GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav macsam » fre 09.10.2009 10:37

Bruk pwnagetool for mac, kanskje...

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav Buligwyf » søn 11.10.2009 10:52

"Jailbreaka min iPhone 3G med Pwnage 3.1 og unlocka med Ultrasn0w. Sistenevnte virket ikke pga. min iPhones Bootloader vers. 06.02 G2M3S2 og Baseband vers. 05.11.07. Fuzzyband virker desverre heller ikke på denne Bootloader vers. Hva kan jeg gjøre?"

Googler daglig for å finne en løsning på dette, uten fremgang. Noen som vet om, eller har hørt om det kommer en løsning?

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Spørsmål om opplåsing/gjenoppretting av 1 generasjon iPhone

Innleggav ruka » søn 11.10.2009 23:10

Jeg har tidligere brukt en av geircitos guider til å låse opp min 1 gen iPhone og vært veldig fornøyd med det. Under mottoet never change a winning team har jeg unngått videre oppgradering, da jeg var rimelig shaky da jeg låste opp og også har vært fornøyd med det jeg hadde. Kunne imidlertid tenke meg noen applikasjoner, og trår nå til :-! Det er en ting i guiden, som jeg har til hensikt å følge slavisk, jeg lurer på. Når man kommer til punkt D2 (jeg har mac og kjører Redsn0w) - skal man ta takke ja til tilbudet iTunes kommer med "Ny iPhone-programvare, versjon 3.1.2 er tilgjengelig ...vil du laste ned og innstallere den nå?". Dersom jeg trykker avbryt vil jeg ha en fullt operativ telefon - skal jeg derfor gå rett til D3? Jeg har søkt på forumet og har ikke funnet svar på dette (kanskje fordi det er opplagt at jeg skal svare ja). Jeg er like nervøs som første gang, og vil helst ha dette rett ved første forsøk. På forhånd mange takk for svar :-)
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav DrummerBummeR » tor 15.10.2009 23:39

Jeg må bare meddele at jeg synes punkt E, og dermed hele guiden, fremstår forvirrende.
Er det slik at

1 - hele guiden er slik den skal, og vil jailbreake en 3gs til 3.1.2 (så lenge den er pwnet fra før) helt uten hjelp av redsn0w, fordi geir har editert .ipsw-filen?

eller

2 - guiden ikke kan brukes (midlertidig), fordi vi venter på en versjon av redsn0w som pwner 3.1.2 ?

Det virker meg tåket, at jeg vil få en telefon som fungerer uten å bruke redsn0w o_O

I'm not hatin'! Bare prøver å være konstruktiv :)

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav geircito » tor 15.10.2009 23:44

Guiden er for tiden "midlertidig" da redsn0w for siste firmware-versjoner ikke er utgitt.

Til erstatning har jeg lagt ut custom firmware som en kan benytte til å låse opp sine iPhone's - hvis en da ikke sitter på en Mac og kan selv lage custom firmware vha PwnageTool.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav DrummerBummeR » fre 16.10.2009 0:09

Punkt E blir altså "erstattet" av punkt D?

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav geircito » fre 16.10.2009 0:18

Tja, kan jo også si det på den måten... :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav DrummerBummeR » fre 16.10.2009 0:28

Mange takk :)

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav bluemusic » tir 20.10.2009 21:03

Heisan.

Fikk plutselig ingen tjeneste der hvor netcom pleide å stå uansett hva jeg gjorde. Bestemte meg derfor å oppdatere iphonen min i tillfelle det kunne hjelpe.
Jeg har kjørt påde PWGNtool og REdsnow. PWGNtool skjedde ingenting mens redsnow gikk igjennom greiene med Custom.restore etc. Kommer tilslutt inn i itunes hvor den sier The sim card in this iphone does not appear to be supported.

Surt. Trenger skikkelig hjelp her!
medlem i 195 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav desibabu » tir 20.10.2009 21:07

Har du kjøpt telefonen utenfor norge?
hvis ja så sitter du med en bricked iphone!
medlem i 182 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav bluemusic » tir 20.10.2009 21:51

Egentlig ikke helt sikker siden jeg kjøpte den brukt, men har hatt den veldig lenge og det har fungert utmerket med de andre jailbreakingene jeg har brukt tidligere.
medlem i 195 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav Mr.Wanton » lør 24.10.2009 22:32

Har en iphone 1 gen. som snurrer 3.0 perfekt. Er i stuss på om jeg skal oppgradere.
Er det virkelig så enkelt som å oppgradere med den customfilen?
Hørtes så altfor enkelt ut :-)

Så uansett om man har en iphone som er kjøpt i utlandet, så skal det funke?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav desibabu » lør 24.10.2009 23:18

Ja custom filen gjør jobben! Bare å oppdatere i iTunes med riktig custom fil så er jobben gjort!
medlem i 182 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav Mr.Wanton » søn 25.10.2009 15:55

Dette gikk ikke helt veien. Fikk feil 1604. Prøver å sette den i gjennopprettingsmodus, noe som går greit, men rett etter iTunes finner enheten i gjennopprettingsmodus, så skifter bildet til usb og itunes.
Er det mulig å gjennopprette til 3.0?
Jeg husker jeg kunne oppdatere til 3.0 i iTunes uten noe mikkmakk.

EDIT: Dette begynner å bli meget merkelig og frustrerende. IPhonen tar fint i mot firmware 3.0, men dukker da opp med den lite behagelige beskjeden om at simkortet ikke blir støttet. Den custom-filen liker den dårlig. SMERTE!!!

Noen som har en lur ide?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav dan99 » man 26.10.2009 18:15

Prøver både redsnow og pwnagetool til min 3gs. Setter den i både restore/dfu modus, men kommer ikke videre enn "Forbereder iphone for gjennoppretting" Så til feilmelding 1604.
Prøvd med to forskjellige maskiner. Begge med SL og nyeste itunes. Nyeste iphone OS

Ved gjennoppretting med orginal fil, går det fint.

Hva kan være galt?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]