine. De var som forduftet fra Itunes. Ligger ikke denne informasjonen koblet opp mot mobile me kontoen min?

-Kringon

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav Hufse » lør 20.06.2009 19:24

Har nå kjørt gjennom guiden med tre telefoner, med vekslende hell.

1: iPhone 3g. Var operatørfri. Alt funker 100%.

2: iPhone 3g. Var operatørfri. Får kun opp Apple logoen på skjermen.
Pwnage Tool finner den ikke når jeg prøver på nytt.
Telefonen dukker ikke opp i iTunes.

3: iPhone 3g: Operatørlåst. Samme problem som telefon nr 2.

Noen som vet hva som er feil?
Eller enda bedre, hva jeg kan gjøre for å få de opp å gå igjen?

Har nå kjørt gjennom telefon nr 4, en 1. generasjons iPhone, alt fungerer perfekt.

Skjønner ikke hva som er feil med tlf 2 og 3...
Sist endret av Hufse den lør 20.06.2009 20:43, endret 1 gang
medlem i 186 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav person@ljesus » lør 20.06.2009 20:22

Prøver å opprette etter denne guiden. Har gjennomgått pwnagetool og det fungerte. Når jeg da skal oppdatere i itunes så får jeg ukjent feil 2006? hva skyldes det? og hvordan kommer jeg videre?
medlem i 190 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav miguel1 » lør 20.06.2009 20:57

TIL DERE SOM HAR IPHONE 3G

på bilde der du skal velge hvilken telefon du har så ikke velg nr 1. du må velge nr 3. og da finner den ipsw fila. å ikke trykk på expertmode. :)
medlem i 182 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav geircito » lør 20.06.2009 21:51

Det står jo under punkt...
D3. 2.genenerasjon iPhone: marker iPhone 3G (ikonet til høyre)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav livvievold » lør 20.06.2009 23:24

Innebærer punkt E5 også å vente og vente og vente selv om itunes gir beskjed om at "The sim-card ... does not seem to be supported"? :-! Den har skjermen som sier man skal koble til itunes, med slide for emergency...

1. gen iPhone 2.2.1
medlem i 234 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav geircito » lør 20.06.2009 23:25

Nei, da har du ikke utført guiden korrekt og må begynne forfra!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron