GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav obbink32 » ons 12.08.2009 9:22

jeg også sliter med jailbreak 3 Gs 3.01.
ja jeg benytter 3.0 firmwaren for å jailbreake problemet er at det står venter på reboot. jeg tar da ut telefonen venter og setter inn igjen.. da skjer det noe.
men når det skal komme opp bilde av harddisken altså på slutten så kommer det ingenting jeg har venter i 5 minutter 10 minutter hold knappene inne i 1 minutt men da må jeg gjennoprette..

hva gjør jeg galt her? savner cydia på min nye telefon :-D
sitter på mac, snow leopard

http://ifon1.no/iphone/images/E08a_win.png
jeg får ikke opp dette bilde om at telefonen skal stå i recovery modus

noen som har prøvd denne metoden?
http://www.youtube.com/watch?v=04zUl-zZnXk

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav NikoAa » fre 14.08.2009 0:26

Jeg har nå jailbreaket 3 iphones, 2 3G-er og en 3GS, og det har gått knirkefritt! Fantastisk guide på ifon.no. Gjør som det står, ALT med liten skrift også, så er saken i boks :)

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav macsam » fre 14.08.2009 11:20

Noen må nok lese postene i denne tråden også.Jeg har erfart at det ikke er nok å følge guiden, men som sagt, løsningen finnes ALLTID her på fantastiske mac1.no 8-)

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav Bayas » man 17.08.2009 20:00

Dette er kanskje femtiende gang jeg jailbraker en iPhone, og jeg har lest ordet slavisk utallige ganger.

Poenget mitt, som tidligere nevnt her, er at bildet jeg får i redsn0w ikke stemmer med guiden? Jeg får opp valg om unlook, og skal ikke frakoble telefonen, men skru av.

Med andre ord, jeg fatter ikke hva som er feil? Riktig iTunes, redsn0w 0.8 nedlastet direkte fra guiden, oppdatert til 3.0.1 og bruker 3.0 (ipsw) til jailbrakingen..

Endret: Tror det er flere enn meg som bruker 3.0 firmware til feil iPhone.. Problemet er sannsynligvis løst!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav BazookaAce » man 17.08.2009 20:35

Jeg har en 3GS kjøpt fra Chess som jeg tenker å jailbreake. Men fungerer Push-notifications etter jailbreak?

Mulig dette står nevnt et sted i tråden, men jeg kom ikke over noe slikt, så beklager om det står det.

Update: Har jailbreaket nå, men jeg har ingen signal! 3GSen er kjøpt i Norge, så jeg går utifra at jeg ikke trenger å unlocke SIM-kortet?

Kan noen være så grei å svare?

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav jbjornse » tir 18.08.2009 22:17

hei,
jeg kommer helt til jailbreakingen på guiden med 1.gen Iphone. der blir den stående fast før den etter ca et kvarter går over i restore mode.(usb og itunes symb)

under gjennopprettingen i tunes får jeg feilmeldingen 14. vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

noen som kan hjelpe. eller noen som vet om guiden for 2.0 fortsatt ligger ute. hadde ikke noe prob med den.
medlem i 176 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav teetee » ons 02.09.2009 11:49

Har en helt ny iPhone 3g (erstatningsvare), bundet til Netcom ut året. Vil gjerne ha den opplåst for alle simkort, skal jeg da bare følge vanlig guide for Simkortopplåsning med Ultrasnow?
medlem i 180 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav macsam » ons 02.09.2009 12:53

Tror du må kjøre redsn0w og så ultrasn0w, men er ikke 100% sikker på det altså.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav JasKo » fre 04.09.2009 0:24

Hei, har et lite problem her. :(

Har fulgt guiden slavisk, og fått låst opp min iPhone 1.gen. Den fungerte ganske bra og perfekt. Installerte noen programmer fra app store og fra cydia. Men så idet jeg installerer "Lockdown" fra Cydia begynner ting å skje. Jeg får beskjed om å reboote springboard etter at installasjonen er ferdig. Jeg gjør dette, men kommer aldri tilbake til lock screen. Jeg har bare en mørk skjerm, uten at noe skjer.

Jeg prøver da å slå av på, men vil ikke. Da holder jeg av/på-knappen + hjem knappen inne i 1 minutt, startet telefonen på nytt, men ingenting skjer. Jeg ser eple ikonet, og etter en stund så dukker den sirkelen som indikerer at telefonen loader. Den sirkelen loader over selve eple ikonet. Etter en stund går den i stå(altså sirkelen som loader) og telefonen står slikt i noen minutter før den restarter av seg selv, hvorpå den samme tingen skjer igjen. En uendelig sirkel..... :(

Jeg prøver å holde av/på-knappen inne flere ganger og atpåtil i over 1 minutt, men ingenting hjelper :( Da tyr jeg til den eneste løsningen jeg kan tenke meg, og det er at jeg kjører redsn0w på nytt. Alt fungerer bra, til telefonen kommer der redsn0w er i ferdig og telefonen skal starte. SAMME GREIE SOM FØR med eple ikonet og sirkelen. Jeg kommer aldri til hjemskjermen! :( Eeeek, jeg er nå uten telefon, noe jeg er veldig avhengig av. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen sjeler der ute som kan være så snille å hjelpe meg? Vær så snill!

Takker for alle svar på forhånd!

Hilsen JasKo

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav geircito » fre 04.09.2009 0:40

Du må kjøre igjennom guiden pånytt - ifra begynnelsen, dvs. med gjenoppretting i iTunes.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav JasKo » fre 04.09.2009 8:06

Jeg gjorde det igår kveld, og da ville den ikke. Men etter å ha gjort det på nytt idag, så er alt tilbake som det skal! Tusen takk Geircito! Det er konge!

Vet du forresten hva det skyldes? Jeg kommer ikke til å installere Lockdown igjen, for å si det slikt ;)

JasKo

Edit: Skjedde igjen. Jeg installerte Bossprefs, men fjernet det da jeg hørte at SBSettings var bedre. Installerte SBSettings, og nå er det samme regla om igjen. Jævla kjedelig må jeg si! :( Vet ikke hva dette skyldes.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav Gomle89 » lør 12.09.2009 16:23

Hei!
Eg sit her og prøver å få til denne guiden, men det stopper opp etter E10. Eg har prøvd to gonger, fyrste gongen venta eg lenge på at redsn0w skulle fullføre "sine operasjoner". Etter ca. 10 min slo iPhonen seg av og på igjen, og då kom "Slide for emergency"-skjermen opp igjen og i iTunes kom det opp at sim-kortet var låst-advarsel.
Andre gongen eg prøvde venta eg 5 min etter at E10 hadde byrja og gjorde det som sto under,
"- vent 5 minutter
- frakoble iPhone ifra datamaskinen (dra ut USB-kabelen ifra iPhone)
- hold så av/på-knapp PLUSS hjemme-knappen inne i ETT HELT minutt
-- slipp begge knappene etter dette minuttet
- slå på iPhone igjen"
Då kom same "Slide for emergency"-advarselen og iTunes-advarselen når eg slo på iPhonen.

What to do?
medlem i 175 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav Gomle89 » tir 15.09.2009 21:02

Nytt problem:

Når eg prøver å gjenopprette iPhonen med Firmware 3.0.1, kjem det opp ein feilmelding under gjenopprettinga. Kva skjer?
medlem i 175 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav geircito » tir 15.09.2009 21:06

Hvilken feilmelding.....

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav macsam » tir 15.09.2009 23:06

@gomle89: les på side 3 i denne tråden, kan være det hjelper.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]