GUIDE: Redsn0w for Windows

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav gaw » lør 20.06.2009 21:06

Prøvd holde power og home knapp inne i 1min, så fortsette holde home knapp inne mens du kobler iphone til pc for og kjøre gjenopprett i iTunes ?

Det funka hvert fall her, men sitter da fortsatt med en låst tlf, og får bare ringt nødnummer.
medlem i 180 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav wiltg » lør 20.06.2009 21:11

Jeg slet også med at redsnow ikke fungerte, jeg fikk ikke opp bildet når jeg holdt inne home (ingenting skjedde når jeg holdt inne .. selv i flere minutter).

Dette var på en Vista 64-bit maskin. Når jeg byttet over til laptoppen (som kjører WinXP 32-bit) så fungerte det med en gang, holdt inne home til jeg fikk opp bildet og alt fungerer nydelig nå!
medlem i 178 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav fredrikbv » lør 20.06.2009 21:16

ja det funket gaw.. Gjort det et par ganger, men det løser absolutt ikke problemet heller da. Problemet ligger jo i at på punkt E10-E11 klikker det!! Står noe piss om at enheten ikke kan seees å noe!!
medlem i 194 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav gaw » lør 20.06.2009 21:18

Sære saker, synd jeg ikke har en annen pc og teste dette ut på :(

Kanskje dumt spørsmål dette, men meningen å ha en låst tlf med 3.0 firmware på tlf når man begynner med redsn0w ?
medlem i 180 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav fredrikbv » lør 20.06.2009 21:36

hvordan legger man inn screen print? så kan dere se feilmeldingen! Eller for en gangskyld, kan noen svare meg på hvordan telefonen deres så ut, før dere begynte på E1??? Var den normal, eller i recovery mode??
medlem i 194 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav bingle » lør 20.06.2009 21:52

Vista x64 ser ut til å være problematisk. Jeg ser noen har postet om det her før. Her er min erfaring fra i dag:

1. gen iPhone. Jeg fikk ikke redsn0w til å virke i Vista x64. Ingen feilmelding, men den hang på første "Waiting for reboot". Jeg trodde først det var fordi jeg ikke holdt power/home inne akkurat så lenge jeg skulle, men gjentatte forsøk (med gjenoppreting fra iTunes) hjalp ikke. Jeg prøvde også å kjøre redsn0w som administrator uten at det hjalp. Til slutt avbrøt jeg redsn0w, satte telefon i DFU-modus og kjørte redsn0w igjen fra Windows XP (x86) i stedet (samme maskin, mulitboot). Da virket det helt uten problemer, og alt ser ut til å være i orden nå. (Dette har virket uten problemer i Vista x64 på denne maskinen med QuikPwn på flere 1. gen iPhones tidligere).
medlem i 191 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav geircito » lør 20.06.2009 21:57

Jeg har, som alltid, testet ut guiden FØR jeg legger den ut.

Jeg har låst opp 2 stk iPhone's: 1 stk 1.generasjon iPhone og 1 stk 2.generasjon iPhone 3G.
Begge ble låst opp under Windows 7 64-bit (build 7227) som begge kjører under BootCamp under OS X 10.5.7 på hhv. en iMac og en MacBook Pro.

Jeg fikk absolutt INGEN problemer da jeg kjørte gjennom guiden (3 ganger på begge telefoner for å sikre meg skjermdump).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav Geisla » lør 20.06.2009 22:02

Prøver igjen, har ikke fått noe svar tidligere. Stemmer det at for å låse opp 2 gen 3g for alle sim så må vi vente på ultrasn0w? Har 3.0 og jailbreaket iphone, men "ingen tjeneste".
medlem i 182 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav Lsass » lør 20.06.2009 22:03

Dette funker fjell, trenger ikke noe guide eller være en reser for å få dette til å fungere.

Alle klarer å oppdatere firmwaren i Itunes og Alle klarer å klikke next og browse filer i redsnow. Det vanskeligste er vel å sette telefonen i DFU-modus, selvom dette bare er å holde inne noen knapper.

Husk at alle errormeldinger under 100 er når du ikke har fått iPhonen din i ordentlig DFU-modus. Så om du for eksempel får feilmelding 20 når du prøver å oppdatere firmwaren med iTunes, så;

- Koble iPod Touchen/iPhonen fra PC
- Skru av iPod Touchen/iPhonen (HOLD INNE HOME/MENY og AV/PÅ KNAPPEN TIL SKJERMEN BLIR SVART)
- Koble iPod Touchen/iPhonen til PC
- Hold inne PÅ/AV knappen i tre sekunder
- Utenom å slippe AV/PÅ-knappen så holder du nå også inne HOME/MENY-knappen i 10 sekunder.
- Etter 10 sekunder slipper du AV/PÅ-knappen mens du fortsetter å holde inne HOME/MENY-knappen.

iTunes vil se at din iPod Touch er i gjennopprettingsmodus.
Deretter er det bare å trykke på restore og prøve på nytt :)

** Dere må vente til UltraSnow kommer for få låst opp telefonen, for dere som har kjøpt iPhone i USA, på ebay, osv :)
Sist endret av Lsass den lør 20.06.2009 22:06, endret 1 gang
medlem i 195 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav geircito » lør 20.06.2009 22:06

Geisla skrev:Prøver igjen, har ikke fått noe svar tidligere. Stemmer det at for å låse opp 2 gen 3g for alle sim så må vi vente på ultrasn0w? Har 3.0 og jailbreaket iphone, men "ingen tjeneste".

Dette står jo i guiden...... :-), under punkt A, og dessuten helt til slutt....

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav zhohan8 » lør 20.06.2009 22:06

har en 1 gen iphone, har jailbreaket den til 2.2. prøver nå med 3.0 følger alt av instruksjoner, alt går greit helt til den står i evigheter med : downloading jailbreak data,
etter det kommer det et bildet av en cartoon person som snakker russisk tror jeg, har prøvd og gjenopprette iphonen via itunes, men dette gjør ikke saken noe bedre. hva skal jeg gjøre?
medlem i 178 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav Lsass » lør 20.06.2009 22:08

Hva kommer etter denne personen som snakker på russisk?
medlem i 195 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav Chuck Bass » lør 20.06.2009 22:09

Det funket da jeg restartet maskinen.
Har også 64-bit dere får prøve det samme!
medlem i 178 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav MinuS » lør 20.06.2009 22:11

heisann.

prøver å oppgradere min 1gen's iphone til 3.0.
itunes sier at den ikke går ann og gjenopprette slik som man må i starten av guiden? hva gjør jeg?

Bilde: http://bildr.no/view/436174

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Win)

Innleggav zhohan8 » lør 20.06.2009 22:12

ingen ting kommer etter han som snakker russisk, slår jeg av og på iphonen kommer han opp igjen. men det rare er at quickpwn logoen kommer opp først i oppstarten, har vista, med itunes 32 bit 64 fungerer ikke på min. men har du noen tips om hva jeg kan gjøre?
medlem i 178 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]