GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav geircito » lør 20.06.2009 2:52

Les posten 2 hakk over din egen.....

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav hansi_94 » lør 20.06.2009 3:04

Jeg fant en midlertidig løsning for de med både PPC og ny MacBook. Lager ipsw-fila på en annen maskin (macbooken), for deretter å sette iphonen i DFU-modus og installere fila på PPC via iTunes som vist i Guiden. Funker smertefritt her!
Sist endret av hansi_94 den lør 20.06.2009 3:24, endret 1 gang
medlem i 213 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav permu » lør 20.06.2009 3:08

Kommer det en løsning for oss med ppc maskin ?
medlem i 181 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav corpuser » lør 20.06.2009 8:42

Velykket med 1.gen fra låst 3.0 oppdatert.
Lastet ned pwnage dro app fila ut på desktop ,lastet ned boot filene la dem i en folder på desktop Freeme,
Hadde en restore 1.1_3.0_7A41 liggene på desktop.
Deretter fulgte jeg guiden til Geir og den var ferdig..
sitter på en PPC 10.5.7


Må si at jeg tar av meg hatten for GeirCito for hans arbeid i dette forumet,du er tålmodig å nøye.
Takk for alle guidene og arbeidet du legger ned
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
medlem i 178 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav erlend_oyen » lør 20.06.2009 9:47

Hei

Som vanlig bra guide :)

Løste feilen ved å:
1. restore av org 3.0 fw
2. ny runde med pwnage, endret root partisjon til 1gb
3. restore av ny custom fw i itunes
4.restore ser nå ut til å gå som normalt, oppdaterer posten når den er ferdig
5.restore gikk bra!




På min 1.gen iphone så får jeg ikke kjørt restore av custom fw, orginal fw går greit å iphone kommer opp med "nødannrop"

men når jeg kjører restore av custom FW i DFU går det 10 sekunder og itunes kommer med error 1600, har testet flere usb porter, i følge guiden skal man da utføre samme prossedyre bare 1 minutt, da kommer telefon opp i itunes i recovery mode og på skjermen er itunes logo og usb kabel på plass, når jeg så forsøker custom fw så blir den stående lenge "forbereder iphone for....." til slutt kommer den med error 1604.
Sist endret av erlend_oyen den lør 20.06.2009 10:30, endret 3 ganger.
medlem i 201 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav linnmann » lør 20.06.2009 9:47

Enig! Bra jobbet Geircito!!!

Husk "donate via paypal" knappen øverst i Geircitos guide ;)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav mac_man » lør 20.06.2009 10:55

Jeg hoppet over punktene d16 - d21 (sette telefonen i DFU-modus) men svarte heller ja på punktet D16 om at den hadde blitt låst opp tidligere. Fungerte smertefritt på min 1.gen iPhone. Hva er poenget med å sette den DFU-modus når telefonen allerede er åpnet ved tidligere oppdateringen, eksperter? :-/
medlem i 211 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav miguel1 » lør 20.06.2009 11:22

hei folkelns :)

jeg har da lastet ned 3.0 firmware 2 ganger nå, en gang fra safari og en gang fra firefox. men pwnagetool finner den ikke :S sier det er feil firmware. hva må jeg gjøre da?

takker på forhånd :)
medlem i 182 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav ridder7 » lør 20.06.2009 12:06

Tidligere var det et problem at man ikke kunne benytte de nye mac-ene til å låse opp iphone-en. Gjeldet dette fortsatt? Ser ikke at det står noe om det innledningsvis.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav hlaam » lør 20.06.2009 12:14

Hjeeeelp !!!

jeg følger prosedyren til punkt og prikke . alt går bra helt til itunes skal gjenopprette da får jeg feil melding 1604....prøvd flere ganger og feilen sier itunes kunne ikke gjennopprette .... hjelp hva skal jeg gjøre I am stucked pls hjelp meg raskt !!
medlem i 182 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav iPlom » lør 20.06.2009 12:33

Jeg har samme problem som onvenfornevnte. Da jeg skal gjennopprette iphonen i iTunes får jeg en feilmelding (Error 10), og nå er jeg uten telefon :(

Har prøvd å gjennopprette 3 ganger nå, men får alltid den samme feilmeldingen på samme sted i prosessen.

Om noen vet hva det er som er feil og kunne hjulpet meg hadde det vært satt stor pris på.

Thomas

EDIT:
Jeg oppdaterte iTunes og slettet en fil i biblioteket. Vet ikke hvem av handlingene det var som gjorde susen, men nå funker det.
Sist endret av iPlom den lør 20.06.2009 12:51, endret 1 gang
medlem i 184 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav miguel1 » lør 20.06.2009 12:37

geircito og de andre :)

jeg har lastet ned 30. firmware 2 ganger. 1 gang på safari og 1 gang på mozilla. men pwnagetool finner ikke ipsw fila. og når jeg finner den manuelt så sier den at det er feil ?

men jeg lastet jo ned fra linke du hadde på guiden.

takker på forhånd :)
medlem i 182 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav katermuc » lør 20.06.2009 13:14

Er nå inne på AppStore og den ser ut som den "gamle" versjonen, ikke den som fra 3.0 (med flere ikoner nederst. Er dette standard på jailbreakversjonen eller har jeg gjort noe galt?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav hlaam » lør 20.06.2009 13:22

prbl på overnevnte innlegg fra meg er at jeg får beskjed kan ikke gjennopprette og feilmeldingen er 1604....pls hjeeeelp !!!

ps jeg var så "dum" at jeg oppdaterte til vers 3.0 orginal via itunes på torsdag, kan dette ha noe med saken og gjøre , kan jevt dongrade til 2.2 og starte hele prosedyren på nytt ???
Sist endret av hlaam den lør 20.06.2009 13:33, endret 1 gang
medlem i 182 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav Raaaaiden » lør 20.06.2009 13:28

Ehhh... når jeg haker bort Activate phone ender jeg jo opp med en telefon som iTunes krever må låses opp med støtte SIM-kort? Altså en låst iPhone... Vanskelig å få kjørt UltraSnow da....

Edit: Jeg hadde heldigvis mitt ATT SIM-kort (som går ut i dag) liggende slike at jeg fikk aktivert. Jeg kjørte opprinnelig hele prosessen med mitt OneCall SIM-kort i telefonen, og må si jeg stusset veldig når det stod at jeg skulle hake bort aktivering...
medlem i 198 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere