GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav Intern » lør 27.06.2009 4:18

ben-gje skrev:E3: ett Finder-vindu åpnes
- finn og åpne korrekt firmware-fil for din iPhone
- firmware-filene finner du under:
DITT BRUKERNAVN -> Bibliotek (Library) -> iTunes - iPhone Software Updates


Jeg skjønner ikke dette pungte her!? finner ikke dette, å skjønner det ikke... Skal jeg laste ned noe ekstra?

Du kan også laste ned siste firmware-fil herfra, om du fortsatt sliter.

BTW: Vær så snill å skriv "punkt". "Pungte" er ikke et ord og minner meg om pung :-(
medlem i 186 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav Alpha Z 31 » lør 27.06.2009 4:34

Da har jeg oppdatert min 1.gen og alt gikk som det skulle i forhold til guiden og punktene i denne, men jeg ser jeg sliter med det samme som "dannaadler", jeg får kun teksten "ingen tjeneste" der hvor oppratørlogoen skulle ha stått. Noen forslag på hva jeg kan gjøre?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav ben-gje » lør 27.06.2009 9:14

Tusen takk for hjelpende svar!
Beklager for skrivefeil, men dysleksien slo inn...

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav Alpha Z 31 » søn 28.06.2009 5:05

Alpha Z 31 skrev:Da har jeg oppdatert min 1.gen og alt gikk som det skulle i forhold til guiden og punktene i denne, men jeg ser jeg sliter med det samme som "dannaadler", jeg får kun teksten "ingen tjeneste" der hvor oppratørlogoen skulle ha stått. Noen forslag på hva jeg kan gjøre?

Løst med PwnageTool 3.0.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav piedro » søn 28.06.2009 12:37

Etter at jeg oppdaterte(unlocked) min 1.gen iPhone, slavisk etter guiden, så virker ikke youtube og lokaliseringstjenesten.... Hva skyldes dette, og hvordan fikser jeg det?

Takker for alle gode svar.
medlem i 193 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav jazzmatazz » søn 28.06.2009 18:07

Jeg får heller ikke til å åpne youtube. Har kjørt oppdatering og redsnow.

noen tips?
medlem i 208 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (redsn0w Mac)

Innleggav Forester » søn 28.06.2009 18:39

Hei ! Takk til GeirCito for en topp veileder. Mente jeg fulgte den til punkt og prikke men av en eller annen årsak får jeg ikke overført tidligere kjøpte produkter fra iTunes.
Kan det være at jeg rotet det til med gjenppretting eller klargjør som ny ?

Ellers virker alt til og med Youtube..

Hva kan jeg gjøre feil ?

På forhånd takk !

mvh
medlem i 188 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav macsam » søn 12.07.2009 9:30

Etter å ha prøvd å kjøre redsn0w på min allerede unlocked og j.breaked med quickpwn 1.gen med 3.0 skjønner jeg ingenting.

Under punkt E7a. får jeg opp følgende bilde og der fryser det etter at den nedtellingen fra 30 er kommet 21s. Og jeg får heller ikke muligheten til å trukke "Back" for å gjenta prossesen.

Bilde

Jeg har etterpå også prøvd å kjøre Quickpwn men til ingen lykke. Tlf kan bare foreta nødanrop.

En annen ting, skal det under opplåsnings prosseseen stå Netcom oppe til venstre?

Har jeg "bricka" tlf min nå eller hva er det som skjer- og jeg HAR FULGT guidene slavisk, har tross alt åpnet tlf suksessfult ved flere anledninger tidligere.

Setter STOR pris på all hjelp jeg får. Takk.

Edit: Fikk det til- men jeg måtte trekke ut kontakten fra i tlf + noen andre merkelig ting- jeg er bare glad jeg fikk det til :-!

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav turimblar » søn 12.07.2009 12:13

@ macsam: kjør pwnage istedet. det løste problemet på en kompis sin fon når ikke quickpwn funka.
pwnage lager en custom firmware.
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav macsam » søn 12.07.2009 12:20

Takk for innspill. Men som sagt så fikk jeg det til med redsn0w til slutt :-)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav FrankiE » man 20.07.2009 16:25

Hei, hva gjorde du? Jeg har samme problemet men også komme litt lenger "inn" i problemer.
Har 1.gen iPhone, powerbook G4 og har kjørt Redsn0w. Nå kommer jeg ikke ut av DFU modus. Har prøvd å restore i iTunes men kommer alltid opp med failmelding 1604. Når jeg har frakoblet iPhonen og prøver å slå den på kommer den i DFU modus igjen. :-!

Kjære venner, jeg er på Filippinene og trenger sårt hjelp. Hva gjør jeg? Har også prøvd Pwnage, lagd fil og prøvd å restore fra den, men samme skjer.

Takker for all hjelp dere kan gi meg.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav macsam » man 20.07.2009 23:17

Hva mener du med at du ikke kommer ut av DFU? Hva ser du på skjermen din nå? Svart, hvit, blå, svart med "eple", eller noe annet? Jeg løste det med å koble fra ledningen på tlf. når jeg kom til punkt E7b fordi jeg aldri fikk imaget av harddisken uansett hvor lenge jeg holdt inne "hjemme" knappen og koblet så øyeblikkelig til igjen og trykket av/på knappen og så kom harddisk imaget og jeg kunne fortsette på punkt E9. Dette lyktes først andre gangen jeg gjorde det, vel å merke. Jeg holdt på en 3-4 timer >:-o
Jeg gjorde bare ting, mye tilfeldigheter kanskje, og med all respekt for geircito og arbeidet han gjør- jeg fulgte ikke guiden slavisk, jeg fant bare på ting, men det er nok min feil fordi jeg "bricka" (nesten) tlf i utgangspunktet.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav FrankiE » tir 21.07.2009 7:43

Takker så mye "macsam", dette hjalp meg, jeg har nå en iPhone igjen :-D Jeg gjorde som du, frakoblet usb'n og koblet den til igjen, da fikk jeg harddisk imaget jeg også. Nå driver jeg og synkroniserer. 8-)

Det var forresten ikke DFU mode men Restore mode hvor jeg bare ser usb og iTunes ikonet. Beklager dette. :-P

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav macsam » tir 21.07.2009 8:55

Så bra ;)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: GUIDE: Redsn0w for Mac OS X

Innleggav kenken » lør 25.07.2009 12:04

Takker også @macsam for dette tipset om å få opp hardisksymbolet og fortsette prosessen! Fungerte brillefint! Dette burde du legge til under problemløsninger @gercito! :)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron