GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav chrz » søn 21.06.2009 1:25

Har fulgt denne guiden fra A til Å, men kom ikke lengre enn til E12 da jeg skulle prøve å registrere telefonen i iTunes. iPhonen oppfører seg nå merkelig. Etter å ha lastet ned jailbreak data viser den nå kun eple-symbolet, og vil ikke komme lengre enn dette. Etter ca. 10 minutter "flasher" skjermen, og det samme skjer på nytt. Slik har den nå gjort i 1,5 time.

Er heller ikke mulig å se telefonen i iTunes. Har prøvd å holde ned av/på-knapp + hjemmeknappen i 1 minutt, men den vil tydeligvis ikke gjøre noe. Den fortsetter kun ved å vise eple symbolet...

Noen forslag til hva jeg kan gjøre? :? Har en 2nd generasjons iPhone 3G. Prøvde readsn0w etter at jeg ikke fikk GSM-dekning med PwnageTool.
medlem i 177 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav dannaadler » søn 21.06.2009 2:29

Ok, guiden funker veldig bra for meg, men føler meg passe teit siden simkort-opplåsning ikke er ut enda, så nå er jo ikke mobil-delen i orden foreløpig :( DOOH

Elelrs veldig bra guide ;)
medlem i 197 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav ajulie87 » søn 21.06.2009 14:58

Funket uten andre problemer enn de jeg lager selv! Selvfølgelig. Geircito er kongen! ;)
medlem i 187 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav Shaman1981 » søn 21.06.2009 16:03

Under punkt F er det en liten "feil",
- hvis du gjenoppretter fra en 114 iPhone: velg "Klargjør som ny iPhone"
- hvis du gjenoppretter fra en 2.0 iPhone: velg "Gjenopprett fra sikkerhetskopi..."

Burde vel vært oppdatert fra 1.1.4 nå?

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav hmstene » søn 21.06.2009 21:13

Jeg sitter på en PPC-mac (ikke intel) og opplever bare at redsnOw krasjer gang på gang - etter punkt e4 i guiden, mens den "downloading kernel" (kommer mellom 7 og 17 %, varierer fra gang til gang...). Er det noen som har noen tanker om det er noe å gjøre for å komme videre?
Forsøkte pwnage tool her for et par dager siden - opplevde at det krasjet hele tiden da også (før jeg ble spurt om passord, mens den bygget fila), fikk som svar at den bare virket på intel-mac. Er det likt med redsn0w? Ingen opplåsningsprogrammer for PPC mac?
medlem i 210 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav Intern » man 22.06.2009 8:57

medlem i 186 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav emilabra » man 22.06.2009 11:08

hiccup skrev:Jeg fikk aldri valget mellom "klargjøre som ny" eller "gjenopprett fra sikkerhetskopi" under punkt F2a. Gjenoppretting ble tydeligvis valgt da jeg fremdeles har alt av programmer etc...

Kan jeg velge "Gjenopprett" i fra iTunes for å komme til "klargjøre som ny"-valget, eller må jeg evt. kjøre redsn0w på nytt hvis jeg vil klargjøre som ny?


Jeg fikk også dette problemet da jeg prøvde å Jailbreake første gangen. Plutselig gikk det opp for meg hva jeg gjorde feil. Du huske å gjenopprette iPhonen før du begynner å bruke redsn0w! Husk at du ikke skal trykke "klargjør som ny" eller "gjenopprett fra sikkerhetskopi" etter at du har gjenopprettet. Når du får opp vinduet som sier "Din iPhone er åpnet" eller noe, så avslutter du iTunes! Gjør du dette får du opp "klargjør som ny" vinduet etter at du har avsluttet redsn0w-guiden!
medlem i 177 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav stbo » man 22.06.2009 13:56

Har oppdatert min 1gen med redsn0w (mac). Alt fungerer UNNTATT wifi (særlig ift. vpn) som er fullstendig fucket opp. Siden det er ganske vesentlig har jeg lyst hjem igjen til OS2.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav ocin71 » man 22.06.2009 23:50

Hva er nytt i redsn0w 0.7.2?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav slagget » ons 24.06.2009 21:11

geircito, det er bare en ting å si: DU RULER!!! Det gjekk så ei kula med ein gong :-) :-)

Ha en fortreffelig dag!
medlem i 182 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav piedro » ons 24.06.2009 21:51

Når man kommer dit der man krysser av for Cydi og Unlock,(iPhone 1.gen), trenger man/må man ha Cydia? Jeg har jo alltid hatt den, men aldri brukt den, den tar igrun bare opp plass på skjermen, he he.

Tusen takk for en suveren guide!!!
medlem i 193 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav laslonlineno » ons 24.06.2009 22:53

Hjelp,

Hva gjør man når iphonen ikke skrur seg av? den bare rebooter når jeg tar "slide to power off" har gjort det ca 10 ganger, den bare skrur seg på igjen

EDIT:ordna det, var bare å kjøre DFU mode mens den reboota
medlem i 204 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav ridder7 » tor 25.06.2009 1:02

Min telefon ser også til å fungere helt fint uten redsnOw. Oppdaterte kun rett i iTunes. De viktigste telefonfuksjonene er i alle fall på plass. Har ikke fått prøvd wifi enda, men det skal vel også funke?

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav ben-gje » fre 26.06.2009 23:23

E3: ett Finder-vindu åpnes
- finn og åpne korrekt firmware-fil for din iPhone
- firmware-filene finner du under:
DITT BRUKERNAVN -> Bibliotek (Library) -> iTunes - iPhone Software Updates


Jeg skjønner ikke dette pungte her!? finner ikke dette, å skjønner det ikke... Skal jeg laste ned noe ekstra?

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav iRabb » lør 27.06.2009 1:55

Du har allerede lastet ned 3.0 til Mac-en da du er på dette punktet, så når Finder-vinduet åpnes, så gjør du bare det som står skrevet i guiden....... :-)

Trykk på ditt brukernavn --> Bibliotek (eller Libary) --> så blar du ned til "iTunes" --> og trykker på iPhone Software Updates.

Da kommer det opp et par restore-filer, hvor «geircito» har skrevet hvilken (mtp. genrasjon) type du velger.

Forøvrig en UTMERKET guide som fungerte perfekt på første forsøk hos meg.
-Tusen takk, Geir!

:bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere